Färsäkring?

Status
Ej öppen för fler svar.

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös =(
sgtpepper skrev:
Medelåldern för MC-förare är betydligt högre än 31, alltså innebär en medelålder på 31 för skador att det är just de yngre som krockar och på så sätt drar ner medelåldern.

Medelålder på de som krockar mest läste jag var 31 år. Förklara för en yngling som mej du gamle o vise för jag förstår inte vad du menar.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Garpe skrev:
Medelålder på de som krockar mest läste jag var 31 år. Förklara för en yngling som mej du gamle o vise för jag förstår inte vad du menar.
Vad är det som är svårt att förstå?

Läs JohanFÖKs inlägg på bike.se, här är ett utdrag:
Fastna inte för mycket i det resonemanget. Anledningen är att medelåldern på de som kör hoj är högre än 34, ungefär 42. Att snittåldern är 34 innebär alltså att yngre förare är en större risk än äldre.

Om medelåldern för alla som kör hoj är 42 och medelåldern för folk som kraschar är 31 eller 34, då borde de flesta med rudimentära matematiska kunskaper kunna inse att det oftare är yngre som klotar.

Vart är förresten JohanFÖK, har han övergivit SH? Trist i så fall, kunnigare försäkrings-debatör är svår att hitta.
 

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös =(
Ok


Enorma maskiner har kommit till världen. Det är mest ungdomar som pantar dem. Priserna trissas upp i klass 7. Ungdomarna har itne råd o försäkra på sej, därför skenförsäkrar dom. Pengarna som kommer in räcker inte till utgifterna. Priserna trissas opp ännu mer. Ungdomarna fortsätter skenförsäkra o dom lite äldre tvingas betala dyrt som försäkrar på sej själva.


Alltså skippar vi ungdomarna, bara låter äldre köra klass 7 hojjar=billiga försäkringar

kommer d funka... nja.. knappast va..
Inge körkort förrns 36? nja

DEt verkar inte som det finns nåt slut på det hela för ungdomar kommer ju inte sluta köra rejs hoj o har inte råd o försäkra på sej sjävla o därigenom dra nej premierna.

Ungdomarna måste igentligen alltså lära sig "köra bättre"... där sitter det väl?
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Garpe skrev:

Ungdomarna måste igentligen alltså lära sig "köra bättre"... där sitter det väl?
Ja, och inte bara ungdomarna självklart, alla måste bli bättre/trafiksäkrare.

Men försäkringstanken bygger på solidaritet, alla skall vara med och betala för kollektivet. Om en grupp inte tar sitt ekonomiska ansvar så spricker hela idéen med försäkringar och då kommer det sluta med att ingen kommer ha råd att försäkra fk7, inte Bosse 18 år i Stockholm men inte heller Gunhilda 83 år i Pajala.

Då får vi helt enkelt stå för våra eventuella skadekostnader helt själva.
 

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös =(
sgtpepper skrev:
Ja, och inte bara ungdomarna självklart, alla måste bli bättre/trafiksäkrare.

Men försäkringstanken bygger på solidaritet, alla skall vara med och betala för kollektivet. Om en grupp inte tar sitt ekonomiska ansvar så spricker hela idéen med försäkringar och då kommer det sluta med att ingen kommer ha råd att försäkra fk7, inte Bosse 18 år i Stockholm men inte heller Gunhilda 83 år i Pajala.

Då får vi helt enkelt stå för våra eventuella skadekostnader helt själva.


Alltså ungdomarna nu har alltså inte råd att åka klass 7, det kommer ungdomarna fortsätta med endå... priserna kommer inte gå ned...

det är verkligheten.... Det är för roligt helt enkelt, man kommer inte sluta... Nu kommer det säkert nån gliring. Men iaf.. det kommer fortsätta...

Ingen kommer ha råd att helförsäkra en klass 7, dom kommer inte kunna gå att köras längre... folk kommer börja köra utan trafik försäkring när den till slut kostar 200 lapp.
oundvikligt.

Ni säger till mej, kör inte klass 7 o skena. Jag kommer göra det, för det e så förbannat kul , så detta kommer ju hända. För att ja istället borde vänta, köra när jag blir äldre. Men om ja itne ens skenförsäkrar bidrar ja ju inte ens nåt till kassan o situationen går snabbare. om ja nu inte pantar o fb lägger ut pengar till mej.
Vi måste bli fler som kör klass 7, fast inte fler som pantar.
Kan vi inte be alla virago o andra glidar ägare att byta till kalss 7? Då blir våran premie genast billigare!!
sgtpepper skrev:

Då får vi helt enkelt stå för våra eventuella skadekostnader helt själva

kanske vore det bästa?
 
Last edited:

theOLDlappen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norr
Hoj
Retta
I den farten som jag krashade hojar förra året i sammband med div bankörning och kanske lite vansinighets åkning på bakslang och stoppies hade inte jag haft råd att ha halv eller trafik försäkring.

Då jag inte hade råd med att teckna full försäkring så fick min Mamma en hoj på sitt namn.... skit bra :tummenupp
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
Garpe skrev:
Kan vi inte be alla virago o andra glidar ägare att byta till kalss 7? Då blir våran premie genast billigare!!
Jo, de vill säkert betala för snyltare som dig. Om du inte har råd att försäkra en R1:a har du inte råd att äga den, välj en annan hoj.

Garpe skrev:
Ingen kommer ha råd att helförsäkra en klass 7, dom kommer inte kunna gå att köras längre... folk kommer börja köra utan trafik försäkring när den till slut kostar 200 lapp.
Om det nu blir så, vems fel är det tycker du? Du måste ha brunnit totalt...

/A
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Fy fan vilka moralkärringar det finns i den här tråden! Rejvis, säg till dem!
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
lappen skrev:
I den farten som jag krashade hojar förra året i sammband med div bankörning och kanske lite vansinighets åkning på bakslang och stoppies hade inte jag haft råd att ha halv eller trafik försäkring.

Då jag inte hade råd med att teckna full försäkring så fick min Mamma en hoj på sitt namn.... skit bra :tummenupp
Saftskallarna tar över... :bow
Jag vet! Om alla skenförsäkrar får ju alla billiga försäkringar!

/A
 

theOLDlappen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norr
Hoj
Retta
Rundningsmärke skrev:
Saftskallarna tar över... :bow
Jag vet! Om alla skenförsäkrar får ju alla billiga försäkringar!

/A

Varför kallar du oss saftskallar, man är ju dum om man betalar mer än man behöver.
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Garpe....

Jag vet inte vad du har för problem, men jag slår vad om att det är svårt att uttala.

Det du inte förstår är att du förstör för alla här inne och resten av hojåkarkollektivet. Om vi någon gång skall få ner premierna så kör något du har råd med. Skenförsäkra inte. Det du vinner i premie kan du dyrt förlora på andra sätt, och då kan du fråga dig om det var värt det i efterhand när du är (läs: kan bli) vägrad ersättning från försäkringsbolaget.

Det faktum att ingen förstår sig på dig innebär inte att du är en konstnär.
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
lappen skrev:
Varför kallar du oss saftskallar, man är ju dum om man betalar mer än man behöver.

Ge mit ditt bankkontonr så jag kan skicka lite pengar, bäst jag bidrar till dina bussbiljetter, bensin till hojen, maten du skall handla och kanske en del av din hyra? För man är ju DUM om man betalar mer än behöver :mad:
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
955i skrev:
Ge mit ditt bankkontonr så jag kan skicka lite pengar, bäst jag bidrar till dina bussbiljetter, bensin till hojen, maten du skall handla och kanske en del av din hyra? För man är ju DUM om man betalar mer än behöver :mad:
Jag kan tänka mig att lämna ett bidrag till operationen.

/A
 

theOLDlappen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norr
Hoj
Retta
Ok, tag ett scenario,

köper du alltid den dyraste varan när du går in på ICA ?

det tråkiga är att försäkringsbolagen kommer aldrig att sänka sina premier nu när dom vet att det finns folk som betalar dom höga kostnaderna.

Edit: o sen varför folk blir sura för att man skenförsäkrar, man får ju ingen ersättning om det händer ngt, då borde ju inte premirerna stiga
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
lappen skrev:
Varför kallar du oss saftskallar, man är ju dum om man betalar mer än man behöver.


Det är synd om dig, du är en idiot. Du fattar absolut ingenting.
Visst är man dum om man betalar mer än man behöver men problemet är att du inte betalar det du ska. Det drabbar alla, det har drabbat mig nyligen. Min förmånliga försäkring finns inte längre pga att pappskallar som DU inte gör rätt för sig. Har du inte råd med försäkringen så har du inte råd med hojen, face it. Välj annan hoj, jag måste göra det snart, pga dig och dina Shit for brains-polare.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
lappen skrev:
Ok, tag ett scenario,

köper du alltid den dyraste varan när du går in på ICA ?


Du köper den dyraste varan men sätter på en prislapp från en billigare. Fattar du verkligen inte?
 

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gothenburg
Hoj
ZX-12R SÅLD
lappen skrev:
Ok, tag ett scenario,

köper du alltid den dyraste varan när du går in på ICA ?


Nej,, men jag betalar den själv!!!!!! :fakta

Edit: o sen varför folk blir sura för att man skenförsäkrar, man får ju ingen ersättning om det händer ngt, då borde ju inte premirerna stiga

Tyvärr så finns det naturligtvis fall då ersättning betalas ut på fel grunder, mänskiga faktorn!!!!

 

theOLDlappen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norr
Hoj
Retta
Om ni verkligen tror att ni kan göra skillnad och få ner priserna genom att skriva den på er själv och ingen annan så är ni inte särskillt begåvade.
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
lappen skrev:
Om ni verkligen tror att ni kan göra skillnad och få ner priserna genom att skriva den på er själv och ingen annan så är ni inte särskillt begåvade.

Jag gillar dig, du påminner mig om mig när jag var ung och dum!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top