För Fabbe och Lion som lämnat oss

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Fabbes begravning är klockan när? Och i vilken kyrka den 14e maj? // Jocke.
ursäkta, men nu har du vart i bägge trådarna, och fortfarande inte hittat informationen. :va

Fabbes begravning är den 14:e Maj kl 14.00 i Masthuggskyrkan, samling för alla som vill åka hoj är kl 12.30 på GP (GötaPlatsen)
 

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Vi körde förbi er idag killar... Hoppas ni såg oss och att ni vinkade när ja nickade åt er. Hoppas allt är fint och att ni har det bra där ni är.....
 

Exstyl

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1988
ursäkta, men nu har du vart i bägge trådarna, och fortfarande inte hittat informationen. :va

Fabbes begravning är den 14:e Maj kl 14.00 i Masthuggskyrkan, samling för alla som vill åka hoj är kl 12.30 på GP (GötaPlatsen)

Förlåt men är inte så van vid forum, skaffade ett konto här i ren panik ikväll, då jag just kommit hem på permission från lumpen och fick höra de hämska som hänt!..

Vilken dag skedde olyckan och vart exakt? Hade gärna velat åka dit och tända ett ljus.

Kan inte förstå att detta är sant, var inte alls längesedan jag såg fabbe i vårt gamla garage och mecka med sin blå-slagna hoj.
DETTA SUGER =(​
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Förlåt men är inte så van vid forum, skaffade ett konto här i ren panik ikväll, då jag just kommit hem på permission från lumpen och fick höra de hämska som hänt!..

Vilken dag skedde olyckan och vart exakt? Hade gärna velat åka dit och tända ett ljus.

Kan inte förstå att detta är sant, var inte alls längesedan jag såg fabbe i vårt gamla garage och mecka med sin blå-slagna hoj.
DETTA SUGER =(​

Du ska inte behöva be om ursäkt för att du inte är van vid forum.
Jag skickar ett PM till dig med information.
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
glöm inte idag kl 11.00 götaplatsen vi avgår 11.50 till fässbergkyrkan
 

tricky

Mmmmm Ducati
Gick med
30 Sep 2005
Ort
götebörg
Hoj
848
Jag tog en sväng till olycksplatsen idag efter begravningen. Det ser ju lite trist ut när blommorna vissnat men jag tände iaf. alla ljusen som inte var utbrända eller regndränkta. Blåst och en sur tändare blev en utmaning men de brann åtminstone när jag styrde hem igen.

Känns fortf. helt overkligt att de är borta..
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Usch, vilken jobbig dag... :(

Jag har inte kunnat sova, och ligger vaken och undrar vad jag ska ta på mig idag, vad är passande och inte. Ändå vet jag direktiven för klädseln idag.
Men ingen av mina kläder känns passande alls... :(

Vad tar man på sig när man begraver sin bästa vänn? Hur kan några kläder vara passande för den dagen?

Jag vill inte göra detta, jag vill inte alls åka med i kortegen, jag vill inte sitta med i kyrkan och jag vill framför allt inte lämna kyrkan sen.
Jag vill hoppa över den här dagen i mitt liv. :gråta
Nu tar det slut, innan trots minnesstunden, så har jag ändå förträngt det lite, "han ringer när han har tid" ungefär...
Från och med idag så är allt det hoppet ute, och jag vet att han aldrig kommer höra av sig mer, jag vet att jag aldrig får se honom igen.
Vi kommer aldrig mer skratta tillsammans i garaget, vi kommer aldrig mer fira nyår eller valborg tillsammans. Vem har jag kvar att vända mig till om det är nånting?
Alla mina vänner finns där, men ingen är som Fabbe, ingen kan nånsin ersätta honom :gråta

jag kanske är dum i huvet eller på god väg att bli... jag vill inte vara med om idag, jag vill kunna fortsätta hoppas på att han någon dag ska höra av sig, jag vill tro att han rest bort ett tag men kommer höra av sig när han kommer hem....:gråta
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Jag var faktiskt på olycksplatsen idag. Aldrig trevligt med ett gäng gravljus på en väg, ännu sämre när man har träffat och pratat med dom som förolyckades. Tog mig en liten stund på platsen och funderade över livets olika riktningar.
Till dig Blomman kan jag bara säga att sorg efter den bästa vännen i världen aldrig riktigt försvinner, den bara avtar i styrka med åren. Min bästa vän förolyckades för nästan 10 år sedan, blir fortfarande ledsen varje gång jag tänker på honom. Men vad jag märkt är att varje glatt ögonblick man hade tillsammans lyser klarare för varje år som går. Men trots detta så finns det ögonblick där jag blir ledsen och otröslig, oftast när jag gör saker eller befinner på platser som påminner om "vårat" liv. Men med åren så blir tillfällena färre, det betyder ju inte att man glömmer bort sin vän utan att man går vidare med sitt eget liv och att man vårdar dom positiva minnena bättre. Det är åtminstone min syn på saken. Att säga att det blir bättre med tiden är en klyscha som man inte vill höra eller kanske ta till sig, men jag lovar dig att ingen blir glad om man gräver ner sig i sorg och jag tror garanterat inte att Fabbe skulle velat det (baserat på det lilla jag vet om honom via vad alla skrivit inklusive dig själv).

Så sörj idag och försök sedan se dom positiva minnena och gå vidare, du verkar vara en person med många kompisar och vänner. Använd dom, det är det dom delvis är till för. En enskild vänskap kan aldrig bytas mot en annas vänskap, den blir aldrig den samma. Men därför betyder det inte att en annan är sämre eller att man skall känna skuld för att nya människor tar samma plats som någon man inte längre har i sin bekantskapskrets.

Stor tröstkram och hoppas du snart kan se en strimma hopp igen
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Tänk inte på hur det kunde ha blivit utan på hur det har varit!

Var glad att du överhuvudtaget har fått chansen att tycka om någon så mycket som du gör! Finns människor som aldrig får uppleva liknande.
Det som hänt kan ingen göra någonting åt. Man måste tyvärr bara acceptera det.
 

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
Vad tar man på sig när man begraver sin bästa vänn? Hur kan några kläder vara passande för den dagen?


Hej tjejen,

att förlora en nära är jobbigt. Min ena syster gick bort i cancer så jag tror jag vet hur du känner.

Du ska klä dig i något som du vet att Fabian hade gillat.:)
Du ska gå till kyrkan för att "ta farväl" men det kommer inte att "ta slut", Fabian kommer leva kvar i dina minnen och han kommer säga hej på det sättet han alltid sagt hej, när du tänker på honom.:)

Du e inte dum i huvet, det är ett sätt att reagera när man förlorar någon man har sig nära.:( Att en ung människa går bort känns konstigt för det är lite "fel ordning". Man ska ju oftast gå bort av åldersskäl.

Det här är väldigt lätt att skriva men svårare att genomföra, jag vet(skriver detta med en klump i halsen)....men du går stärkt ur det.

Jag beklagar verkligen sorgen och hoppas du får det stödet du behöver av de nära som finns kvar.

:pannkyss Marcus
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Allt det här är fel... Så jävla fel :(

Fabbe ska inte ligga där framme i en kista, han ska ju vara här med oss, hela sommarn. Hela livet.
Jag vill ha honom tillbaks, jag vill att han ska tjata på mig att fixa hojen, jag vill höra honom föreslå BK till lunch, igen. jag vill höra hans asgarv när jag gör bort mig.
Jag saknar honom så fruktansvärt, inte bara idag, utan varje dag.

I helgen va jag på brand och säkerhets utbildning på Öckerö. Det gick inte en sekund utan att jag tänkte på Fabbe. Man ställer sig frågan om man själv kan göra någonting, hade jag kunnat göra någonting om jag vart med?
Varje bild som visas, kunde likaväl vart Fabbe eller Nino. Det va fruktansvärt.
I ärlighetens namn så har jag aldrig mått så dåligt som när jag satt där, ensam, i ett rum med 29 personer. Ingen förstod, ingen visste. :gråta

Idag va fruktansvärt, Jag tänker aldrig mer gå på bregravning, med all respekt mot alla mina andra vänner, men jag orkar inte det. Det är för jobbigt. Jag lever hellre i tron om att ni finns nånstans där ute, även om jag innerst inne vet.
Det va skönt att det va så mycket folk som kom, jag kände igen de allra flesta av dem. Och att Ninos bror och mamma va där, betydde oerhört mycket för mig, jag vet hur jobbigt det är för dem med. Jag beundrar dem som orkade klä sig och komma dit. :gråta

Nu har jag legat själv hemma i sängen hela kvällen, tankarna vill inte försvinna, och jag undrar när man börjar må bättre? Innan begravningen mådde jag lite "bättre", om man nu mår bättre av att förstränga. :(
Jag kommer aldrig glömma det som hänt, jag kommer aldrig glömma honom eller Nino.

Vissa dagar är jag svinarg för att dem körde den vägen, och vissa dagar gråter jag som ett barn, för att jag inte va med. jag borde vart med.
Fabbe va min närmsta och absolut bästa vän, han lyssnade så fort det va nått. utan gnäll och utan tjafs. Han brydde sig alltid, vad det än va. och varje gång vi sågs så fick man en kram, en sån underbar kram, som man verkligen känner att -det betyder nånting. Jag kommer sakna hans kramar...

Jag hoppas fortfarande att jag har drömt idag och att imorgon när jag vaknar ska allt vara bra igen. Jag vill inte leva i den här mardrömmen längre. Vart va Fabbe på Ninos begravning? han borde vart där och stöttat, mig och alla andra. Fabbe borde inte vara borta... Det är fel. så jävla fel.


Jag har en vän som inte vill att jag ska skriva i tråden för mycket, jag får be dig om ursäkt, men jag måste få skriva av mig, jag kommer gå under annars. Jag är så ensam så jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu. och det här får det att kännas lite lättare.

vad jag än skriver mer nu, så kommer det bara rabblas om igen. så jag avslutar här för idag.

jag saknar dem :gråta
 

IronMike

Guest
Vilken tragedi, omöjlig att föreställa sig. Som jag och en polare hade kul men gick bort tillsammans. Det är helt obegripligt, lika mycket tragedi.

Till anhöriga & vänner, så lider jag med er.

Vad som hänt är fruktansvärt..tyvärr är det fruktansvärt ca 50 gånger varje år, där andra älskvärda medmänniskor lämnar oss.

Egentligen vet jag inte varför jag kör hoj, men det har något med friheten att göra, mitt liv handlar om frihet, inte pengar eller status..utan om frihet och gemenskap, det kan inte alla pengar i världen betala.

Har man levt ett liv i frihet och lycka, så tror jag det är tiotusentals gånger mer värt än ett långt tråkigt liv. Det är vad man kan trösta sig med, grabbarna grus hade kul och levde händelserika liv. De slapp bli gamla och känna kramper, eller ånger att va gamla utan att ha haft kul tillvaro.
 

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Har fixat i ordning några av bilderna från gårdages begravning nu.
Visste inte vart ja skulle lägga upp bilderna så ja lägger upp dem här, någon annan som har ett bättre förslag så säg till så flyttar jag dem.

Tack för en fin begravning.
 

Bifogat

  • PICT0112.jpg
    PICT0112.jpg
    170.8 KB · Visningar: 176
  • PICT0115.jpg
    PICT0115.jpg
    207.8 KB · Visningar: 143
Last edited:

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Lider verkligen med alla som stod dom bägge mycket nära.

En gammal barndomskamrat gick bort i mars och lämnade en dotter på ett år samt flickvän :(

Livet är orättvist ibland..
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top