Fördelar/Nackdelar med att vara singel?

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Ja, men det hjälper ju inte när man är evig singel, ochd å blir man lite uppgiven. Hos mig yttrar det sig i ilska! :rolleyes:
Du kanske skulle försöka vara lite positiv istället.. Något lättare att få kontakt med män om du inte är ilsken!..

(Ett alternativ är att springa runt naken, men det kanske du redan provat?)

..

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
...men tycker inte de kommer i närheten glädjen att vara kär

Hmm....men det är ju inte BARA glädje att vara kär. Det är en plåga oxå. Ont i magen har man...nervös är man....svårt att äta, sova. Nää...tur som är har jag inte varit det så många ggr i livet. Det räcker gott att lajja lite utan att vara kär.

Sen när den riktiga kärleken dyker upp...då handlar det om annat än att bara vara "kär". En livskamrat som man lixom får harmoni med.

Det finns såklart för och nackdelar med allt. Sambolivet är inte helt igenom topp of the line hela tiden. Och det är inte singellivet heller.

Jag brukar säga att det bästa skulle vara att ha en man i byrålådan att plocka fram vid behov. :) :wiggle

//Mintolux-Mad

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Du kanske skulle försöka vara lite positiv istället.. Något lättare att få kontakt med män om du inte är ilsken!..

(Ett alternativ är att springa runt naken, men det kanske du redan provat?)

..

Jag är inte otrevlig mot killar som försöker sej på det, absolut inte. Däremot faller jag aldrig dit, är nog för kräsen, ingen som duger liksom.
Men jag beter mej inte illa mot de.
Eller jo, nu ska jag inte sticka under stolen med att killar som jag bestämt men trevligt avfärdat, och likförbannat hänger efter mej, de får höra ett och annat som kanske inte är så trevligt.
Men kontakt får jag allt, med massvis. Men, kanske för kräsen, som sagt.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Fy fan! Det blir inga fler barn nu! Vi är dom sista så ha så kul det bara går nu för om 100 finns det bara apor och fiskmåsar kvar.

Det gör den helt klart! Men chansen att den gör dig lycklig är 2% och risken att den ger dig självmordstankar är följdaktligen 98% så ge fan i att hitta den. Kör på ett dånt där nuppfår och köp lite propelleraxelfett av Jürgen i stället.

Precis som allt annat du skriver så stämmer det helt klart. Problemet är bara att jag redan hittat en enorm kärlek men förlorat den, och varit den där självmordstankekillen i ett halvår.. Och jag inser, att jag ALDRIG kommer kunna vara lika lycklig som jag en gång var, ensam..

Så på ett sätt önskar jag att ja aldrig träffat henne och således inte vetat vad kärlek är.. de man inte vet lider man inte av!

Hmm....men det är ju inte BARA glädje att vara kär. Det är en plåga oxå. Ont i magen har man...nervös är man....svårt att äta, sova. Nää...tur som är har jag inte varit det så många ggr i livet. Det räcker gott att lajja lite utan att vara kär.

Sen när den riktiga kärleken dyker upp...då handlar det om annat än att bara vara "kär". En livskamrat som man lixom får harmoni med.

Det finns såklart för och nackdelar med allt. Sambolivet är inte helt igenom topp of the line hela tiden. Och det är inte singellivet heller.

Jag brukar säga att det bästa skulle vara att ha en man i byrålådan att plocka fram vid behov. :) :wiggle

//Mintolux-Mad

Nae det är klart att det finns viss plåga i det.. Kär och kär, jag menar kärlek i allmänhet egentligen. Även om man varit ihop ett antal år så är man ju ändå kär, det va jag iallafall ..Känna att man har nån man kan dela allt med, göra allt med, nån som verkligen bryr sig i alla situationer och man alltid kan prata med..En livskamrat!!

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Precis som allt annat du skriver så stämmer det helt klart. Problemet är bara att jag redan hittat en enorm kärlek men förlorat den, och varit den där självmordstankekillen i ett halvår.. Och jag inser, att jag ALDRIG kommer kunna vara lika lycklig som jag en gång var, ensam..

Så på ett sätt önskar jag att ja aldrig träffat henne och således inte vetat vad kärlek är.. de man inte vet lider man inte av!

Det är precis det Jag menar. Ser dock att Jag stavat som en klodyvel och tappat bort några ord i det du citerade. Kan jag ha varit full?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Det är precis det Jag menar. Ser dock att Jag stavat som en klodyvel och tappat bort några ord i det du citerade. Kan jag ha varit full?

ja vi måste gå ut i media med det här, så alla småttingar får veta detta innan det är för sent!!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ang ovan rader:

Om man en gång varit sådär vidrigt kär, och verkligen älskat. Och det tar slut av märkliga skäl (vilket det ofta gör) men man någonstans ändå fortfarande älskar..

...hur lång tid tar det innan man kan älska igen?

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Ang ovan rader:

Om man en gång varit sådär vidrigt kär, och verkligen älskat. Och det tar slut av märkliga skäl (vilket det ofta gör) men man någonstans ändå fortfarande älskar..

Aj.. Kan ta lite tid det där..

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det handlar om att blanda 50/50 med skitsnack&ironi samt sanning&trovärdighet för att få fram sin mening :gnissla

Precis! ;)

Det vore mig inte främmande om det var lille jörgen som var dag gav sin älskade fröken ett välpolerat äpple och en kindpuss. Inte främmande alls.. :yoparty

Tur att du väger upp det med diesel och blåslampor :hihi

Mina grundskole- och gymnasiebetyg var under all kritik, det vad först senare, när jag utbildade mig i Marinen och senare på KTH, som det tog sig med studieresultaten. Jag var ett pbu-barn som liten och en plåga för min ömma mor och den inblandade lärarkåren. Så här efteråt önskar jag dock jag hade hade haft äppelskänkarprofil istället. Jag kan än idag stöna högt vid tanken på allt korkat jag gjort :gnissla

/J

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ang ovan rader:

Jag tror det enda som kan hjälpa är om någon kommer i ens väg och bara tjäl en hjärda så att inga tankar finns på gammall

Det där uttalander gjorde att Jag måste krägas upp sånna svarta knobb som den där stora snubben i gröna milen gör när han botat någon.

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Singel

Så singlar ännu en vilsen själ ner från det ofelbara kärnförhållandets skyar, och Lasse Winnerbäcks nya skiva kunde inte komma olägligare!:tummenupp

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det tar lång tid helt enkelt. Och kräver att det verkligen klickar med någon, vilket det jävligt sällan gör.. :gnissla

(Givetvis är det inte bara en hypotetisk fråga... MEN)

Poängen är att det är så svårt att släppa den vision av en perfekt framtid man en gång haft. Även om det klickar, så passar inte alla pusselbitar på bordet in. Att våga släppa taget och känna att man är "kär", att man "älskar" etc då känns helt plötsligt så långt borta när så mycket missmatchar med ens inre bild. Det känns helt enkelt som att något är fel, att något saknas.

Felsökandet tar mer och mer energi etc bara för att man ska slippa..

(Egentligen inte så konkret nu, för såhär är det inte, men frågeställningen lär ju inte vara ny)

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
(Givetvis är det inte bara en hypotetisk fråga... MEN)

Poängen är att det är så svårt att släppa den vision av en perfekt framtid man en gång haft. Även om det klickar, så passar inte alla pusselbitar på bordet in. Att våga släppa taget och känna att man är "kär", att man "älskar" etc då känns helt plötsligt så långt borta när så mycket missmatchar med ens inre bild. Det känns helt enkelt som att något är fel, att något saknas.

Felsökandet tar mer och mer energi etc bara för att man ska slippa..

(Egentligen inte så konkret nu, för såhär är det inte, men frågeställningen lär ju inte vara ny)

Du har slagit huvudet på spiken...
Min pojkvän dog i en mc-olycka förra sommaren. För mej var han den som du beskriver. Därför känns det så fel vem man än försöker ge en chans nu för tiden. Kanske därför jag är så bitter, och alla uppfattar mej som ilsken. Vem vet..?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Du har slagit huvudet på spiken...
Min pojkvän dog i en mc-olycka förra sommaren. För mej var han den som du beskriver. Därför känns det så fel vem man än försöker ge en chans nu för tiden. Kanske därför jag är så bitter, och alla uppfattar mej som ilsken. Vem vet..?

Jag beklagar förlusten...

Min förlust är självvald, något jag egentligen inte ångrar. Jag var killen efter dödsfallet, för att vara tydlig. Det i sig påverkade nog inte särskilt mkt, det var en massa annat också.

Problemet, eller svårigheten ska man säga, ligger i att kunna finna ett tabula rasa och börja kryssa rutorna tillsammans. Min situation nu ligger i att vi vill bocka av rutor rätt långt ifrån varandra. Så hur det än blir, så följer massa stora uppoffringar. Ytterligare en inte särskilt unik situation..

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning