Extrema sporthojägare för populära?

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Nexor: Det är inte snällt att smälla upp sådana där skräckbilder som du har...
Nu kommer jag inte kunna sova i natt...
 

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Wile E skrev:
Brukar mest vara äldre herrar som kommer fram och snackar :( :confused: . Skicka ner tjejerna hit istället. :banana

Håller helt med. Fast det kanske bara e jag som kör fel hoj även om jag tycker den e rätt tuff :banana

Fast det kanske också beror på att alla tjejer har gått inomhus nu på höstkanten, min hoj har ju bara varit hel två veckor.. Får se nästa sommar.. :tummenupp
 

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
marten_larsson skrev:
Håller helt med. Fast det kanske bara e jag som kör fel hoj även om jag tycker den e rätt tuff :banana


Handlar mycket om vilken attityd man utstrålar. En cool kille är lika cool på en CB250 som på en R1.

Ett sätt att komma undan beundrarna kan vara att köra som en galning med puckel på ryggen och knäskrap.
 

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
P@trik skrev:
Hur menar du nu,finns det andra sätt att köra på.. :va


Fransjacka, ölmage, skinnbyxor utan skydd köpt för 800:-. Originalsystem, dålig väghållning, många stopp, mycket fika, det borde ge många beundrare?

Distriktsmästare i krypkörning är en hedervärd titel.
 

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Bonnie skrev:
Handlar mycket om vilken attityd man utstrålar. En cool kille är lika cool på en CB250 som på en R1.

Ett sätt att komma undan beundrarna kan vara att köra som en galning med puckel på ryggen och knäskrap.

Hur utrstrålar man en attityd med hjälm å ställ på? Nä, får nog köra som en galning fast utan puckel å låtsas skrapa.. :hihi
 

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
marten_larsson skrev:
Hur utrstrålar man en attityd med hjälm å ställ på?

Snyggt ställ och snygg hjälm kan hjälpa. Kanske en hjälm som sitter på ordentligt. Ett ställ i rätt storlek kan vara ett tips.

Många kan ändå inte skilja på en CB250 och en R1... :hihi

Fast detta resonemang leder strax in på den hemska misstanken om att man kan köpa sig till en attityd....
 

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Bonnie skrev:
Snyggt ställ och snygg hjälm kan hjälpa. Kanske en hjälm som sitter på ordentligt. Ett ställ i rätt storlek kan vara ett tips.

Många kan ändå inte skilja på en CB250 och en R1... :hihi

Fast detta resonemang leder strax in på den hemska misstanken om att man kan köpa sig till en attityd....

Stället e köpt, hjälmen sitter på.. :)

Hehe, nä det e därför jag brukar svara "suzuki" när dom frågar vad det e för hoj, nästan ingen som vet nått ändå :tungan

Haha, det e väl det vi gör när vi köper hoj? Eller ni har dom för att ni gillar att köra? :va
 

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
marten_larsson skrev:
Hehe, nä det e därför jag brukar svara "suzuki" när dom frågar vad det e för hoj, nästan ingen som vet nått ändå :tungan

Det är skrämmande att medvetenheten om mc sjunkit så lågt. Honda och HD känner folk till, men prata BMW blir standardrepliken "gör de mc?". Ducce är ingen idé, kräver lång förklaring om vad det är. Till och med Kawa börjar en del förtränga och ser frågande ut inför. Varför inte mc undervisning i skolorna?

Triumph lockade mest gamla gubbar, en del trodde jag köpt BH...
 

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
gpx 600
Bonnie skrev:
Det är skrämmande att medvetenheten om mc sjunkit så lågt. Honda och HD känner folk till, men prata BMW blir standardrepliken "gör de mc?". Ducce är ingen idé, kräver lång förklaring om vad det är. Till och med Kawa börjar en del förtränga och ser frågande ut inför. Varför inte mc undervisning i skolorna?

Triumph lockade mest gamla gubbar, en del trodde jag köpt BH...

hemskast dock, åtminstone för mig som gillar gröna hojar är när folk associerar Kawasaki med Hassansketchen där de ringer Sofia Hogs...
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Bonnie skrev:
Jag har länge misstänkt det. Särskilt när man har en så extrem hoj som jag.

Men tänk på att det krävs en skicklig förare som kan hantera detta knivskarpt designade monster. :rolleyes:


Äsch då, kära du, de flesta bimbos har inte en aning om vad du har för hoj, de ser inte skillnad på en Virago, Goldwing eller gixxer. :rolleyes:
De noterar bara att vaddetnuärförnågot har två hjul, och tycker det är läckert. :tungan

:banana
 

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Syss skrev:
Äsch då, kära du, de flesta bimbos har inte en aning om vad du har för hoj

En moppe med mc stuk hade gått lika bra då?

Men då är det ju föraren som avgör!
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Bonnie skrev:
En moppe med mc stuk hade gått lika bra då?

Men då är det ju föraren som avgör!


Jaja, det gör det, tills de kommer på att moppeföraren bara är 16. ;)

Nej, du skulle läst slutet av meningen också, det är inte föraren som avgör, det är ju hojen. ;) Det är lite outlaw att ha hoj, liksom. ;)
Men iofs, då blir ju föraren intressant, om man kan få honom på köpet, då har man ju något att göra på vintern... :tungan

Och nu har jag helt tappat tråden, men jag hoppas att någon kan hänga med i svängarna. :banana
 

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Syss skrev:
Det är lite outlaw att ha hoj, liksom. ;)

"Har du mc?!" är den vanligaste reaktionen när jag berättar om min hoj. Tyder på att de flesta inte förknippar mig med extrema sporthojar och att hela tiden vara en sekund från en säker död.

När jag hade moppe gjorde jag en fin fäll av brorsans afghanpäls. Nu köper jag ljuddämpare som inte dämpar ljud. Tror kanske skillnaden är mindre än jag vill erkänna...

Känns tryggt att veta att det går att köpa sig lite attityd! Funderar på fransjacka... att kombinera glidarstuck med sporthoj... fransjacka och knäpuckar?
 

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Syss skrev:
Jaja, det gör det, tills de kommer på att moppeföraren bara är 16. ;)

Nej, du skulle läst slutet av meningen också, det är inte föraren som avgör, det är ju hojen. ;) Det är lite outlaw att ha hoj, liksom. ;)
Men iofs, då blir ju föraren intressant, om man kan få honom på köpet, då har man ju något att göra på vintern... :tungan

Och nu har jag helt tappat tråden, men jag hoppas att någon kan hänga med i svängarna. :banana

Men hur får dom reda på att det e en moppe? E ju inget man berättar precis :tungan Kanske ska köpa en Derbi GPR istället, fast försäkringarna e väl nästan högre på dom än på min hoj :)
 

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Ort
I en våt kartong
Hoj
Ruski motard
goodspeed skrev:
Nexor: Det är inte snällt att smälla upp sådana där skräckbilder som du har...
Nu kommer jag inte kunna sova i natt...

Gissa var han stod? Jo, 50 meter från utfarten till min skola, där jag INTE brukar hålla 30.... tur man rekade runt kebebstället på lunchrasten o lyckades få han på bild tom :yoparty är det inte lite fegt att gömma sig bakom en busskur på trottoaren? :7peta
 

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Nexor skrev:
Gissa var han stod? Jo, 50 meter från utfarten till min skola, är det inte lite fegt att gömma sig bakom en busskur på trottoaren? :7peta

Fegt? Det är direkt trafikfarligt. Han står ju där för att skydda dig som elev. Men inte skulle jag känna mig ett dugg tryggare i din sits :tungan
 

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Ort
I en våt kartong
Hoj
Ruski motard
goodspeed skrev:
Fegt? Det är direkt trafikfarligt. Han står ju där för att skydda dig som elev. Men inte skulle jag känna mig ett dugg tryggare i din sits :tungan

Skydda mig från vad? Att ha kul hehe? Neee nästa gång han är där ska jag dra på och få honom efter mig, har hört att de gillar autografer? :tungan
 

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Nexor skrev:
Skydda mig från vad? Att ha kul hehe? Neee nästa gång han är där ska jag dra på och få honom efter mig, har hört att de gillar autografer? :tungan


Jo vi med våra offroader piskar ju lätt snutbmw:n. Inga problem. Han lägger ju ner när vi petar i tvåan :rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top