Om man kan ha skalade frön så är ju det en del av behållningen. Ja, inte skalen men att se fularna skala fröna.
Ser fram emot att läsa en uttömmande recension när du vet mer.Det stämmer och nu har jag beställt av http://www.vivara.se/main_category/id=1/fågelmat.html för massor av pengar och hoppas att mina kamrater har rätt! Borde vara här snart och då får ni veta om det stämmer även här...
Om man kan ha skalade frön så är ju det en del av behållningen. Ja, inte skalen men att se fularna skala fröna.
Man kan ju undra hur talgoxar och blåmesar funderar över de skalade fröna. Drar de iväg och sätter sig nån annanstans och tuggar i sig, eller sitter de kvar och sväljer några frön i taget? De kommer säkert att bli jätteförvånade när det bara är att stoppa i sig?!Jag tror inte det blir mindre intressant att kolla fåglarna utan att de skräpar ner.
Annars tror jag jag kan byta till mig lite oskalade solrosfrön från laidback...
Det låter som att du har en trevlig "frukost-tv" med en nästan komplett skock fåglar!Idag var det massor av fåglar hos mej, 6 stycken Koltrastar 4-5 blåmesar och lika många Talgoxar, och så en Skata.
Vem behöver TV när man äter frukost, bättre att kolla på fåglarna.
Idag när jag sländge ut massa frön och russin, så studerade jag Koltrastarna.
Det var en stor hanne som hela tiden jagade bort dom andra.
Men så fort han jagade bort en, så åt dom andra, så höll det på ett bra tag, men den sura hannen hann ju själv inte äta.
Korkad fågel
Sjunger era fåglar när ni ger mat?
kan det vara så att de ropar ut "Nu är deeet käääk".
Jag har en entita som ofta sitter i busken bredvid och sjunger. Ofta hör jag den sången, just entitans, när jag lägger mat i fågelbordet.
Samarbetar småfåglar när dom letar mat?
Nu är det dags för den årliga fågelbodsräkningen. Info hittar man på Soffnät...
http://www.sofnet.org/sveriges-orni...vinterfaglar-inpa-knuten/ar-2014-gor-sa-har!/
Har aldrig räknat förut men man skulle kanske börja i år?
Tofsmesen är en regelbunden gäst nu, det är trevligt även om jag försöker att inte vara "rasist"...
Tja, man kanske skulle va med och räkna, kan ju va kul a bidra med nåt!
Som vanligt fattar jag inte riktigt...
"Hur räknar man?
Räkna exempelvis under en timme och skriv upp och rapportera det högsta sammanlagda antalet individer av en art. Ser du 5 talgoxar, sedan 8 och sedan 6 så är det 8 som ska rapporteras."
De menar att om man ser 8 stycken av en art samtidigt så är det det som räknas va?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|