R-one
Om du vill bli tvåa, häng på mig!
MikkE skrev:Nope. Hjälmkameran tar kraft från batteripacket (8st AA). Jag kan lägga upp en bild på hur det ser ut när jag kommer hem.
Lägg gärna upp en bild på batteripacket och hur det är kopplat.
MikkE skrev:Nope. Hjälmkameran tar kraft från batteripacket (8st AA). Jag kan lägga upp en bild på hur det ser ut när jag kommer hem.
WaZZe skrev:Jag funderar på en Canon MV700i som har av-in osv. Nån som vet något bra och dåligt med denna?
finns på pixmania.com för 4000kr
MackeNo1 skrev:Lägg på 500:- så kan du köpa nån av kamerorna jag länkade till. Nyare modeller som har DV-in. Bara ett tips
WaZZe skrev:Nu är jag jäkligt kass på sånt här, men måste man inte ha AV-in för att kunna använda hjälmkamera? Tittar man tex på Panasonic NV-GS35 http://www.panasonic.se/servlet/PB/menu/1114315_l15/index.html
så har den inte AV-in
MackeNo1 skrev:Är inne på att investera i en videokamera till sommaren för att filma lite hojåkning. Vill ha möjlighet att koppla in en hjälmkamera så dv-in är ett måste. Satt och kollade runt lite nu och tyckte att dom här verkade helt ok, nån som har pejl på om nån är bättre än nån annan och varför isf?
Kanske finns bättre alternativ än dom jag hittat?
Budgeten är väll tänkt att ligga på max 5000:- , GS35:an är väll egentligen i dyraste laget. Men är den märkbart bättre än GS15 och HC22 så kan det ju vara värt dom extra pengarna.
SONY DCR-HC22
PANASONIC NV-GS15
PANASONIC NV-GS35
MikkE skrev:Abris: Jag vet inte riktiga skillanden mellan kamerorna i fakta. Men jag hade nog satsat på Sonyn i alla fall. Ser bra ut, har de funktioner du behöver och håller god kvalité.
Tackar så mycket för svaret!MikkE skrev:Wheelieman: Jag har försökt hitta liknande modeller som likar 55an, som GS-35 och GS-75. Men jag kan inte hitta att det står att man kan koppla dit en vidvinkellins. Men set brukar man kunna på de flesta modeller. Gå til din närmsta fotobutik och kolla om de vet. Det ska det nog.
Det är vell AV-IN du menar?MikkE skrev:MackeNo1: Canon MVX 300 är en av de mer högpresterande kamerorna i den här klassen. Den var mkt zoom, 16:9 format, 1,33 megapixels CCD mm. Mumma! Och får du den för 5 lakan så är det verkligen värt det! MEN(!) kameran har inte DV-IN om du nu skulle vilja koppla in en hjälmkamera. Då får du kolla in MVX 300i, den kostar ca 500-800 kr mer.
Lycka till
Mjo. I 90% av fallen när en kamera har DV-IN så finns även AV-IN.Johanjulgran skrev:Det är vell AV-IN du menar?
AV Är vell det man ska ha till hjälmkameran inte DV ??
MikkE skrev:MackeNo1: Canon MVX 300 är en av de mer högpresterande kamerorna i den här klassen. Den var mkt zoom, 16:9 format, 1,33 megapixels CCD mm. Mumma! Och får du den för 5 lakan så är det verkligen värt det! MEN(!) kameran har inte DV eller AV-IN om du nu skulle vilja koppla in en hjälmkamera. Då får du kolla in MVX 300i, den kostar ca 500-800 kr mer.
Lycka till
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |