Ett av de galnare klipp jag sett på YouTube

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Såg skoj ut, men bilföraren behöver träna på planerad körning och lära sig att man inte ställer upp bilen med motorbroms i kurvan sådär. Fan, nu vill jag skaffa en snabb bil igen :mad:

nähä är de gaspådrag som gäller när man skall ställa upp bilen eller?












popcorn.gif
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Såg skoj ut, men bilföraren behöver träna på planerad körning och lära sig att man inte ställer upp bilen med motorbroms i kurvan sådär. Fan, nu vill jag skaffa en snabb bil igen :mad:

nähä är de gaspådrag som gäller när man skall ställa upp bilen eller?

Föraren blir sannolikt rädd för ett ögonblick och släpper gasen av ren reflex. Ett klassiskt misstag många gör med en 911 är att de släpper gasen i en kurva när det går lite fort. Det gör bilen instabil och bakvagnen släpper på grund av bilens konstruktion. Det räcker att släppa gasen ett ögonblick för att detta ska ske. För att hålla en 911 stabil måste ge gas genom kurvan. Varken för mycket eller för lite. Ger man för mycket gas understyr bilen i istället.
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Är det bara jag som stör mig på när skumma typer i sin BMW eller Mercedes ska hålla på jaga en och och försöka rejsa, köra om bilar kors o tvärs och köra upp brevid dig o skit inne i stan? Man byter fil och helt plötsligt ligger de där och ska göra världens hjärndödaste omkörning så att man nästan kraschar!

Fetaste låten förövrigt i bakgrunden! Slipknot - Psychosocial:yoparty
 
Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Grymt, sade grisen.

Sen har jag väl aldrig fattat folk som inte flyttar på sig. So what om någon kör fortare, det är väl bara att gå ut till höger och släppa förbi honom/henne. Hela den svenska attityden att "får inte jag ska inte han" är löjlig.
 

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en låda!!!
Hoj
Yamaha YZF-R1
Jag har aldrig förstått varför man ska gnälla för att folk inte flyttar sig från vänsterfilen när man ska köra om:va
Race'ar man på gata får man väl acceptera racing rules!
Först stänger,väljer spår, fart och bromspunkt tills omkörd om ingen hissar
ut blåflaggen.
Föredrar att folk håller spåret när man klipper dom på insidan för inte fan kan man begära att dom ska hinna flytta sig samtidigt som dom sms'ar rakar sig och surfar på nätet och kollar navigatorn.:tummenupp
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har aldrig förstått varför man ska gnälla för att folk inte flyttar sig från vänsterfilen när man ska köra om:va
Race'ar man på gata får man väl acceptera racing rules!
Först stänger,väljer spår, fart och bromspunkt tills omkörd om ingen hissar
ut blåflaggen.
Föredrar att folk håller spåret när man klipper dom på insidan för inte fan kan man begära att dom ska hinna flytta sig samtidigt som dom sms'ar rakar sig och surfar på nätet och kollar navigatorn.:tummenupp

Det är ögonblickligt dödsstraff på omkörning på insidan.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Jag har aldrig förstått varför man ska gnälla för att folk inte flyttar sig från vänsterfilen när man ska köra om:va

Talar om körning i största allmänhet, bil som mc. Vid bombning finns det ju som sagt sätt att ta sig förbi.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Det är mer provocerande och klimatsmart att köra sakta så slipper man såna som hetsar en. Har praktiserat det med bilen än så länge. Men kommer testa det med bågarna åxå i Sommar:tummenupp
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
det är mer provocerande och klimatsmart att köra sakta så slipper man såna som hetsar en. Har praktiserat det med bilen än så länge. Men kommer testa det med bågarna åxå i sommar:tummenupp

smug alert!



Edit: Skriver man med bara versaler, så ändras det automagiskt till gemener.
Skitfunktion.
 
Last edited:

Chuck Norris

Chucati
Gick med
4 May 2007
Ort
Stenungsund
Hoj
Hypermotard S, XR650R
Moderna porschar har väldigt bra antisladdsystem, har en känsla av att vi kunde ha fått se en spektakulär olycka här annars.
 

Chuck Norris

Chucati
Gick med
4 May 2007
Ort
Stenungsund
Hoj
Hypermotard S, XR650R
Den här Porschen hade ju knappast antisladd, åtminstone inte nåt inkopplat.

Å vad grundar du det på?

Själv tycker jag det låter som om denna funktionen träder in och räddar dagen för vår glade amatörpilot:

PSM is not only a braking system. If you lift off the throttle in a low traction situation(wet, snow, etc.) and the back of the car gets loose, PSM will increasethe engine speed (blip the throttle) to keep the car in line.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top