För dig som ska köpa videokamera

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
MikkE skrev:
John: Jag vet inte. Tror det. Det finns säkert en adapter som förgrenar en mig eller så, men då kommer ljuden från två mickar att sättas ihop till ett ljudspår och det bara grötar dig.
På min kamera är där stereo in på A/V in så man kan ha 2 micar eller en stereomic om man vill.
 

lans

Skogsolle
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Åland
Hoj
Cbr 900
Har beställt en Sony DCR-HC22E från Scandinavian Photo. Någon som har en sådan eller liknande modell som kan berätta posetiva samt negativa saker om den kanske?
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Hinkas skrev:
Vad tror ni om en sådan här: http://www.netonnet.se/index.asp?iid=64890 Jag har kollat efter recensioner men verkar inte hitta någon. Det bästa med den är väl storleken på den, och det sämsta är troligtvis priset :/. Blev IAF hemskt sugen på den när jag såg den, och hur lite den var!
Ett par nackdelar med den är att den inte har analog in och inte mic ingång.
 

tate

Hybris
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Bak i bussen...
Hoj
R6
Har ett litet problem, det är att jag inte har firewire på min dator utan endast USB2 Någon som vet om denna Sony DCR-HC 17 går att föra över med USB? Eller aldra helst USB2. Eller man måste andvända i-link (för det är väll firewire)?
 

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675
Hej,
Är sony DCR-PC1000 ett bra köp? Någon som har den kanske eller läst någon recension?
Vill ha en kamera med bra bild, 16:9 format, relativt liten och kompakt + att det skall gå att ansluta en hjälmkamera. Någon annan jag borde titta på?
Ju mer man läser desto svårare är det att välja...
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
tate skrev:
Har ett litet problem, det är att jag inte har firewire på min dator utan endast USB2 Någon som vet om denna Sony DCR-HC 17 går att föra över med USB? Eller aldra helst USB2. Eller man måste andvända i-link (för det är väll firewire)?
Du kan få över film med USB2, men det blir lågupplöst streamingvideo som mest är tänkt att användas i webkamera syfte.

Har du en stationär dator med en ledig PCI-anslutning så kan du lösa firewireproblemet. http://www.clasohlson.se/shop/store...&COSID=82C34AA1D81A47AA9A7EB28BF4B1A080899318
 

Henken78

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2003
Ort
Sala
Hoj
F.d Hojar: Yamaha YZ125 -03, GSXR 750 -96, -00
Skruv till dv-kamera

Som rubriken lyder, vad ska det vara för skruv som man skruvar fast kameran med. Köpte M6 men gängstigningen verkar inte stämma helt. Nån som vet vad det ska vara så jag slipper köpa hela sortimentet.

Kameran är en Panasonic NV-GS11EG men det är väl samma skruv till alla kameror?
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
mange_jkpg skrev:


Tja, skall du filma från hojen så hoppa över DVD-varianten, blir inte helt bra med gyroeffekten på skivan.... :huvet

Har provat det :4skrika
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Henken78 skrev:
Som rubriken lyder, vad ska det vara för skruv som man skruvar fast kameran med. Köpte M6 men gängstigningen verkar inte stämma helt. Nån som vet vad det ska vara så jag slipper köpa hela sortimentet.

Kameran är en Panasonic NV-GS11EG men det är väl samma skruv till alla kameror?
Jag har för mej att det är BSW (British Standard Withworth) men vilken dimension vågar jag inte säga. Kolla med en fotoafär dom vet.
 

Ymmot

Gårdsherre
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Fjället
Hoj
ban-ninja, jordsprättare å farsans RD350
Undrar om det med USB från en Panasonic NV-GS17 går att föra över film till datorn. Det verkar nämligen bara gå att få över bilder. Om det krävs mjukvara var finner jag i så fall den?
 

Henken78

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2003
Ort
Sala
Hoj
F.d Hojar: Yamaha YZ125 -03, GSXR 750 -96, -00
Ymmot skrev:
Undrar om det med USB från en Panasonic NV-GS17 går att föra över film till datorn. Det verkar nämligen bara gå att få över bilder. Om det krävs mjukvara var finner jag i så fall den?

Jag tror att du måste använda firewire. Har du inte sån ingång på datorn så kan du köpa ett löst PCI kort för ett par hundralappar.
För överföringen kan du använda Windows Movie Maker (XP), Pinnacle DV STudio, Sony Vegas Video eller Adobe Premiere.

Köp, ladda ner, eller låna
 

Ymmot

Gårdsherre
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Fjället
Hoj
ban-ninja, jordsprättare å farsans RD350
Henken78 skrev:
Jag tror att du måste använda firewire. Har du inte sån ingång på datorn så kan du köpa ett löst PCI kort för ett par hundralappar.
För överföringen kan du använda Windows Movie Maker (XP), Pinnacle DV STudio, Sony Vegas Video eller Adobe Premiere.

Köp, ladda ner, eller låna
Så de e alltså enda varianten.... Jag kan ju köra filmen på datorn via USB så varför går det inte att kopiera den :va Men jag tackar i alla fall för svaret för nu kan jag lägga ner att pressa in den lillllle kassetten i diskettstationen :rolleyes: :rolleyes:
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Nu är det brådis, hoppas nån som vet hinner svara snabbt!

Kort och gott, kan man ha en hjälmkamera till denna? Alltså, är det A/V-ingång. Står bara att det är A/V. Betyder det att det både är in och ut?
http://www.kelkoo.se/b/a/ps_9208673/123501.html

Hoppas någon hinner svara snabbt, halva priset på den kameran på Power! :)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top