rallyfisken
Eleganten i från vidderna.
Biltemas olja är samma olja som en av de stora märkena.
Hur vet jag detta? Förre detta produktchef för Biltema berättade det under ett möte gällande något helt annat.
Varför gör inte Biltema ett test? För att det kostar en massa pengar och är mer eller mindre meningslöst att utföra.
Varför berättar inte Biltema vilket företag det är som säljer samma olja under annat namn? Tänk efter 1,2,3 och gärna fyra gånger så förstår nog alla varför. Samma sak gäller verktyg, bildelar etc.
Ett bra exempel på hur det ser ut:
Biltema säljer en fotpump för luftmadrasser, tror den var röd, för 199:-
Naturkompaniet säljer en fotpump för luftmadrasser, den var svart, för 599:-
Båda pumparna innehåller samma saker, bara färgen och en logga som skiljer.
Går Biltemas sönder tänker du; vilket jävla skit, billigt Biltema skit!
Går Naturkompaniets sönder tänker du: vilken jävla otur jag måste ha, den får jag reklamera.
Hur vet jag detta? Förre detta produktchef för Biltema berättade det under ett möte gällande något helt annat.
Varför gör inte Biltema ett test? För att det kostar en massa pengar och är mer eller mindre meningslöst att utföra.
Varför berättar inte Biltema vilket företag det är som säljer samma olja under annat namn? Tänk efter 1,2,3 och gärna fyra gånger så förstår nog alla varför. Samma sak gäller verktyg, bildelar etc.
Ett bra exempel på hur det ser ut:
Biltema säljer en fotpump för luftmadrasser, tror den var röd, för 199:-
Naturkompaniet säljer en fotpump för luftmadrasser, den var svart, för 599:-
Båda pumparna innehåller samma saker, bara färgen och en logga som skiljer.
Går Biltemas sönder tänker du; vilket jävla skit, billigt Biltema skit!
Går Naturkompaniets sönder tänker du: vilken jävla otur jag måste ha, den får jag reklamera.