Expressens Linda Skugge om novemberkåsan

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Med all respekt för ditt kunnande, vilket syns på många ställen här på SH, måste jag ändå säja att jag anar ett drag av hybris i din karaktäristik. Inte sällan får jag utifrån dina debattinlägg uppfattningen att omvärlden till stor del består av infantila, imbecilla människor som skall upplysas/utbildas/inse sin dumhet. Ponera att du har rätt, vem vill få detta förklarat för sej av nån som fortsätter mästra även när du ges rätt i sak?!
Nu är jag ingen ungdom, men trots det känns den här "hamravettifolk"-debattekniken ålderdomlig och faktiskt lite ovärdig nån med den livserfarenhet du verkar/borde ha. Undertecknad föddes nån gång under din racingkarriär om jag fattat rätt, (senare delen av 60-talet). Ber om ursäkt om det är fel.

Man samlar på sig kunskap genom åren och hur man upplevt och tagit till sig olika saker är olika för olika människor. Det finns lika många verkligheter som det finns människor. Alla, skulle jag tro, förmedlar de slutsatser som man dragit av de olika intryck man fått. Om du anser att det är hybris från min sida att säga vad jag tycker så är det din slutsats och inget som jag tänker kommentera :)
Jag började köra race -69 och höll på i princip hela 70-talet varefter jag ställdes inför ett vägskäl och valde då bort racingen.
 

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
linda skugge

den där feminist skatan är det nåt fel på:mad: Tycker att hon borde ha nåt vettigare att komma med,skickade ett mail till henne där jag sa vad jag tyckte hoppas på ett svar,kan ju vara roligt att läsa ,frågade om hon var dum i huvudet på riktigt eller om hon bara ville sälja tidningar:D
 

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Jag kan tycka hon är rätt het, synd att det inte vart något av det där utviket hon ville göra i slitz, helt utan photoshop el dyl.

/I
 

OverBoost

VIP
Gick med
22 May 2007
Ort
Ystad
Hoj
Ch Racing, Honda CRF250
Sätt en kärring i hennes ålder på en endurohoj så hade vi nog fått se grejer. Hehe lagt i ettan utan och hålla in kopplingen och farit in i närmaste träd i skogen, nä hon har helt fel med den skiten hon skriver och det är en typisk kontring av kvinnor när dom känner sig ägda "Att föda barn..." blablabla :zzz:
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Hon har rätt kul åt oss..... Från hennes bloggsida:

26 november
Breddat min fanskara

Novemberkåsorna har mailat hela natten! Haha! Jag behövde bredda min fanskara lite och nu är det åtgärdat.


Publicerad 08:15 av: Linda Skugge


Finns en del av era mail där också.:D
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Har Linda Skugge egentligen egna barn:va
Eller pratar hon om barnafödsel via hörsägen från hennes skumma rödvinspimplande, morotsrökande kollegor?
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Nähej, du bryr dig inte om vad hon skriver, du är bara irriterad för att hon är en kvinna som skriver vad hon vill? Vad är då en bra krönikör, undrar jag nyfiket, någon som inte provocerar och bara skriver gott om dina intressen?

Dessutom så tror jag inte att de flesta i tråden håller med dig, folk har ju fullständigt slagit knut på sig själva för att värpa fram mängder av floskler och barnsliga formuleringar i förbannelser över den här kvinnan, som enkom råkade
kritisera vår hobby. Tänk, precis som om hon hade haft rätt i vad hon skrev.

/perris

Jag tror du förstår vad jag menar men vill ha en diskussion.

En bra krönikör ska naturligtvis väcka debatt med själva ämnet, inte pga den totala avsaknaden av kunskap i det aktuella ämnet.

(Det behöver dock inte betyda att krönikören måste ha deltagit i kåsan för att få uttala sig, men en viss research ska man ju kräva för att det ska bli seriöst)

Linda Skugge har påfallande ofta saknat de kunskaper som gör att hon skulle kunna väcka debatt med själva ämnet.

Därför tar hon till knepet att provocera utan att kunna backa upp påståendet med någon form av fakta.
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Skickade ett litet mail till henne. Får se om det blir något svar :D

-----------------

En kommentar till din spalt om Novemberkåsan.

Var är den kvinnliga prestationen med att vara gravid, föda barn, amma?
Det är en vanlig funktion i den kvinnliga kroppen. Precis som att blinka, hosta, kissa, bajsa och äta är funktioner hos både kvinnor och män.
Det liksom bara finns där av sig självt.

Och när det gäller själva födseln, var finns prestationen där?

Tjejer ligger på rygg, åstadkommer inget utöver vad som processen själv skapar och skriker ut sin smärta allt vad lungorna klarar.
Dessutom gör tjejerna bara något som vilken annan kvinnlig varelse i världen klarat av sedan världen skapades.

Den dag jag ser eller hör om en tjej som går in på BB.
Lägger sig i sängen, biter ihop, tar smärtan när kommer och föder utan att någonsin sudda ut leendet från läpparna.
Det vore en presstation att tala om.

Nej du!
Jag blir fortfarande imponerad dom gånger jag märker att en tjej kan ta rätt på höger eller vänster, eller bara klarar av att fickparkera bilen.
Så det här med olika löner mellan könen är nog inte så konstigt i alla fall.

//Anders

-------------------------
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Skickade ett litet mail till henne. Får se om det blir något svar :D

-----------------

En kommentar till din spalt om Novemberkåsan.

Var är den kvinnliga prestationen med att vara gravid, föda barn, amma?
Det är en vanlig funktion i den kvinnliga kroppen. Precis som att blinka, hosta, kissa, bajsa och äta är funktioner hos både kvinnor och män.
Det liksom bara finns där av sig självt.

Och när det gäller själva födseln, var finns prestationen där?

Tjejer ligger på rygg, åstadkommer inget utöver vad som processen själv skapar och skriker ut sin smärta allt vad lungorna klarar.
Dessutom gör tjejerna bara något som vilken annan kvinnlig varelse i världen klarat av sedan världen skapades.

Den dag jag ser eller hör om en tjej som går in på BB.
Lägger sig i sängen, biter ihop, tar smärtan när kommer och föder utan att någonsin sudda ut leendet från läpparna.
Det vore en presstation att tala om.

Nej du!
Jag blir fortfarande imponerad dom gånger jag märker att en tjej kan ta rätt på höger eller vänster, eller bara klarar av att fickparkera bilen.
Så det här med olika löner mellan könen är nog inte så konstigt i alla fall.

//Anders

-------------------------


Haaaahaaaaahaaa:rofl Detta ska jag visa för flickan, det stämmer ju generellt:tummenupp :näsblod
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Skickade ett litet mail till henne. Får se om det blir något svar :D

-----------------

En kommentar till din spalt om Novemberkåsan.

Var är den kvinnliga prestationen med att vara gravid, föda barn, amma?
Det är en vanlig funktion i den kvinnliga kroppen. Precis som att blinka, hosta, kissa, bajsa och äta är funktioner hos både kvinnor och män.
Det liksom bara finns där av sig självt.

Och när det gäller själva födseln, var finns prestationen där?

Tjejer ligger på rygg, åstadkommer inget utöver vad som processen själv skapar och skriker ut sin smärta allt vad lungorna klarar.
Dessutom gör tjejerna bara något som vilken annan kvinnlig varelse i världen klarat av sedan världen skapades.

Den dag jag ser eller hör om en tjej som går in på BB.
Lägger sig i sängen, biter ihop, tar smärtan när kommer och föder utan att någonsin sudda ut leendet från läpparna.
Det vore en presstation att tala om.

Nej du!
Jag blir fortfarande imponerad dom gånger jag märker att en tjej kan ta rätt på höger eller vänster, eller bara klarar av att fickparkera bilen.
Så det här med olika löner mellan könen är nog inte så konstigt i alla fall.

//Anders

-------------------------

BRA SKRIVET!

Jag skulle tillägga.

Det är intressant att höra att det är ENBART kvinnan som skapar liv. Jag hade för mig att vi män måste medverka på åtminstone en biologisk nivå för att graviditet skall uppnås.
 
Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Vilket tjat det är på henne om att föda barn...
Och som amullo nämnde - männen har ju faktiskt en del i det, utan de - inga barn.

Jag förstår inte riktigt var hon får det där "flera hundra tusen kronor" ifrån.
Jag har kört sönder enduron/crossen många ggr, inte fan har det kostat mig flera hundra tusen kronor.
Däremot har jag en hel del tjejkompisar som kan gå och köpa kläder, skor, väskor, smycken och smink för de summorna (inte under en enda dag då), som Teo nämnde.
De frågar ofta mig hur jag "orkar lägga så mycket pengar på en jävla motorcykel", men summan jag lägger ner på hojen och bilen motsvarar ju summan de lägger ner på skräp, alltså kläder och väskor.
Och jag är ganska säker på att jag har mycket roligare ute i skogen med min "jättedyra" hoj, än vad de har med sitt nya halsband och nsin nya väska.

Som många andra skrivit så är ju Linda Skugge bara ute efter att provocera.
Tycker hon kan ta reda på lite mer konkreta fakta innan bara, så hon har något att komma med nästa gång.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Lite lustigt med alla dessa reaktionerna, det var ju precis det hon ville ha fram..


Vem bryr sig om vad Linda Skugge skriver? Hon är ärligt talat mentalt efterbliven, det är bara att acceptera situationen och ignorera henne. Hur svårt kan det vara?

Varje gång jag ser nått som Skugge har skrivit brukar jag tänka; "Mongo", och sedan läser jag något annat.
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Hehe, nej de klart. De kan nog va lite svårt. Men han borde läst igenom vad han skrev innan han postade det då ;)

Hmmmmm, möjligt grabbarna som skriver på sidan är en smula ironiska:va :tummenupp

"Vi ger syrliga kommentarer till kvällspressens fantastiska reportrar som kommer med nya scoop dagligen. Har vi tur så svarar de på våra kommentarer."
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top