Slowroller
Skrämmer små barn
Vem har tagit min hackspett!?!?!
Det var inte jag......och förresten var det inte meningen.
Ja, snön smälter och det är väl ett så bra argument som något?
För övrigt så var inte torkaren trasig, som av ett rent sammaträffande så visade det sig att tändningslåset spökar och inte fjädrar tillbaka ordentligt och då fungerar inte mycket av elen. Så det var inte fågelns fel, förlåt mig pippin
Du... du...har skrämmit bort den... dumma du...Det var inte jag......och förresten var det inte meningen.
Hmmmm... kanske är en vintersvacka, för tidigare har den kommit varje dag, minst en gång. Men några domherrar har jag inte haft nån gång. Synd de är så fina.Min hackspett, jag har aldrig sett mer än en, ser jag inte så ofta men nu på vintern är det nästan bara på helgerna som det finns tid att sitta och studera trädgården någon längre stund.
Men i helgen fick vi besök av domherrar! Första gången i vår trädgård men troligtvis beroende på att det är mer bra fågelmat nu och mindre skräp som säljs som fågelmat!
Du kan få en av oss.
Vi har några mellan, ett par gröngölingar, nån spillkråka och en gråspett.
Som mest var det fyra stycken som köa till talgbollar.
Edit: frun talade om vilka det var .
...Fast en gröngöling vore lite festligt, kan du kolla me frun om ni har nån över och dirigera den till min adress?
Jag har pratat med henne som har pratat med honom som sa att han skulle till Sunne på Hacke-Hackspett-live först. Så det gick inte tyvärr.
(Kan va så att jag inte pratat med henne om att prata med honom för jag vill ha honom kvar också)
Det är ju mörkt när man går till jobbet och mörkt när man kommer hem, så jag hade inte sett att talgbollarna var slut.
Så i morse hängde jag ut nya, och det tog inte mer än någon minut, innan blåmesarna kom farande. sen kom det ett gäng talgoxar och 3 st koltrastar. Satt och åt frukost och spanade på fåglarna.
Var gör ni av allt skräp som blir av solrosfröna?
Hos mig, som matar på uteplatsen, hamnar mycket fröskal på markplattorna. Har inte varit så stort problem tidigare, mina butlers har bara sopat upp det mot syrénrabatten. Detta sker ett par gånger i veckan. Nu har det kommit tyvärr kommit direktiv från fackligt håll att det minsann är hälsovidrigt och måste upphöra bums!
Vad säger panelen, har det nån substans öht? Eller har någon på facket tänkt lite för långt och föreställer sig hur plattorna knäskuras varje dag? Naturligtvis får jag rätta mig efter vad som sägs, men det känns lite...överdrivet.
Hos mig, som matar på uteplatsen, hamnar mycket fröskal på markplattorna. Har inte varit så stort problem tidigare, mina butlers har bara sopat upp det mot syrénrabatten. Detta sker ett par gånger i veckan. Nu har det kommit tyvärr kommit direktiv från fackligt håll att det minsann är hälsovidrigt och måste upphöra bums!
Vad säger panelen, har det nån substans öht? Eller har någon på facket tänkt lite för långt och föreställer sig hur plattorna knäskuras varje dag? Naturligtvis får jag rätta mig efter vad som sägs, men det känns lite...överdrivet.
Ja, det är nog tyvärr råttor som blir resultatet om det inte sopas undan.Skaffa råttor!
Men får inte gräset väldigt svårt att hämta sig då? Annars är det nog nåt sånt det får bli, får försöka hitta ett matbord avsett för stolpe.Vi matar flygfäna över gräs, så tar våren hand om de ackumulerade skalen.
Men får inte gräset väldigt svårt att hämta sig då? Annars är det nog nåt sånt det får bli, får försöka hitta ett matbord avsett för stolpe.
Tja, en kvm låter inte farligt. Kanske att HSB:s fastighetssskötare kan se mellan fingrarna...Det tog väl 2 veckor längre innan det bara var gräs där på våren kanske, men det är ju knappt en kvadratmeter under de två matarna tillsammans som är påverkat.
Köp skalade frön!
Låter dyrt men du slipper betala för skal som dessutom skräpar ner...
Jo, det var nån tidigare i tråden (kanske t.o.m. du?) som föreslog, och som jag då inte tog någon notis om. Men det är klart, jag får nog tänka över det här igen. Det tråkiga är att jag har två säckar oskalade frön står på vinden.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|