För att vara fd flitig student har du fantastiskt svårt för läsförståelse.Det där med att man som student har så mycket att göra har man aldrig hört förr och den gubben går inte. Har själv läst till civilingenjör, även A- och B-kurs i ekonomi och det var så jävla slött, samt jobbat alla helger jag hann och ändå fanns tid till korpfotboll, träning, hemresor och party m.m. Ett riktigt jobb med riktiga deadlines är en helt annan sak än skolan. Att du tar-dig-tid är inget problem för dig för du-går-i-skolan-och-har-massor-med-dötid-som-du-kan-styra-över-själv.
Puh, OK. Jag tycker inte att fetma är att likställa med rökning, dricka sprit eller droger. Det är ett liknande beroende men jag går inte och pekar finger och tycker att tjocka är dåliga människor. Jag vill igen gärna att du specar var gränsen går. I din skyddade studentvärld är det säkert enkelt. Lika som det var för mina MUF-polare när man läste på gymnasiet och början av högskola/universitet. Bort med de svaga och de med dålig karaktär. Jag är liberal nu men nu har jag tänkt igenom vad jag vill och tycker och har en annan känsla för att de flesta ska ha det bra. Det har helt klart kommit med åldern, man taggar ner och blir mycket mindre egoistisk. Vafan ska man gå och pika överviktiga för? Till vilken nytta och glädje? Vad vinner du som är så perfekt på det?
Jag tycker att man kan erbjuda hjälp eller peppa och sporra folk men du verkar vilja ha rätten att håna överviktiga eller har jag fattat saken fel? Det är säkert många som väger för mycket som inte är nöjda med det men vad är det för positivt att ge fritt fram att håna dem?
Feta människor bekommer mig inte. Som du själv säger har jag inget att vinna på att ägna de uppmärksamhet. Att jag blir heligt förbannad när jag ser föräldrar släpa med kidsen till donken och servera läsk till varje måltid är en annan sak. Det handlar mer om själva uppfostran än att mamma och pappa är gjorda av ister.
Du har alltså aldrig kommenterat rökares eventuella dumhet eller dylikt? Och vem är det som pekar finger egentligen? Det enda du har lyckats uppbringa är att definiera psykopatiska drag, dra jantekortet i vartannat inlägg och kritisera mig för mitt tyckande. Det är riktigt bra jobbat. Men helt ovidkommande.
Ja, du har fattat saken fel. Vilket jag har påpekat de senaste två sidorna. Jag kan pröva igen och se om du kan ta till dig detta: Vad är det som gör att rökning och andra ohälsosamma beroenden är "okej" att narra medan övervikt är så förbaskat tabu?
Jag pikar inte överviktiga. Det har jag inget att vinna på. Jag kan tänka att de lever ett osunt liv och att jag lever ett sundare liv, smäller på ett riktigt jävla kotlettleende, och vandrar vidare i min bubbla.
Huruvida din studietid var ansträngande eller inte är ju också helt uppåt väggarna ointressant. Under terminerna jobbar jag 50%, studerar 100-150% och ror hem två studentorganisationer som är allt ifrån 20-200% i veckorna. JAG har inte mycket tid. Att du antingen a) lökade dig genom dina studier eller b) är otroligt duktig är ju inte alls relevant för hur jag spenderar min tid.
Riktiga deadlines, du vet inte ens hälften