Färsäkring?

Status
Ej öppen för fler svar.

theOLDlappen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norr
Hoj
Retta
Undra egentligen va de skulle säga om de såg mig asfalts surfa ! :D

Fråga till er som inte skenförsäkrar, om ni klotar på bakslangen tar ni ut det på försäkringen ?

Då är det ingenting som skiljer oss åt !
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Kulan skrev:
Trygg-hansa :fakta Och om det gör någon skillnad så har vi ca 22 andra försäkringar hos dem också. Kontakten som vi pratat med heter Åsa.

Avundsjuk eller :confused: :confused: :confused:

Nejdå, ville bara veta så jag kan undvika ditt bolag. :D
 

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
2005 KTM 625
Kulan skrev:
Försäkringsbolaget är införstått med det hela :fakta De sa rakt ut att det var ok att jag testade och lånade hojjen :fakta Morsan tycker givetvis det är kul att åka med också ibland även ta en repa med bågen själv :bow

Så du menar att ni sa till f-bolaget att du hade köpt en hoj men ville ha pengar över till annat så ni skrev den på morsan för att få en billigare premie? Och glöm inte att om du kör hojen mest så är det ju din morsa som lånar eller testar den då hon kör den, och inte som ni sa till bolaget att du testar/lånar hojen ibland. Fan blir så jävla sne på puckon som inte fattar. Själv har jag för att "få råd med annat" bytt lägenhet och skaffat ett extra jobb, i grund och botten handlar det ju om vad man prioriterar, men du kanske har din coola gixxer för att burna lite framför korvmojjen och impa på fjortisar? Då kan jag förstå varför du tycker att det är för dyrt med försäkringen.
 

theOLDlappen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norr
Hoj
Retta
Davo skrev:
Så du menar att ni sa till f-bolaget att du hade köpt en hoj men ville ha pengar över till annat så ni skrev den på morsan för att få en billigare premie? Och glöm inte att om du kör hojen mest så är det ju din morsa som lånar eller testar den då hon kör den, och inte som ni sa till bolaget att du testar/lånar hojen ibland. Fan blir så jävla sne på puckon som inte fattar. Själv har jag för att "få råd med annat" bytt lägenhet och skaffat ett extra jobb, i grund och botten handlar det ju om vad man prioriterar, men du kanske har din coola gixxer för att burna lite framför korvmojjen och impa på fjortisar? Då kan jag förstå varför du tycker att det är för dyrt med försäkringen.


Om du skulle klota på bakhjulet tar du ut det på försäkringen då ?
 

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
2005 KTM 625
lappen skrev:
Om du skulle klota på bakhjulet tar du ut det på försäkringen då ?

Eftersom jag inte kör på bakhjulet så känns den frågan inte aktuell, sen så undrar jag vad bakhjuls åkande har med skenförsäkring att göra? Om jag nu skulle göra det så antar jag att det är försäkringsbedrägeri, men jag skulle åtminstonde ha betalat för den risk jag utgör. Om man som du försäkrar på mamma (klipp navelsträngen nån gång) så har ju bolaget inte fått in pengar för den risk du utgör, om du dessutom är kass på att köra på bakhjulet och klotar ett par ggr varje sommar så fixar du ju bara en ännu högre premie för mig och alla andra som betalar för sig. Och om du nu har din hoj bara för att stunta kan du väl köpa en cross eller liknade? Eller impar det inte lika fett på småbrudarna?
 

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös =(
virago glidar grejen var ju lite skämt.

Visst... skulle alla betala sin preime så skulle probset försvinna.

Men det jag säger är... kommer det hända?? Nej...

Kommer ungdomar sluta åka klass 7?? Kommer jag stå utan det roligaste jag vet här i livet för jag vet att det är fel samt att ni säger det till mej... Nej... hur dumt den än kan verka så kommer ja strunta i sunt förnuft o gott tänkande... jag kommer låta mina känslor styra... sorry, ja kommer skena , reality....

Det finns inget som går att göra... det går inte att stoppa genom att säga som ni gör i forumet. Jag har inte svaret, men det här är verkligheten!
 
Last edited:

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
försäkringsbolagen har sig själva att skylla!

försäkringsbolagen har sig själva att skylla!
så e det!

allvarligt talat så är det ganska mycket deras system som inbjuder till skenförsäkring ! när pappan ringer och försäkrar sonens nyinköppta jättedyra nya leksak så borde han ju få betala försäkring efter ålder på dem som ska framföra fordonet e han 45 så borde han ju teckan en 45+ försäkring och om sonen e 24 borde han täckna en 24+ försäkring om det hade gått till på detta viset så hade "dom" köppt en annan båge tillsammans!

ett annat alternativ är att vagnskadeförsäkringen inte gäller när annan än försäkringstagaren framför fordonet! samt en dunderhög självrisk typ lika mycket pengar som kåperna kostar !
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Re: försäkringsbolagen har sig själva att skylla!

hornet oskar skrev:
ett annat alternativ är att vagnskadeförsäkringen inte gäller när annan än försäkringstagaren framför fordonet!

Det vore det bästa. Några bolag har redan det kravet på vissa märkesförsäkringar, man kan ju bara hoppas att det blir så överlag.
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Det ENDA sättet att komma tillrätta med skenförsäkringarna är att föräkringsbolagen helt enkelt förbjuder utlåning av mc.
Alltså det är bara den personen som har försäkringen som får köra den.

Jag personligen hoppas att dom inför detta för det är som sagt enda sättet att få rätsida på detta system som håller på att kollapsa totalt.

Edit: Om jag vurpar när jag slangar så tar jag INTE det på försäkringen.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Jag tänker inte ens lägga mig i den här "debatten", eftersom de flesta redan vet vad jag tycker om skenförsäkringar.

Somliga människor som har deltagit i denna tråd verkar ha två hjärnceller, som hela tiden är osams. Att ens försöka sig på att argumentera för skenförsäkring - och varför det är "dumt" att försäkra på sig själv - är så urbota dumt att jag inte finner några ord. Ilska är allt jag känner, och frustration över att människor med såpass begränsad intelligens får vandra fritt på denna jord.
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
McB skrev:
Jag tänker inte ens lägga mig i den här "debatten", eftersom de flesta redan vet vad jag tycker om skenförsäkringar.

Somliga människor som har deltagit i denna tråd verkar ha två hjärnceller, som hela tiden är osams. Att ens försöka sig på att argumentera för skenförsäkring - och varför det är "dumt" att försäkra på sig själv - är så urbota dumt att jag inte finner några ord. Ilska är allt jag känner, och frustration över att människor med såpass begränsad intelligens får vandra fritt på denna jord.

EXCEL
 
Last edited:

theOLDlappen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norr
Hoj
Retta
För fan pojkar,

Fattar ni ingenting, skenförsäkring höjer inte era premier. Det är ni själva som gör det när ni klotar och kör över era begränsningar.

Kan ni inte köra håll er till något ni klarar av så att vi inte behöver skenförsäkra.


HEIL GLENN
 

Bifogat

  • glenn.jpg
    glenn.jpg
    29.8 KB · Visningar: 123

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
lappen skrev:
För fan pojkar,

Fattar ni ingenting, skenförsäkring höjer inte era premier. Det är ni själva som gör det när ni klotar och kör över era begränsningar.

Kan ni inte köra håll er till något ni klarar av så att vi inte behöver skenförsäkra.


HEIL GLENN

Kan du utveckla den teorin lite? Skenförsäkring höjer inte premierna, det vore något det. :rolleyes:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top