Förändring av kultur på Sporthoj

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Funderar allvarligt på 250, slipper man ligga då ?

Ja, speciellt i kurvorna eftersom farten är så låg att du ramlar omkull.
(fast då ligger du iof och sprattlar i diket :crash hur går det här ihop då?)

Men prova att köra i 250 istället, garanterat svårt att :ligga då :banana

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Får ligga snäppet mera med tjejhundran än med motard eller touringlok iaf :crash:gråta

Är de inte motardåkarna som ska känna sig KrenCkta över att du klassar en ktm 990 som motard?:pannkyss

Även tjocka människor är människor!

Eller?

Last edited:

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Nu har jag läst hela tråden, funderat en stund och börjar på en bira, kommit fram till att det faktiskt ÄR Swedies fel.
Hade han inte startat SH så hade det ju inte blivit såhär :crash

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Skrev först ett långt inlägg om min uppskattning för utökad tolerans osv, men det är bortkastat på denna publiken...

Sporthoj var bättre förr, innan det mjölkades ner av massa wannabes på touringhojar, motarder, cruisers, café racers, och andra typer of lättmjölksmopeder utan åtminstone två R i modellbeteckningen. Sanna mina ord, slutet kom när vi började acceptera ER5 som en praktisk och lämplig hoj för en bajker. :puke

Nä, banna alla utan en riktig jävla skrevraket (inkl undertecknad), så ska du se att de blir fart på forat. Alternativt en straffavgift på medlemskap så inihelvete hög att den uppväger den karaktärsbildande pungsparken till försäkringspremie som denna nikotinfria grupp undvikit genom ett val av sub-300 projektiler.

Automat-deleta också alla inlägg där en motorcykel beskrivs som "praktisk", "bekväm", "vibrationsfri", eller innehåller ord såsom "bränsleekonomi", "försäkringskostnad", "pendling", och "Europaresa", om det sistnämnda inte är tätt följt av "Ringen", "öl", "puttgardenfärjeschnitzel" och "bajamaja".

Jag gillar mer en mellanväg där fokus alltid är aktiv körning oavsett hoj men gärna utan liggafrågor och trajbalattityd...

Det jag gillade förut var att sh var det stället som ingen gnällde när man påpekade att 200kmh är fort men inte jättefort och alla förstod nöjet i att lyckas med en fet wheelie. Den förståelsen saknas i allmänhet av andra i samhället.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Det jag gillade förut var att sh var det stället som ingen gnällde när man påpekade att 200kmh är fort men inte jättefort och alla förstod nöjet i att lyckas med en fet wheelie. Den förståelsen saknas i allmänhet av andra i samhället.

Tvåhundrakilometeritimmen är hiskeliga hastigheter i de bilburnas värld, men givetvis inget annat än pendlingstempo för en real bajker

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tvåhundrakilometeritimmen är hiskeliga hastigheter i de bilburnas värld, men givetvis inget annat än pendlingstempo för en real bajker

En polare som skaffade hojkortet och en sporthoj i år har upptäckt att 180-200 inte är alls fort på en sporthoj, och han envisas med att berätta om att han kör så fort för alla möjliga ofrälse jävlar. Och han förstår sig inte alls på att de inte alls delar hans nyfunna insikt om att det inte alls är fort. :hihi
Nästa mål är att lyckas lura med honom på storbana, så han får lära sig att han inte kan köra alls än.

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt

Men va fan.. min tjejhundra toppar inte ens tvåHundra efter omdrevning så nu är ja väl ingen real bajker heller längre :huvet

Aryey

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
En polare som skaffade hojkortet och en sporthoj i år har upptäckt att 180-200 inte är alls fort på en sporthoj, och han envisas med att berätta om att han kör så fort för alla möjliga ofrälse jävlar. Och han förstår sig inte alls på att de inte alls delar hans nyfunna insikt om att det inte alls är fort. :hihi
Nästa mål är att lyckas lura med honom på storbana, så han får lära sig att han inte kan köra alls än.

Dom där två grejerna drog upp lite småjobbiga minnen :rodnar

yelworC

herzattacke
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
Skitjävladucati

Öhhh... Du underskattar snabba gatförare. Det finns flera som kör skiten ur banbögar. Glömmer aldrig när Troubleman stog och ruska huvudet "Vad är detta för skit?!" på Falkenberg. Senare bomba han satan i gatan på Isle of Man. 4 i supersport har jag för mig... Själv kör jag sc1 på gata så GÅ OCH LÄGG DIG!!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Dom där två grejerna drog upp lite småjobbiga minnen :rodnar

Jaaa, alltså...
Enda anledningen att jag inte lyckades riktigt med den första var väl att jag körde en hoj som toppade 165 i mätarfart de första 2 åren... Med medvind, nedförsbacke och kylig luft. :hihi

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Öhhh... Du underskattar snabba gatförare. Det finns flera som kör skiten ur banbögar. Glömmer aldrig när Troubleman stog och ruska huvudet "Vad är detta för skit?!" på Falkenberg. Senare bomba han satan i gatan på Isle of Man. 4 i supersport har jag för mig... Själv kör jag sc1 på gata så GÅ OCH LÄGG DIG!!

Jag ska ligga satana perkele i sommar! Fast, i kurvorna. :fakta:banana

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Nu har jag läst hela tråden, funderat en stund och börjar på en bira, kommit fram till att det faktiskt ÄR Swedies fel.
Hade han inte startat SH så hade det ju inte blivit såhär :crash

Vi gör så här med Swedie - han är syndabock

Bifogat

• 11988694_1624654791149432_7747246264502741141_n.jpg
    11988694_1624654791149432_7747246264502741141_n.jpg
    11.9 KB · Visningar: 288

Aryey

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6

But why so serious?

Så du har lyckats identifiera de som bekräftar regeln...(svensken hör till samma grupp) men annars är 9 av 10 "snabba" gatåkare egentligen oftast bara bra på att gasa. Dom som är snabba från början är oftast avhoppade crossåkare och har man åkt geggmoppe sen man var 6 är man inte nybörjare eller gatåkare.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...