Föräldrar, bryr ni er inte om era barn?

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Ingel skrev:
Tycker du det är bra eller? I såna fall tror jag att det är stor risk att din flicka kommer stå helt handfallen vid vuxen ålder, tex om hon råkar spilla hett vatten på handen kommer hon inte veta vad hon ska göra...
Öhhh... Var fick du det ifrån? Att jag tycker det är bra alltså... :confused:
Nej, jag tycker tvärtom. Själv försöker jag uppfostra två självständiga individer. Förstår mig inte på curlingföräldrar...

Men det är stor skillnad på att vilja att ens barn är säkra och att vara en curlingförälder...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Rundningsmärke skrev:
Personligen är jag mycket tveksam till att ta med mina barn på motorcykel, men jag tycker inte heller att man automatiskt
är idiot om man åker en liten, försiktig runda med sitt barn bakpå. En av mina nya grannar frågade nyligen om inte hans lilla
grabb kunde få åka med mig en sväng, jag tackade vänligt med bestämt nej eftersom jag inte skulle kunna förlåta mig själv
om något hände.

/A

Ser inte att BB har kallat folk idioter utan undrat hur de tänker som sätter ett oskyddat barn på sin motorcykel. Annars håller jag med dig.
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
heggeli skrev:
Det var inte det hon skrev, hon ville bara förklara uttrycket curlingförälder.

OK, (jag var inte heller övertygad om det). Det var därför jag strök under "i såna fall"...
Sorry Exiteme :hej
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Citat BB: "Hur kan man vara så dum att man tar med sig sitt barn på en åktur utan vettiga skydd? "

"Därför tycker jag det är läskigt oansvarigt att skjutsa sitt barn utan vettiga skydd."

"är bara hemskt intresserad av vad såna föräldrar tänker med, om de ens tänker alls..."

Det var väl ungefär allt jag hittills har sagt. Mina åsikter, mina tankar och mina funderingar ikring detta. Jag vet många som tycker det är väldigt dumt att skjutsa barn bakpå utan vettiga kläder. Och så tycker även jag.

Det känns lustigt, Bingo tycker jag ligger på samma våglängd som bmwjohan.
Vad är det för trådar man ska skriva egentligen, allting passar ju inte alla.
Om mina åsikter och funderingar är tokiga så strunta i att läsa. Att jag formulerar mig knasigt har väl med åldern att göra. Jag hatar att ursäkta mig i onödan.
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Bikerbitch skrev:
Citat BB: "Hur kan man vara så dum att man tar med sig sitt barn på en åktur utan vettiga skydd? "

Jag hatar att ursäkta mig i onödan.


Gör inte det :tummenupp
:7peta Vi tycker om dig dom du är!!! :banana
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag tycker att alla här är jättefiiiiiiiiiina människor. Blir jag populär nu?
 

Allex

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Sthlm -> Kista
Hoj
sålde och ångrar!
Allt detta snack är dagens I_lands_problem

Dem flesta i öst/usa(många)/afrika vet inte vad bälte är, det är extremt få som använder ngt som kallas för skyddskläder för mc. För att inte tala om HJÄLM, ja dem flesta kör utan hjälm. Och i USA så finns det några stater där det är helt lagligt utan kruka, dem flesta utnyttjar det såklart.
Säger inte att det är dåligt att använda skydd, vet bara att svensken är extremt ängsklig när det gäller skydd/bälte. Här inte sätt ngt annat land där människor är så pass NOGA med sådant.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Allex skrev:
Allt detta snack är dagens I_lands_problem

Dem flesta i öst/usa(många)/afrika vet inte vad bälte är, det är extremt få som använder ngt som kallas för skyddskläder för mc. För att inte tala om HJÄLM, ja dem flesta kör utan hjälm. Och i USA så finns det några stater där det är helt lagligt utan kruka, dem flesta utnyttjar det såklart.
Säger inte att det är dåligt att använda skydd, vet bara att svensken är extremt ängsklig när det gäller skydd/bälte. Här inte sätt ngt annat land där människor är så pass NOGA med sådant.

Sedan har Sverige bland världens lägsta dödstal i trafiken också. Tycker det är helt ok att vara mer ängslig i trafiken om det sparar människoliv.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top