Expressens Linda Skugge om novemberkåsan

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
CBR1000RR -08
Orka bry sig!, tragiskt bara för ungarna hennes å han som bevisligen vifftat med trummpinnen/provröret... Tur att det finns vettiga bruttor som tycker man är tuff när man kan wheela å bööörna :tummenupp :tuttar

Mrs. Laphroaig

Guest
...men nää, det behövs inte. Finns ju klonade spermier eller framställda i laboratorier. Så nu är mannen överflödig. En dildo och en fryspåse med spermier sen e det klart!:tungan

Men hur kul är det då ?
Ligga med benen i vädret i ett kallt sterilt rum.. nää du, då ligger jag hellre med benen i vädret i min varma säng med killen . :tummenupp
Klonade spermier vill jag inte bli gravid med och inte heller labbspermier. Här är det äkta vara som gäller :tuttar

Last edited:

Gaschka

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Ingen numera
En sak är då helt säker i alla fall, hon fick precis den reaktion av hojkollektivet hon ville ha... varför bryr ni er överhuvudtaget? Det är väl knappast en överraskning att varken Expressen själva eller Linda Skugge är några mästare på att slå huvudet på spiken?

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Hoj
hemlig
heheh tom tråden här har ballat ut minsann neh..
men hon vela ha exakt sånt här reaktioner från andra kanske e psykopat?
konstigt att hon slutade hon vill väl ha motstånd vad hade hon räknat med?
kan inte sova nu tack vare detta:hihi nog det värsta man läst iaf punkt slut lämnar denna tråd åt papperskorgen nu hörs

LowFlyer

Gick med
24 Aug 2005
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
JAg tycker det var lite kul skrivet. Hon är nog lite självironisk, hennes bild av systerskapets huvudintressen var ju om möjligt ännu värre än endurofolkets menar jag.

Håller med dig, lika mycket spark till tjejerna om man löser mellan raderna :)

KVINNOR ÄR PATETISKA SMÅ DJUR!

Inte nog med att dom ska ha allt och är giriga iderligen,
så kan dom inte låta bli männens sporter, kvinnor har så mycket annat dom kan hitta på
som att föda barn, knyppla, laga mat och städa.

Men gång på gång ska det likväl med en KVINNA i leken, annars blir det gnäll,
dom är ju inte ens lika starka som oss? vafan ska dom på det för.

Nä det är så att kvinnor känner sig underlägsna av naturen, dom är underlägsna oss män
som en lägre stående ras utan nog med hjärnkapacitet.

Det är bara att se i skolan där kvinnor kämpar men trots ansträngningar så går det aldrig väl.

Kvinnor är avundsjuka på våra muskler, vår manlighet och vår talang i sporter.

För att tygla sitt underlägsna behov köper dom smycken för tiotusentals kronor, rakt ner i sjön eftersom dom aldrig säljs, bara tappas bort (typiskt kvinnor).

Och som om inte det vore nog så har dom mage att klaga på oss perfekta män med?

Att dom vågar, kvinnans plats är i tvättstugan! :mad:

Tänk nu om det hade stått sådär i tidningen,
men jag måste bara påpeka en sak
jag är lite missnöjd själv eftersom jag känner att trots mina ansträngningar
så fick jag inte ner lika mycket HAT i texten. :mad:

hahahaha, vi har våra egen manliga motsvarighet till Linda Skugge tror jag.

Last edited:

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
... varför bryr ni er överhuvudtaget......

Hohooo! Nu tycker jag allt ni tar i en smula så ni spricker hela bunten, är det verkligen så få som kan släppa styret för en minut och faktiskt skratta lite åt vad vi egentligen håller på med, i ett större perspektiv? Jag tycker inte det var en sådan farlig krönika, jag tycker tillochmed att den hade sina komiska poänger här och där. Självdistans. Självdistans. Självdistans, det känns som att jag upprepar mig själv ibland.

/perris

Ni missar nog poängen en aning.
Jag bryr mig inte speciellt mycket om vad hon skriver.

Min irritation grundar sig på att hon överhuvudtaget får vara kvar när hon är så dålig.
Hon utnyttjar samma begränsningar i samhället som hon så hårt kritiserar i debatten om snedfördelningen av kvinnor och män på chefspositioner.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.

Min irritation grundar sig på att hon överhuvudtaget får vara kvar när hon är så dålig.
Hon utnyttjar samma begränsningar i samhället som hon så hårt kritiserar i debatten om snedfördelningen av kvinnor och män på chefspositioner.

Hon har genererat en jävla massa hits på expressen.se och det används när de tar betalt av annonsörerna. Dessutom har ni läst skiten allihop. Alltså vann Linda.

Ska ni verkligen göra skillnad ska ni för det första aldrig gå in på expressen och för det andra aldrig länka till något de publicerar. Först då lär hennes roll ifrågasättas.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Jag tror nog att hon fick dej precis dit hon ville...
Det tror inte jag. Hon ville att jag skulle ta henne på allvar, att jag skulle bli skitförbannad, osv ... Istället gav hon mig en anledning att påminna om hur lågt stående de flesta journalister är och den chansen har jag svårt att motstå :)
Inget illa ment men ditt resonemang blir nog nåt hon torkar sin ändalykt med. Hennes främsta prio är att bli sedd och hörd och inga till buds stående medel är för låga.
Det har jag inga problem med. Hon har ändå blivit påmind om sin okunskap och trots att hon har en bild utåt att hon är för stor för att bry sig om någon annans åsikter så kan man ju ändå hoppas att det ligger och skaver lite.
Vad säjer du, skall vi enas om att hon lyckats trots/tack vare sitt plumpa utspel?
Vad säger du; ska vi mot bakgrund av vad jag skriver ovan enas om att du inte tolkat min bevekelsegrund för att skriva till LS riktigt rätt?

Edit;
Tänkte faktiskt på henne, (Annie), när jag läste trådöppningen.
Håller med dej i sak men tror att det är ett klassiskt "kastapärlorförsvin"-förfarande
Huruvida det är meningslöst eller inte att sprida lite kunskap om branschen till LS vet jag inte, även om det är troligt att det är så, men som minisponsor av Annie så sprider jag gärna kunskap om hennes existens och vad hon uträttar, oavsett om det är ett svin jag berättar det för :eek:)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det tror inte jag. Hon ville att jag skulle ta henne på allvar, att jag skulle bli skitförbannad, osv ... Istället gav hon mig en anledning att påminna om hur lågt stående de flesta journalister är och den chansen har jag svårt att motstå :)

Det har jag inga problem med. Hon har ändå blivit påmind om sin okunskap och trots att hon har en bild utåt att hon är för stor för att bry sig om någon annans åsikter så kan man ju ändå hoppas att det ligger och skaver lite.

Vad säger du; ska vi mot bakgrund av vad jag skriver ovan enas om att du inte tolkat min bevekelsegrund för att skriva till LS riktigt rätt?

Huruvida det är meningslöst eller inte att sprida lite kunskap om branschen till LS vet jag inte, även om det är troligt att det är så, men som minisponsor av Annie så sprider jag gärna kunskap om hennes existens och vad hon uträttar, oavsett om det är ett svin jag berättar det för :eek:)

Tror du överskattar tyngden i din retorik, hur tadelfri den än må vara.

Vad du strider! Som det heter; "Pick your battles".

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!

Nähej, du bryr dig inte om vad hon skriver, du är bara irriterad för att hon är en kvinna som skriver vad hon vill? Vad är då en bra krönikör, undrar jag nyfiket, någon som inte provocerar och bara skriver gott om dina intressen?

Dessutom så tror jag inte att de flesta i tråden håller med dig, folk har ju fullständigt slagit knut på sig själva för att värpa fram mängder av floskler och barnsliga formuleringar i förbannelser över den här kvinnan, som enkom råkade
kritisera vår hobby. Tänk, precis som om hon hade haft rätt i vad hon skrev.

/perris

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tjejer tucker dom är hårda som kan förda barn... Lotten har tyvärr fallit på tjejerna och DÄRFÖR är det dom som föder barn. Vad Jag har upplevt så klarar de saken inte helt klanderfritt heller. En massa hormonattacker gör att de blir som nidbilden av en hysterisk kvinna, ni vet en så´n där dom har på bio man bara vil skjuta.

Men låt dom känna så. Tjejer tjatar ju hela livet om hur mycket bättre de är på att köra bil, hur hårt det är att föda, att dom har världens starkaste muskel, och att dom kan göra fler saker samtidigt, osv. AKA mindervärdeskomplexets språk.

(duckar)

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Finns väl inga journalister anstälda på kvällstidningar?

Nej som sagt det är ju för att försöka provocera hon skriver, sen att hon inte vet ett vitten om saken är en bisak, det underliga är väl att det publiceras.

Har hon alltså suttit sen 93 och gnällt? hua, snacka om bäst före datum.
Vilka visioner att hela tiden hitta nån ny person eller grej att skriva provocerande om hela tiden, man måste väl ändå bli sjuk i pallet om man håller på så länge.

Gissar på nån slags psykstörning, manodepresiv eller borderline kanske.

Tragiskt hehe.

Sen det här med att tjejer kör bil bättre, det sägs sällan nåt om olyckor relaterat till antal körda mil, när gubben o tanten åker bil, vem kör?
Jo nästan alltid mannen.

Och det är heller inte särskilt ovanligt att nån mindre bil kommer och tokkör om en och det är en tjej som kör.

Nej jag tror det där mest är en myt och anser att tjejförsäkringar borde förbjudas, de är diskriminerande mot oss.

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Nähej, du bryr dig inte om vad hon skriver, du är bara irriterad för att hon är en kvinna som skriver vad hon vill? Vad är då en bra krönikör, undrar jag nyfiket, någon som inte provocerar och bara skriver gott om dina intressen?

Dessutom så tror jag inte att de flesta i tråden håller med dig, folk har ju fullständigt slagit knut på sig själva för att värpa fram mängder av floskler och barnsliga formuleringar i förbannelser över den här kvinnan, som enkom råkade
kritisera vår hobby. Tänk, precis som om hon hade haft rätt i vad hon skrev.

/perris

Jag skiter i att hon hackar på enduro, bryr mig inte när folk hackar på mina intressen (förutom långforden) men att ständigt rycka fram triumfkortet att kvinnor föder barn vilket kan få en ensamklättrare på K2 att framstå som en söndagsmotionär irriterar mig som fan!
...att i stället för att just kritisera kåsan, nämna den i förbifarten för att sen övergå till en promotionoffensiv för hur starka kvinnor är gör henne till en DÅLIG krönikör. Substansbrist!

Gaschka

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Ingen numera

Hehe, ja men det var ju det jag menade. Det man kan göra för att slippa sånt här är att strunta i att köpa Aftonbladet, Expressen och de andra skvallerblaskorna. :tummenupp Det har då jag gjort iaf

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
väljer att trasha sönder sina motorcyklar för flera hundra tusen kronor, mitt i natten, i beckmörker, i jordens lervälling.

Vilken retorik!:Bugar "mitt i natten... ibeckmörker" No shit!

Sorry, men vi är inte impade!
Vi ger liv. Vi föder upp levande barn. Ni kastar pengar i dyngan, bokstavligt talat. Till ingen nytta alls.

Jag tycker illa om den kvinnan!:mad: "VI ger liv, VI föder upp levande barn" Killen har inget med den saken att göra? Och är det NÅGRA som sprätter pengar på SKIT så är det väl tjejer! Nä 14 handväskor ala 7.000 spänn ska de ha, smycken och piss som man får skit för att man inte noterar:mad: Jag skiter väl vad ni har i öronnen, bryr mig mer om det i mellan.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Tror du överskattar tyngden i din retorik, hur tadelfri den än må vara.

Vad du strider! Som det heter; "Pick your battles".

Det var ingen strid, bara ett stilla påpekande om bristen på kunskap och oviljan att bemöda sig om att källforska lite. Ett generellt problem som uppstår när vem som helst lättvindligt kan sprida irrläror via olika fora, är att ditt motinlägg som du skickar som mail till författaren bara läses av denne. Därför valde jag att också lägga ut det på SH :)

Skulle jag ta strid för något så händer det betydligt mer än några inlägg och lite mail :tummenupp

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det var ingen strid, bara ett stilla påpekande om bristen på kunskap och oviljan att bemöda sig om att källforska lite. Ett generellt problem som uppstår när vem som helst lättvindligt kan sprida irrläror via olika fora, är att ditt motinlägg som du skickar som mail till författaren bara läses av denne. Därför valde jag att också lägga ut det på SH :)

Skulle jag ta strid för något så händer det betydligt mer än några inlägg och lite mail :tummenupp

Med all respekt för ditt kunnande, vilket syns på många ställen här på SH, måste jag ändå säja att jag anar ett drag av hybris i din karaktäristik. Inte sällan får jag utifrån dina debattinlägg uppfattningen att omvärlden till stor del består av infantila, imbecilla människor som skall upplysas/utbildas/inse sin dumhet. Ponera att du har rätt, vem vill få detta förklarat för sej av nån som fortsätter mästra även när du ges rätt i sak?!
Nu är jag ingen ungdom, men trots det känns den här "hamravettifolk"-debattekniken ålderdomlig och faktiskt lite ovärdig nån med den livserfarenhet du verkar/borde ha. Undertecknad föddes nån gång under din racingkarriär om jag fattat rätt, (senare delen av 60-talet). Ber om ursäkt om det är fel.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC