Hur är det formulerat?Det står i köpespapperna
Hur är det formulerat?Det står i köpespapperna
Den som har läst tester av endurohojar det senaste decenniet, skrivna både på engelska och svenska, vet att snabba förare kör snabbast med motorer vars effektregister präglas av förutsägbarhet. Samma sak gäller på asfalt; Panigale har många hästkrafter i ett lynnigt effektregister. Den blir ifrånkörd av mindre spektakulära modeller med färre hästkrafter som levereras mjukt och förutsägbart. Du skulle kunna googla på Aprilia Cube för ett annat exempel på att högst effekt inte räcker för att vinna.SSå det här med att ha en hoj som går lugnt fattar jag inte, finns det någon som vunnit ett lopp på defensiv körning?
vad jag vet så föredrar en del elit-förare cross motorer i enduro ram.
höra ofta det att man ska ha en lugn hoj.. men sedan tillhör dom inte heller den snabba skalan av folket.
Visste att ni skulle säga så
Problemet kvarstår dok att ni lär aldrig prestera om ni inte använder gasrullen.
När ni sedan använda gasrullen varför inte ha en motor med lite tryck i registret?
börja träna istället så ni orkar med körningen, ska ni se att det går snabbare...
Visste att ni skulle säga så
Problemet kvarstår dok att ni lär aldrig prestera om ni inte använder gasrullen.
När ni sedan använda gasrullen varför inte ha en motor med lite tryck i registret?
börja träna istället så ni orkar med körningen, ska ni se att det går snabbare...
Crossmotorer i enduroramar? Vad betyder det?
Detta var den längsta tråden av okunskap jag någonsin läst. Är det någon förutom Boris som är seriöst aktiv inom MX/Enduro? Crossmotorer i enduroramar? Vad betyder det? Garantier på en Enduro? Läs Boris alla inlägg och stäng tråden.
Alternativt ställ frågan på SOE så att det blir seriösa svar.
Det betyder att enduro-motorn har samma cylinder som crossen, dvs samma durationer på portarna trots att man önskar en snällare motorkaraktär vid enduro. Det är inte den mest idealiska lösningen för en enduromotor men det funkar ju.
Frågor på det?
fast det är ju flera som sagt att garanti bara är att glömma. aktiv ich aktiv jag är bara en glad motionär tränar ca 3 gånger i veckan mestadels mx då.
Detta var den längsta tråden av okunskap jag någonsin läst. Är det någon förutom Boris som är seriöst aktiv inom MX/Enduro? Crossmotorer i enduroramar? Vad betyder det? Garantier på en Enduro? Läs Boris alla inlägg och stäng tråden.
Alternativt ställ frågan på SOE så att det blir seriösa svar.
*host' ...har åkt sedan 07...
fast det är ju flera som sagt att garanti bara är att glömma. aktiv ich aktiv jag är bara en glad motionär tränar ca 3 gånger i veckan mestadels mx då.
Fast det stämmer ju faktiskt inte. Hojarna omfattas visst av garanti (det som vi i vardagligt tal menar med garanti), men det är oklart huruvida denna garanti kräver att hojarna körs med strypningskitet för Bilprovningen.Visst är det så. Däremot verkar det finnas folk som inte nöjer sig med svar från folk som uppenbarligen har kunskap i ämnet. Någon vill ha svar på en fråga - får korrekta svar av dig och Boris bland andra...och det blir en debatt?
Allvarligt?!Jag har nog lagt mer pengar på tvätt och smörjfett än att laga hojen utslaget över tid.
Jo, det såklart. Det håller jag verkligen med om. Men jag oroar mig lite över totalhaveri. En vevaxel som havererar eller en vevstake som går av, trots att jag har kört hojen i originalskick (men förstås utan Bilprovnings-strypningen). Men kanske är sådana farhågor att överskatta riskerna och underskatta driftsäkerheten på dagens hojar....spricker en bakram, så är det ju högst sannorlikt att det beror på att DU slängde hojen i ett träd när den skenade, och reptilhjärnan tog över...och DU trodde du skulle reda ut det.
...eller, kolven nöp, för DU hade ingen aning om hur man bestyckar, utan litade på räser-Benke i klubben som hade ett specialrecept.
Allvarligt?!
Jo, det såklart. Det håller jag verkligen med om. Men jag oroar mig lite över totalhaveri. En vevaxel som havererar eller en vevstake som går av, trots att jag har kört hojen i originalskick (men förstås utan Bilprovnings-strypningen). Men kanske är sådana farhågor att överskatta riskerna och underskatta driftsäkerheten på dagens hojar.
Men kan du förklara varför någon borde ”acceptera” 1 månads garanti om Konsumentköpslagen anger 6 månader?99% av köparna accepterar 1 månads garanti eller vad de brukar säga.
Men kan du förklara varför någon borde ”acceptera” 1 månads garanti om Konsumentköpslagen anger 6 månader?
Jag frågar inte hur garantier fungerar, utan om andras erfarenheter av att köpa av små sidoimportörer; speciellt när man behöver åberopa garanti eller konsumentköplagen.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |