EU-valet 2024

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Hon har talat väl om kärnkraft och CRISPR/Cas9 och sånt måste man minnas.
Låter ju inte direkt centerpartistiskt att vara för kärnkraft så det är ju positivt i såna fall om hon är det är. Ser att hon är civilingenjör, vilket kanske förklarar den saken. Men ärligt talat har jag knappt hört talas om henne.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Noterar hur media kraftsamlar och redan nu ogiltigförklarar valet. AI och Ryssland är stora hot (mot vänsterliberala alltså).

Precis som det varit sedan åtminstone valet i USA år 2000 så kan inte media acceptera högerpolitik, oavsett i vilken form.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Omöjligt titta på svt debatten. Kan inte ta in allt skitprat.
Fattar inte varför jag tittar - har ju redan röstat. Noterar iaf att det verkar vara hårdare modererat än förra debatten med partiledarna.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fattar inte varför jag tittar - har ju redan röstat. Noterar iaf att det verkar vara hårdare modererat än förra debatten med partiledarna.
Vem är ens svt haggans sidekick?

Jag kollar också. Lyssnar i alla fall.

Nu läxar Teoderescu upp kommunisten.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är rätt bra nu faktiskt.
Alice krossar kommunisterna.
Synd hon gjorde bort sig.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Får debatten simultantolkad av ChatGPT

Skärmavbild 2024-06-07 kl. 21.00.56.png
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Hon har talat väl om kärnkraft och CRISPR/Cas9 och sånt måste man minnas.
Tyckte väl inte direkt hennes insats i SVT-debatten var särskilt kärnkraftvänlig. Mest ett pliktskyldigt "jag är inte principiellt emot kärnkraft, men...", och sen argumenterade hon för precis allt annat än kärnkraft. Lite som att hon för att kunna upprätthålla sin ingenjörsmässiga heder måste acceptera det i teorin, trots att hon är emot det i praktiken.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Varför har SD Dock Erixon som kandidat?

De har ju tillgång till bra personer. Stegrud också pinsam. Weimers ingen höjdare heller faktiskt.

"Hej!
Idag kommer toppkandidaterna Charlie Weimers och Dick Erixon att tala på Soltorget bredvid Sergels torg kl. 12.30. Kom och lyssna på två bra och verklighetsförankrade politiker.

SD Stockholm är på plats i valstugan på Soltorget hela dagen. Passa även på att rösta för ett självständigt Sverige!"
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Såg att EU tydligen hotas inifrån av klimatförnekare. Värt att tänka på nu i valtider.

Har själv aldrig träffat någon klimatförnekare men jag tänker att de lär vara många/bli fler och fler mtp att man hör ordet slängas till höger och vänster.
Vet inte riktigt vad det innebr heller, är det att man förnekar existensen av ett klimat? Vilka tokstållar isf.
Wiki: "Med klimat menas de genomsnittliga fysiska förhållandena i atmosfären, temperatur, luftfuktighet, lufttryck, vind, nederbörd, atmosfäriska partiklar och flera olika meteorologiska element på en given ort eller region över längre tidsperioder."
 
Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Tyckte väl inte direkt hennes insats i SVT-debatten var särskilt kärnkraftvänlig. Mest ett pliktskyldigt "jag är inte principiellt emot kärnkraft, men...", och sen argumenterade hon för precis allt annat än kärnkraft. Lite som att hon för att kunna upprätthålla sin ingenjörsmässiga heder måste acceptera det i teorin, trots att hon är emot det i praktiken.
OK, jag orkade inte titta.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top