Får motorcykel köras på cykelväg?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En fråga jag är ju fan inte rik? Hur ska jag fixa en släpvagn? Hehe gud vad seriösa några var här?

Har du inte råd med en gammal risig släpvagn, eller för den delen, dragkroksställ för cross så har du nog fan inte råd med service eller bensin till crossen heller. Eller för den delen medlemsavgift till klubben som driver banan där ungen ska köra.
Men annars, ungen får putta crossen. Eller så kan du göra det.

Last edited:

bmw1600

Ju längre desto bättre......
Gick med
9 Sep 2011
Hoj
1992 Yamaha TDM850
Det fattar ni väl att denna Gramoz driver med er (oss) eller så är han eller hon en komplett idiot. Detta är inte skrivet med ironi.:hej

Men va fan, köp ungen en skottkärra ist för har du inte penningar till en kärra så lär du ju inte kunna köpa en cross och sen serva den.:smasha

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Vafan grabbar! :mad: HAN ÄR JU INTE RIK!!

Låt ungen köra på om han vill, låt han lära sig den sura vägen och hans efterblivna farsa med när de får böter, uppskjutet lämp, socialen inblandade och gud vet vad:huvet

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
Annars kan man ju skita i att Tjöta om det, köra cross i skogen å se om man kommer undan med det. Det är i vart fall inte lagligt, den saken krävs inget snille för att räkna ut. Förstår inte hur det kan vara farligare än någon annan crosskörning? Trodde inte mc-huliganerna här på forumet var så laglydiga faktiskt...

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Hmm så hur ska sonen göra? Han ser nog om någon (polis) kommer han har ju ögon och då när man är på trottoaren så är man ju också mer uppmärksam och man kommer ju inte att köra 100km/h inte ens 50 kanske 20 ;)
Han kan väl le crossen till banan.Bra med uppvärmning

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Annars kan man ju skita i att Tjöta om det, köra cross i skogen å se om man kommer undan med det. Det är i vart fall inte lagligt, den saken krävs inget snille för att räkna ut. Förstår inte hur det kan vara farligare än någon annan crosskörning? Trodde inte mc-huliganerna här på forumet var så laglydiga faktiskt...

Skillnaden är ju att man förstör skog och stör eventuellt djurliv? :huvet
Hade du en lika värdelös farsa som TS verkar vara eller?
Jag hade fan blivit slagen medvetslös om jag hade gjort sån här dum skit som barn.

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
Nej jag har väldigt svårt att se hur du drar den slutsatsen, jag har tagit alla behörigheter till de fordon jag framför och kör nog mesigast i min bekanskapskrets, trots min uppfostran med "extremt beteende". i slutändan handlar det om självbevarelsedrift och allmänt vett. folk kommer alltid att dö som flugor på moppe och mc oavsett hur lagligt dom kör om dom inte har något trafikvett.

får väl tillägga att jag hyser stor respekt för poliser, skulle aldrig försöka köra ifrån dem, oavsett fordon. dock stannar jag till största delen för min egen överlevnads skull..

Så om man inte har råd så kan man bryta mot lagen? Är det förebilden vi vill sätta upp för våra 13-åringar?

Underligt att världen ser ut som den gör... :3freak

När ungen sen växer upp lite och sätter sig på en sporthoj, får snutjag, dundrar in i en vägbom på Årstalänken och knalldör.. Då är det såklart alla andras fel också eller?

Det är EXAKT din inställning ovan som skapar den typen av situationer.

Gramoz

Bannad
Gick med
28 Jun 2013
Hoj
snart
Herregud så jävla körda ni är tar allt så seriöst tror ni inte jag gör saker för min son eller? Han är mitt allt, jag frågar ni kan inte bara komma här och tjata om mig? Jag frågar ni svarar, ingen kritik tack? Heerregud

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
Skillnaden är ju att man förstör skog och stör eventuellt djurliv? :huvet
Hade du en lika värdelös farsa som TS verkar vara eller?
Jag hade fan blivit slagen medvetslös om jag hade gjort sån här dum skit som barn.

Nope inte värdelös farsa, eller ja det kanske jag hade, men i så fall hade samtliga mina vänner/grannar det också, dock körde vi på familjens ägor, de som äger marken hade gett oss tillstånd, störa djurliv?? haha det var faktiskt ganska roligt, tror nog vi störde djurlivet mer när det jagades i markerna..

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Herregud så jävla körda ni är tar allt så seriöst tror ni inte jag gör saker för min son eller? Han är mitt allt, jag frågar ni kan inte bara komma här och tjata om mig? Jag frågar ni svarar, ingen kritik tack? Heerregud

Tror du att det här är nån betaltjänst eller?

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Nope inte värdelös farsa, eller ja det kanske jag hade, men i så fall hade samtliga mina vänner/grannar det också, dock körde vi på familjens ägor, de som äger marken hade gett oss tillstånd, störa djurliv?? haha det var faktiskt ganska roligt, tror nog vi störde djurlivet mer när det jagades i markerna..

Privat mark blir ju en annan grej jämfört med allmän skog/terräng.
Jakt är ju också en helt annan aktivitet. En cross låter ju konstant och river upp mark, men jag antar att ni jagar med en minigun som ni plöjer ner allt ni ser med?

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
haha nejfan p-skott jagas det med, så slipper man allt arbete med att ta hand om döda djur efteråt ;) vi körde utöver cross även moped i skog och mark, vet inte varför jag berättar detta för dig men man kan väl inte göra nånting i skogen om man inte skall störa? jag tror på fullt allvar att skördare och skotare å va de nu heter som kör i skogen och skövlar skog både stör djurliv och förstör skog och mark mycket mer än nån liten unge som bränner runt med crossen nån gång i veckan..

Privat mark blir ju en annan grej jämfört med allmän skog/terräng.
Jakt är ju också en helt annan aktivitet. En cross låter ju konstant och river upp mark, men jag antar att ni jagar med en minigun som ni plöjer ner allt ni ser med?

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Putsat på kulan men den verkar inte fungera

Som man frågar får man svar...dina frågor lär få svar som du uppfattar som negativ kritik!:huvet

Vänta nu...nej kristallkulan verkar vara tillfälligt ur funktion. Alltså får jag ingen utomkroppslig hjälp att lista ut vad du egentligen vill veta eller om du verkligen är på riktigt.:confused:

Kanske någon annan här kan kanalisera fram Steve McQueen, Saida eller någon som kan hjälpa oss se ditt sanna inre väsen?:rolleyes:

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
haha nejfan p-skott jagas det med, så slipper man allt arbete med att ta hand om döda djur efteråt ;) vi körde utöver cross även moped i skog och mark, vet inte varför jag berättar detta för dig men man kan väl inte göra nånting i skogen om man inte skall störa? jag tror på fullt allvar att skördare och skotare å va de nu heter som kör i skogen och skövlar skog både stör djurliv och förstör skog och mark mycket mer än nån liten unge som bränner runt med crossen nån gång i veckan..

Det där kan jag hålla med om. Men den avgörande skillnaden är att skotarn kör på min order på min egen mark då jag själv avgjort om marken tål det.

På sin egen mark står man sitt eget kast. Men lika lite som att jag kör skotare i ditt sovrum skall du köra cross i min skog.

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R

Förutom att skogsarbetare ofta håller till runt samma område varje dag och fortsätter vidare relativt långsamt gör ju att djur brukar hålla sig borta från området. Dessutom planteras det ju nya träd för det dom tar ner.
Sen att dom brukar ha tillstånd att köra i skogen gör ju även lite skillnad. :rolleyes:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu har vi varit rediga, moraliska och laglydiga här i tråden för en hel vecka framåt nu.
:tummenupp
Vad säger ni om att dra ut och bomba sub 5 på Bulten och sen fira det hela med en bakhjulskortege förbi alla de glada boende längs med vägen tillbaka...?

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
Ja detta kan nog diskuteras i evigheter, vi lär aldrig få likadan syn på det. de flesta svenska medborgare stör sig nog bra mycket mer på de som kör som galningar på vägarna än de som kör cross i skogen iaf..

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!