Fågelmatartråden

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Nämen vad plutti nuttigt, ingen som virkar här också eller kanske kör med rökelser, fy fan jag spy. :crash

SportHoj kanske inte är helt dött när man går in i en tråd som är helt ointressant och även föreslår andra ointressanta ämnen!:7peta :D

Lemmy har nyligen lämnat oss, vila i frid, men hans citat finns kvar. Här är en favorit

"You know the main thing in Life?
A SENSE OF HUMOUR
Lose that, and you´re done.
You might as well blow your fuckin´brains out
"


Så att vi så lätt provoceras och vi blir KreNgTa för minsta lilla tror jag är anledningen till den minskade aktiviteten på SportHoj. Livet blir väldigt tråkigt om alla tycker lika. Jag gillar inte tvåtaktare och har en dekal på en av hojarna TVÅTAKTSHATARNAS VÄNNER men skulle aldrig gå in i en tvåtaktstråd och spy galla för det. Det hindrar inte att jag har kamrater som kör, och älskar, tvåtaktare.

Vad gäller skator så vill jag inte heller ha dem i vår trädgård. Nu vet jag hur naturen fungerar så att de dör av en kula är inte det värsta sättet att dö. Men eftersom jag inte kan lösa problemet på det viset har jag gjort det besvärligare för skator, duvor, kråkor och kajor att komma åt fågelmaten istället.
Koltrasten äter från marken så då får jag stå ut med att även objudna gäster gör det.
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Ja, helt fel forum att diskutera fågelmat på, frågor på det!! inte konstigt att sidan håller på att rasa ta in lite hästintresserade också så kan min fru börja snacka här med.
Du kanske inte ska läsa fågelmatartråden då, rubriken avslöjar ju vad den handlar om.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
SportHoj lever! Att bli utslängd ur Fågelmatartråden är väl nästa som att köra på bakhjulet utanför dagis! :Bugar

"You know the main thing in Life?
A SENSE OF HUMOUR
Lose that, and you´re done.
You might as well blow your fuckin´brains out
"
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Bannad från sporthoj för att man gnäller i fågelmatartråden.


Det har inte kommit en enda fågel ännu :gråta
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Som hyggligt nyblivna villaägare såg vi fram emot ett välbesökt fågelbord, men nej då :gnissla Vi började med att hänga upp talgbollar lite här och var, och visst, någon enstaka talgoxe och blåmes har det varit, och en nötskrika, men annars har det varit rätt tomt. Någon knöt loss och snodde en talgboll iofs :va Grannen har fullt med fåglar, så vi köpte en lite större fågelmatare och fyllde den med solrosfrön, och sånär som på kattspår i snön så har det inte varit en fågel till den heller :( Var köper man domherre och talgoxebulvaner? :va
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Som hyggligt nyblivna villaägare såg vi fram emot ett välbesökt fågelbord, men nej då :gnissla Vi började med att hänga upp talgbollar lite här och var, och visst, någon enstaka talgoxe och blåmes har det varit, och en nötskrika, men annars har det varit rätt tomt. Någon knöt loss och snodde en talgboll iofs :va Grannen har fullt med fåglar, så vi köpte en lite större fågelmatare och fyllde den med solrosfrön, och sånär som på kattspår i snön så har det inte varit en fågel till den heller :( Var köper man domherre och talgoxebulvaner? :va
Det tar ett tag innan flygfäna hittar till käket, speciellt om man börjar matningen efter att snön kommit och det finns andra ställen med mat i grannskapet.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Som hyggligt nyblivna villaägare såg vi fram emot ett välbesökt fågelbord, men nej då :gnissla Vi började med att hänga upp talgbollar lite här och var, och visst, någon enstaka talgoxe och blåmes har det varit, och en nötskrika, men annars har det varit rätt tomt. Någon knöt loss och snodde en talgboll iofs :va Grannen har fullt med fåglar, så vi köpte en lite större fågelmatare och fyllde den med solrosfrön, och sånär som på kattspår i snön så har det inte varit en fågel till den heller :( Var köper man domherre och talgoxebulvaner? :va

Talgbollar slutade vi väldigt snabbt med. Det var bara skatorna som gillade dem och tyvärr gillar jag inte att mata skator... :fakta

Sedan slutade vi köpa den "billiga" fågelmaten som skräpade ner trädgården. Skalade solrosfrön är visserligen dyrare men du betalar inte för skalen som sprids i trädgården. :tummenupp

Och när vi förstod att småfåglarna behöver närheten till skydd ökade besöken. :)

Det mesta finns att läsa tidigare i denna tråd, som att tillgången till vatten dubblar besöken. Men tänk på att det som äts upp också kommer ut så flytta runt matarna för jämn gödsling! :hihi
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Jag virkar och kör med rökelse, frågor på det?

Ja just det. Jag tror jag såg din hoj här om dagen! :)

mcknitted.jpg

SportHoj lever! Att bli utslängd ur Fågelmatartråden är väl nästa som att köra på bakhjulet utanför dagis! :Bugar

"You know the main thing in Life?
A SENSE OF HUMOUR
Lose that, and you´re done.
You might as well blow your fuckin´brains out
"

Hehe bäst i år! :rofl

Som hyggligt nyblivna villaägare såg vi fram emot ett välbesökt fågelbord, men nej då :gnissla Vi började med att hänga upp talgbollar lite här och var, och visst, någon enstaka talgoxe och blåmes har det varit, och en nötskrika, men annars har det varit rätt tomt. Någon knöt loss och snodde en talgboll iofs :va Grannen har fullt med fåglar, så vi köpte en lite större fågelmatare och fyllde den med solrosfrön, och sånär som på kattspår i snön så har det inte varit en fågel till den heller :( Var köper man domherre och talgoxebulvaner? :va

Talgoxarna bor hos mig. Du kan få ett par. För övrigt, hur ser matapparaten ut. Jag hängde min för nära huset i början och då vågade sig ingen dit. Nu hänger det två st i ett träd på grenar så att inte katterna kommer åt dem. Fungerar bra. Kör också solrosfrön. :hej
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Jag satte upp en kokosnöt med fett i och ett hjärta (fånigt va) med lite blandade frön och så det vanliga med solrosfrön och jordnötter. Shit vilken pippifest det har varit idag. :banana
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Wohoo.
Massa fåglar idag.

Våra fåglar har hållit sig borta idag när jag tittat ut. :( De kanske dragit till Uddevalla!:va Men igår däremot var det riktigt drag i trädgården... :)

Jag satte upp en kokosnöt med fett i och ett hjärta (fånigt va) med lite blandade frön och så det vanliga med solrosfrön och jordnötter. Shit vilken pippifest det har varit idag. :banana

Du får inte vara för fånig för då får du gänget från Ungdomsgården på SH på dig, du menar naturligtvis en dödskalle inte ett hjärta! :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vi fick besök av lite småfän idag, bland annat blåmes. :tummenupp
Synd att matarna inte var uppe när domherrarna var förbi tidigare i december.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag tycks ha missat skottväxlingen tidigare? Ska nog starta en hel radda provocerande mjukistrådar. :hihi
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Våra fåglar har hållit sig borta idag när jag tittat ut. :( De kanske dragit till Uddevalla!:va Men igår däremot var det riktigt drag i trädgården... :)



Du får inte vara för fånig för då får du gänget från Ungdomsgården på SH på dig, du menar naturligtvis en dödskalle inte ett hjärta! :D

Antagligen.
Igår var det inte en enda fågel och idag var det helt kaos. :D

- - - Updated - - -


Har någon matat dig med sina frön :rolleyes:
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top