PippiT
Professionell mobbare
Har någon matat dig med sina frön
Ja busfrön...
Har någon matat dig med sina frön
Våra fåglar har hållit sig borta idag när jag tittat ut. De kanske dragit till Uddevalla! Men igår däremot var det riktigt drag i trädgården...
Du får inte vara för fånig för då får du gänget från Ungdomsgården på SH på dig, du menar naturligtvis en dödskalle inte ett hjärta!
Åh inte skrEmmas så. Tant e gammal. Svagt hjErta!
Jag hade en koltrast som satt och mumsade på ett ruttet äpple på altanen igår och han hade även två likartade pippis med sig men skillnaden var att de hade färgglada fjädrar på bröstet och var gråaktiga.
Samma storlek som trasten, lite mindre än en skata med andra ord. Men de polade ihop, det syntes tydligt.
Honor vs hanar eller vad var det frågan om, integrering?
Jag hade en koltrast som satt och mumsade på ett ruttet äpple på altanen igår och han hade även två likartade pippis med sig men skillnaden var att de hade färgglada fjädrar på bröstet och var gråaktiga.
Samma storlek som trasten, lite mindre än en skata med andra ord. Men de polade ihop, det syntes tydligt.
Honor vs hanar eller vad var det frågan om, integrering?
Nej, tycker inte riktigt att den såg ut som någon av ovanstående. Fast visst, den hade två vingar och fjädrar så det skulle mycket väl kunna vara någon av dem
Är det för övrigt dåligt att ge fåglar vörtbröd? Bröd i största allmänhet kanske är dåligt för dem? Jag har en hel del i frysen som jag tänkte ge krakarna men jag kom på att det kanske inte är bra med jästa produkter?
Fick ju fågelmatarförbud av HSB i våras och det har jag faktiskt hållit. Matar inte fåglar längre, men harar!
Sitter just nu och kollar på en som gnager på kvällens andra morot. Samma hare mofflade igår kväll i sig 5 morötter utan att skämmas det minsta.
Trodde inte jag skulle ha en framtid som matare, men där fick HSB!
Men snart får väl någon för sig att även råttor kan äta morötter.
Du menar förstås moråttor?
Jag berättade för nån att haren jag matar är ganska liten och har så korta öron, varpå personen sa att det säkert kan vara en överlevande kanin sen taket rasade över utställningen för några år sen: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12269297.ab
Kan det verkligen stämma, att kaniner som överlevde raset skulle kunnat klara sig så länge? Eller är det bara en småväxt hare?
Du menar förstås moråttor?
Jag berättade för nån att haren jag matar är ganska liten och har så korta öron, varpå personen sa att det säkert kan vara en överlevande kanin sen taket rasade över utställningen för några år sen: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12269297.ab
Kan det verkligen stämma, att kaniner som överlevde raset skulle kunnat klara sig så länge? Eller är det bara en småväxt hare?
Jodå, vi har kaniner i en innergård där jag jobbar för tillfället. Ser dem skutta runt ibland, de bor i en häck där, och det finns gott om gräs att äta, och rovdjuren har svårt att forcera säkerhetstaketen runt området.
Sedan har vi någon liten koloni vilda kaniner i närheten av där jag bor med, bland alla hararna.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|