Ett av de galnare klipp jag sett på YouTube

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Uteslutningsmetoden

Vilken typ av Porsche 996 är det frågan om i filmen? Om bilen är en 996 GT3 finns det inga antisladd system att koppla in. Endast standard bilarna har antisladd på den generationen 911 (förutom GT2 också kan tilläggas).
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Lägger han inte på gas precis när det släpper?

Tror jag knappast, en slö Porsche får det inte att släppa på det viset med gaspådrag i de hastigheterna utan klåpet släpper gasen. Jag har själv släppt gasen i hög hastighet och sedan sladdat förbi bilarna på bredden. Gick bra men inget jag gör om :näsblod

nähä är de gaspådrag som gäller när man skall ställa upp bilen eller?

Varför vill man ha ställ för? Ingen driftingtävling för 240-raggare, eller?
 
Last edited:

tomZone

Ivrig
Gick med
8 May 2008
Ort
Falun
Hoj
2008 Honda 1000 RR Fireblade
Hmmm! Jag tycker det ser ut som ett tv/ dator -spel. Men jag kan ha fel.......
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Vad tråkigt de är när killen som åker bil blir avhängd så att han borde grina, när han sen kommer fatt hojarna som softat i typ 40 sek TROR han att han åkt ifatt dem:D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tror jag knappast, en slö Porsche får det inte att släppa på det viset med gaspådrag i de hastigheterna utan klåpet släpper gasen. Jag har själv släppt gasen i hög hastighet och sedan sladdat förbi bilarna på bredden. Gick bra men inget jag gör om :näsblod

Som glad 18åring med färskt körkort lånade jag en 911 som var inbytt på firman där jag jobbade.
Jag körde en sväng och njöt av "rytet" och sedan gjorde jag det...

Jag klev av gasen i en kurva, jag använde hela vägens bredd och en del av diket innan jag fick stopp på fanskapet.

Vilken felkonstruerad jävla dynga!
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag klev av gasen i en kurva, jag använde hela vägens bredd och en del av diket innan jag fick stopp på fanskapet.

Vilken felkonstruerad jävla dynga!

Tjusningen med en 911 helt klart. När man väl vet förutsättningarna är det riktigt underhållande att köra fort med den typen av bil.

De har blivit snällare med åren. Längre hjulbas bland annat, men biter fortfarande tillbaka om man inte respekterar gränserna.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Som glad 18åring med färskt körkort lånade jag en 911 som var inbytt på firman där jag jobbade.
Jag körde en sväng och njöt av "rytet" och sedan gjorde jag det...

Jag klev av gasen i en kurva, jag använde hela vägens bredd och en del av diket innan jag fick stopp på fanskapet.

Vilken felkonstruerad jävla dynga!

Haha, jag tror inte att ett sådant uttalade av en bitter norrlänning bör användas som måttstock på huruvida Porschen är felkonstruerad eller icke :D
Men något fel är det ju helt klart, motorn sitter ju helt fel och priset är allt annat än rätt :gnissla
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Haha, jag tror inte att ett sådant uttalade av en bitter norrlänning bör användas som måttstock på huruvida Porschen är felkonstruerad eller icke :D
Men något fel är det ju helt klart, motorn sitter ju helt fel och priset är allt annat än rätt :gnissla

Alla andra bilar med samma koncept har dömts ut, bubblan, corvairen och svansmotorskodan.

Jag vet inte vilken av dom Trafikmagasinet rullade med i löjligt låg hastighet, men Corvairen dömdes ju ut av en rätt enig motorpress efter flera uppmärksammade olyckor.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Alla andra bilar med samma koncept har dömts ut, bubblan, corvairen och svansmotorskodan.

Jag vet inte vilken av dom Trafikmagasinet rullade med i löjligt låg hastighet, men Corvairen dömdes ju ut av en rätt enig motorpress efter flera uppmärksammade olyckor.

Det var Skodan som rullade.
I övrigt trevliga bilar.
Liksom bubblan.
Corvairen sablades ned på grund av en rättsprocess implementerad av Ralph Naders bok "Unsafe at any speed".
Ralph hade inte ens körkort.
Men han hade räknat ut att de var farliga.
Huruvida de verkligen var farliga vet jag inte.
Men att det blir olyckor om man släpper en bil med 180 hästars svansmotor till ett folk som aldrig kört annat än framtunga lågvarvsmaskiner var inte oväntat.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Fräck film........

perfekt med svensson som ofrivilliga birolls innehavare :rolleyes:

Så undrar folk varför snuten drar pistol om de stoppar en fortkörare :va
 
Last edited:

The Stiffmeister

Master of disaster!
Gick med
11 Dec 2007
Ort
Revinge
Hoj
B-King
Det var Skodan som rullade.
I övrigt trevliga bilar.
Liksom bubblan.
Corvairen sablades ned på grund av en rättsprocess implementerad av Ralph Naders bok "Unsafe at any speed".
Ralph hade inte ens körkort.
Men han hade räknat ut att de var farliga.
Huruvida de verkligen var farliga vet jag inte.
Men att det blir olyckor om man släpper en bil med 180 hästars svansmotor till ett folk som aldrig kört annat än framtunga lågvarvsmaskiner var inte oväntat.

Glöm inte NSU som har använts som rally bil med bra resultat,vilken rolig jävel:D min morfar hade en:tummenupp
 

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Motala
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
:arsele Vilka idioter :arsele
Hade de varit själva, eller ytterst lite trafik så hade varit mera "ok"
hade de klotat bil el hoj och skadat andra så skulle de sättas i sibirien ett par år.... risktagande.... men men... folk tycker så konstigt nu för tiden....:mad:
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Alla andra bilar med samma koncept har dömts ut, bubblan, corvairen och svansmotorskodan.

Jag vet inte vilken av dom Trafikmagasinet rullade med i löjligt låg hastighet, men Corvairen dömdes ju ut av en rätt enig motorpress efter flera uppmärksammade olyckor.

Förvisso, men det säger ju inget om Porsches vara eller icke vara... För faktiskt så har bilar med frontmonterad motor också rullat, tro det eller ej :mercedes
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Förvisso, men det säger ju inget om Porsches vara eller icke vara... För faktiskt så har bilar med frontmonterad motor också rullat, tro det eller ej :mercedes

Nej det praktfiaskot är svårt att glömma.

Det blir så när ett företag har klamrat sig fast vid omodern teknik för länge och försöker komma i kapp.

Jag tvivlar inte på att BMW kommer att få problem med sin första rätthjulsdrivna bil heller.

Då har dom ändå erfarenhet från minin att falla tillbaka på.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top