Tycker det är lite tråkigt att det är så enormt många som inte klarar att ta den här tråden seriöst. Nu får jag väl ta den bajsmackan om TS visar sig vara ett troll men jag chansar hellre på att TS och gramoz är seriösa än riskerar att mobba ut någon helt i onödan, vilket alla andra här gör då.
Vet att det kan vara svårt för många invigda här att inse det, men alla kan faktiskt inte allt om motorsport, regler osv och Gramoz som han säger verkar inte riktigt ha ekonomin som krävs för att alla detaljer ska ramla på plats för detta. Men ska det hindra Gramoz grabb från att få göra det han verkar vilja göra allra helst, köra cross? Bara för att dom inte har 3kg silverskedar i anus som vissa andra här verkar se som normalt?....
Här kommer i alla fall ett seriöst svar på frågan: Som det redan har avhandlats så är det inte tillåtet att köra en cross på varken cykelväg eller väg. MEN är det nu så att du Gramoz inte har möjlighet att fixa släp eller du kanske inte ens har bil, så kan grabben din som sagt leda hojen dit om ni vill göra det helt lagligt. Är det bara 5min så är det kanske överkomligt, inte kul men genomförbart. Annars kan han troligen utan större risk köra dit, på väg (cykelväg är sämre än väg) lugnt och försiktigt, kanske puttra fram i 30km/h. Finns ett gäng snyggingar där jag bor som tar bilen till garaget, sedan tar de crossen, åker rakt genom stan och sedan till crossbanan utan större problem. Ni måste stöta på världens drygaste snut om sonen din blir stoppad, han förklarar läget, kör sakta och fint och får bestraffning av polisen för det...