Färsäkring?

Status
Ej öppen för fler svar.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
lappen skrev:
Ok, tag ett scenario,

köper du alltid den dyraste varan när du går in på ICA ?

Skillnaden är att du inte väljer den billigare förpackningen (tex Blåvitt´s ris kontra Uncle Bens) på Konsum. Du snor helt enkelt förpackningen istället för det är billigare, och det min vän är inte bara stöld utan bedrägeri :fakta
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
lappen skrev:
Om ni verkligen tror att ni kan göra skillnad och få ner priserna genom att skriva den på er själv och ingen annan så är ni inte särskillt begåvade.
Haha, nej, vi är väl riktigt dumma i huvudet. Du däremot verkar vara intelligent som en nobelpristagare.

Varför jobba när man kan få socialbidrag? Varför pröjsa sin försäkring baserad på ens risk när man kan låta andra stå för risken?
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
lappen skrev:
Om ni verkligen tror att ni kan göra skillnad och få ner priserna genom att skriva den på er själv och ingen annan så är ni inte särskillt begåvade.

Det horribla i hela den här soppan är att du tyvärr har alldeles rätt (fast du förstår sannolikt inte varför). Den som skenförsäkrar och ser till att alla underskrifter tillhör rätt person är home free.
 

theOLDlappen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norr
Hoj
Retta
955i skrev:
Skillnaden är att du inte väljer den billigare förpackningen (tex Blåvitt´s ris kontra Uncle Bens) på Konsum. Du snor helt enkelt förpackningen istället för det är billigare, och det min vän är inte bara stöld utan bedrägeri :fakta


Ok var drar du gränsen ?

Förmodar att du har diverse musik, spel kanske även program som du kopierat från en polare eller laddat ner. Vilket bidrar till högre priser på programmen och spelen.

Detta är definitivt stöld.
 

Ballen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Letar värstinghoj för fullt. PMa gärna om ni skall sälja
Lappen

Lappen har ju i grunden rätt....

Bor man i fjollträsk m.fl ställen måste man skenförsäkra för att kunna åka R-hoj !

Ingen kan ju om man skall vara ärlig acceptera en försäkring som är högre än hojens värde - VAD NI ÄN SÄGER OFFICIELLT

Så är det bara.
 

theOLDlappen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norr
Hoj
Retta
Re: Lappen

Ballen skrev:
Lappen har ju i grunden rätt....

Bor man i fjollträsk m.fl ställen måste man skenförsäkra för att kunna åka R-hoj !

Ingen kan ju om man skall vara ärlig acceptera en försäkring som är högre än hojens värde - VAD NI ÄN SÄGER OFFICIELLT

Så är det bara.


WORD :tummenupp Skenförsäkra mer, gör revolt mot försäkrings bolagen !!
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Re: Re: Lappen

lappen skrev:
WORD :tummenupp Skenförsäkra mer, gör revolt mot försäkrings bolagen !!

Ok, jag gör det så fort jag kommer fram till Susab. Dags att göra revolt! Ett Försäkringsbolag är och ska vara en välgörenhetsorganisation för oss som inte kan hålla oss på hjulen! :rolleyes:
 

theOLDlappen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norr
Hoj
Retta
De är vinstdrivande företag som uttnytjar situationen genom att gemensamt höja priserna.


Jag vill kunna stunta gärnet utan att betala en förmögenhet för det !
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Re: Re: Lappen

lappen skrev:
WORD :tummenupp Skenförsäkra mer, gör revolt mot försäkrings bolagen !!


Visst premierna är larvigt höga, det är upp till var och en hur man ordnar med sin försäkring..

Frågan är vilka det är ni lurar på pengar , knappast är det bolagen..
 

Kulan

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
GSXR1000 -02
Nu har den här tråden spårat ut totalt :fakta

Inse fakta att vissa skenförsäkarar och hycklar inte utan berättar öppet om det :skrämd Men att kalla någon helt dum i huvudet för att man skenförsäkrar är ju inte helt smart.

Kan säga att jag själv har satt hojjen på morsan för att kunna ha råd med annat.
Tummen upp för Ballen och Lappen :tummenupp och tycker fler som skenreggar borde stå för det utan att dra sig undan :bow
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Är det någon mer som genomför en automatisk lunarisering när ni läser Lappens inlägg?

Exempel:

Lappen skriver: Jag vill kunna stunta gärnet utan att betala en förmögenhet för det !

Jag läser: jA vill kuNna ztunta gärnEt utan att betaLa typ en förmögenhEt typ FÖR D !! :fakta *ler*

:rolleyes:
 

theOLDlappen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norr
Hoj
Retta
John Holmes skrev:
Är det någon mer som genomför en automatisk lunarisering när ni läser Lappens inlägg?

Exempel:

Lappen skriver: Jag vill kunna stunta gärnet utan att betala en förmögenhet för det !

Jag läser: jA vill kuNna ztunta gärnEt utan att betaLa typ en förmögenhEt typ FÖR D !! :fakta *ler*

:rolleyes:


Å fan du brukar var där inne och ragga förmodar jag. När du kan språket så bra kan du inte lära mig lite ?
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
Kulan skrev:
Tummen upp för Ballen och Lappen :tummenupp och tycker fler som skenreggar borde stå för det utan att dra sig undan :bow

Stå för det? Släpp sargen och kom in i matchen.
Ring till ditt försäkringsbolag och berätta för dem att du skenförsäkrar din hoj,
sen kan du säga att du "står för det".

/A
 

theOLDlappen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norr
Hoj
Retta
Rundningsmärke skrev:
Stå för det? Släpp sargen och kom in i matchen.
Ring till ditt försäkringsbolag och berätta för dem att du skenförsäkrar din hoj,
sen kan du säga att du "står för det".

/A

Men han skenförsäkrar ju inte, han lånar hojen av sin Mamma... :D
 

Kulan

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
GSXR1000 -02
Rundningsmärke skrev:
Stå för det? Släpp sargen och kom in i matchen.
Ring till ditt försäkringsbolag och berätta för dem att du skenförsäkrar din hoj,
sen kan du säga att du "står för det".

/A

Försäkringsbolaget är införstått med det hela :fakta De sa rakt ut att det var ok att jag testade och lånade hojjen :fakta Morsan tycker givetvis det är kul att åka med också ibland även ta en repa med bågen själv :bow
 

Kulan

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
GSXR1000 -02
Trygg-hansa :fakta Och om det gör någon skillnad så har vi ca 22 andra försäkringar hos dem också. Kontakten som vi pratat med heter Åsa.

Avundsjuk eller :confused: :confused: :confused:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top