Expressens Linda Skugge om novemberkåsan

Loader

Nu går vi mot ljusare tider
Gick med
1 Jun 2003
Hoj
Bülldog
Skugge är Expressens alibi i den snedvridna feministdebatten. Alla moderna tidningar ska ha en rabiat apa som retar upp Svenssons. Hon lyckas påfallande ofta.

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Någon hade uppförsbacke till dagis, uppförsbacke hem från dagis, trasiga leksaker och cement i sandlådan... Det är tydligt det...

Jag har en svag känsla av att denna individ inte riktigt stod först i kön vid den fria utdelningen av hjärnceller. Hon är inte riktigt den skarpaste kniven i lådan. Det är inte skottat hela vägen fram. Hon står inte med på nobelkommiténs mailinglista. Hjulet snurrar men hamstern är död.

Förresten är hon rätt lik en krokodil! Stor käft och inga öron... Hon kanske skulle söka jobb som bilförsäljare?

IGNJATOVIC

Guest
Jag tycker med att hon är en pajas, men tror du verkligen att hon skulle ta dig på allvar när du inte ens kan skriva utan att det ser fånigt ut? Tänker på din användning av versaler samt vad du skriver.

Nä du har rätt - du kanske kan ge mig en lektion i hur man skriver på ett proffsigt sätt?

mackyfr

...
Gick med
28 May 2005
Hoj
ingen
Någon hade uppförsbacke till dagis, uppförsbacke hem från dagis, trasiga leksaker och cement i sandlådan... Det är tydligt det...

Jag har en svag känsla av att denna individ inte riktigt stod först i kön vid den fria utdelningen av hjärnceller. Hon är inte riktigt den skarpaste kniven i lådan. Det är inte skottat hela vägen fram. Hon står inte med på nobelkommiténs mailinglista. Hjulet snurrar men hamstern är död.

Förresten är hon rätt lik en krokodil! Stor käft och inga öron... Hon kanske skulle söka jobb som bilförsäljare?

what rockoholic said

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tror dom flesta som kör novemberkåsan någon eller några gånger råkat ut för olyckor som gett minst samma smärta som barnafödande.

Sedan kanske man inte ska klappa sig för bröstet för smärta om man föder sina barn med kejsarsnitt.
http://www.expressen.se/kronikorer/...a-skugge-kejsarsnitt-ar-bekvamt-och-i-like-it

Citat:
"...jag tjatade och grät och tiggde och bad på mina bara knän om att få föda min första dotter med snitt."

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag tycker Linda ska köra novemberkåsan för att bevisa hur mkt lättare det är än att föda barn ^^

Förresten måste man ha en hoj för 200k för att ställa upp ?

Det måste man. Dessutom måste man ge bort den efteråt eller lämna den i skogen eftersom man tydligen inte får behålla den.

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Novemberkåsan är väl bara ett varv? Det är väl Gotland grand national som man kör "varv" i?

Novemberkåsan körs 1varv (6 specialsträckor/ss) på dagen o sen kör man 2varv (a la 6 ss per varv) på natten . Varvet e 120km fördelat på 70km ss o 50km transport.. Så för att fullfölja så e det alltså 360km som väntar...
RESPEKT TILL ER SOM LYCKAS FULLFÖLJA:yoparty :yoparty :yoparty

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Förstår inte hur ni kan vara så upprörda? Själv tycker jag gumman är helt underbar, tänk att brinna så mycket för sitt intresse, få gubbar att bli så arga att deras ådror spricker.
Tänk va roligt att irritera alla till den gräns att hon inte kan gå säker på stan.

Underbart

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Gick förbi en anslagstavla idag på Stockholms Universitet där en artikel hängde, och stannade till och kom genast att tänka på denna diskussion här på SH om Linda Skugges artikel där hon sågar Novemberkåsan... (och jämför denna prestation med barnafödande!!) Knasig donna!

Det ironiska är att expressen åxo publicerat denna artikel och att Linda skugge håller med Doris Lessing!!! Lite motsägelsefullt av henne.. dumma kvinna!! För att läsa hela artikel, se nedan... Har bara tagit me ett utdrag..

http://www.lindaskugge.se/cldoc/arkivet/expressen/exp01/308.htm

”Det är männen som är de tysta offren i könskriget”, säger Doris Lessing. Lessing besökte en skolklass där den kvinnliga läraren förklarade för barnen att världens krig beror på att män är våldsamma av naturen. ”Lärarinnan trodde att jag skulle hålla med om den där smörjan”, säger Lessing till Expressen.
I Aftonbladets undersökning på nätet svarade 62% av 14 814 män ja på frågan om de blivit tillplattade av feminismen. Beteendevetaren och före detta jämställdhetsexperten Ingemar Gens ställer sig bakom Lessing och säger till Aftonbladet:
- Jag tycker vi ska lägga ner hela kampen och erkänna att könsrollerna är pådyvlade. Det skulle vara äkta jämställdhet.
Ha! Där fick alla feminister. Eller?
Grejen är den att jag och en massa andra feminister håller med Lessing och Gens. Det är ju det vi tjatar om hela tiden. Vi måste som Gens säger ”erkänna att könsrollerna är pådyvlade”. Vi är emot all form av biologism. Män är INTE mer våldsamma av naturen. På samma sätt som kvinnor INTE är mer vårdande av naturen. Så Lessing du har rätt. Biologist-feministerna plattar till män.

Linda Skugge skriver: "biologist-feministerna plattar till män" :va
Va f*n e det hon gör då i sin artikel om novemberkåsan..?:6surkart
jo, precis det... :pangihuve

Det är personer som hon som ger oss tjejer dåligt rykte.. :dummer

Last edited:

Brolin

Sumprunkare
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
CBR1000RR -08 superbike, Husaberg fx470e, GM i Jawa-chassi och lite "Lekfordon"
kan nån snäll förklara vad "substitut" betyder? :tungan

är Tjejmilen ett substitut till att runka, eller kanske skita?

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Jaha, hur ska vi göra? Låta trollet självdö eller jaga det lite till :D

"Ny blogg på amelia.se!
Linda startar ny blogg på amelia.se och skriver bland annat så här

Det ska bli så skönt att blogga på en lite avskild snäll plats som Amelia. Så jag slipper hatarna. Otroligt skönt att slippa vara Sveriges mest lästa bloggare. Jag vill gärna vara Sveriges 30e mest lästa blogg. Det räcker för mig. Så slipper man truman show, så slipper man gå på Ica Maxi och veta att ALLA ALLA ALLA har läst ALLT. Det är så vidrigt. Det var därför jag slutade, för att för många läste. Jag fick panik. "

Verkar som hon lade ner den gamla bloggen efter för många hatmail :tummenupp
HA! Vicket jävla skämt. Trollet får panik för att FÖR många läser hennes alster.:arsele
Ingen jävel kan väl gå på sånt skitsnack. Ett uppmärksamhetstörstande spöke utan ett vettigt ord att säga...fii faan orkar inte spendera mer tid att tänka på skatan.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Jag la in ett litet mail till henne:

"Man undrar vad du har för problem ... vad som gör dig så förtvivlat irriterad på något som vissa människor gör frivilligt?
Jo jag pratar om Novemberkåsan, en tillställning som jag själv inte deltagit i men med erfarenhet av olika typer av motorcykelåkning sedan början av 60-talet så vet jag vad som krävs för att fullfölja en sådan tävling. Vad vet du om det? Att de blir smutsiga? Att "det kanske är lite jobbigt"?
Den som försöker diskutera bort att det är extremt fysiskt påfrestande, att det kräver en teknisk körskicklighet och ett mod som inte så många har, förlöjligar bara sig själv. Ja, och så tyder det på påtagligt dålig insikt i ämnet som man ger sig till att skriva om.

Fast, genom åren så har självkritiken inte hört till de prioriterade områdena bland journalister i gemen. Det finns lysande undantag, men tyvärr verkar du inte höra till dem.
Varför inte göra lite källforskning på plats? Varför inte ta reda på vilka förberedelser som krävs? Varför inte prova en endurohoj på ett enkelt avsnitt? Det räcker att du kör 15 min ...

När du satt dig in i vilken insats som krävs för att genomföra en kåsa så kan du ju t ex jämföra det med den av massmedia omhuldade fotbollen och förklara för folk varför man öht nämner "prestation" i samband med fotboll. Ja om vi nu förutsätter att det ska finnas en gemensam skala på idrotts- och sportprestationer.

Vet du ... det finns även tjejer som kör Novemberkåsan. Vad har du att säga till dem?
Vad har du att säga till Annie Seel, en verkligt tuff tjej inom motorcykelsporten. Hon blir också lerig, men ber inte om ursäkt för det. Läs och lär lite: http://www.rallyprincess.com/
Kolla t ex på "Annie info" nästan högst upp till vänster på sidan.

Hoppas du har mindre otur när du nästa gång sprider "fakta" omkring dig om en företeelse som du inte vet mycket om.
Lycka till "

HeLMeT

The New Improved Version
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
YZF 1000 Thunderace - NU TILL SALU!!
Tänk på stackarn som gjorde henne med barn då, måste ju vara skolboksexemplet på sado-masochist!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag la in ett litet mail till henne:

"
Jag tror nog att hon fick dej precis dit hon ville...
Hon kräker ur sej några illa formulerade kvasisentenser varpå du går igång i tron att hon faktiskt är intresserad av vad någon med dessa preferenser har att säja. (Inget fel på tonen, sparsamt med kränkningar och sunda förslag men till vad nytta?)
Inget illa ment men ditt resonemang blir nog nåt hon torkar sin ändalykt med. Hennes främsta prio är att bli sedd och hörd och inga till buds stående medel är för låga.
Vad säjer du, skall vi enas om att hon lyckats trots/tack vare sitt plumpa utspel?

Edit;
Tänkte faktiskt på henne, (Annie), när jag läste trådöppningen.
Håller med dej i sak men tror att det är ett klassiskt "kastapärlorförsvin"-förfarande

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...