Förlossning!?

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Va hände när du inte gjorde det?

När vår första dotter föddes, sprack min tjej rätt illa "där nere". Så pass illa att hon fick åka akut till operation när det var klart...
Jag var tvungen att gå runt sängen för att göra plats för läkare, råkade kasta en blick på röran vid fotänden och ångrar fortfarande att jag tittade ditåt :eek:

qin4st

Call me Queen
Gick med
13 Jun 2007
Hoj
Suzuki (såld)
Trots att min underbara dotter (5 år igår) kom en månad för tidigt och att jag var totalt oförberedd införfölossning så kan jag säga att det var den absolut yberhäftigaste upplevelsen ever! Värkar kom igång och jag fattade ingenting - körde halvägs själv till sjukhuset (ja jag vet !!!) Ambulans plockade upp mig läng motorvägen och gubben parkerade med bredsladd i snöstorm (varför kommer alla ungar när det är årets 1a snöstorm?)framför dörrarna vid akutintaget och var med de 20 sista minuterna.
Vad jag vet är ingen förlossning den andra lik. Det kommer iaf inte bli som du tänkte dig. (Jag vet - jag planerade och förberedde mig för allt utom för det som blev)
Personalen är toppen men lita främst på dig själv och din chey/frus känslor.
Det kommer gå skitbra! Allt löser sig när ni är där. Stort lycka til inför livets största händelse.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Åk inte till BB för tidigt! Lätt att göra om tjejen är orolig, sen sitta 12 tim
och vänta är inte så kul.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vad ska man med barnstolen till?

Även om en förstföderska eventuellt kan få åka hem direkt efteråt om hon själv propsar på det, så ska inte ungen sitta i barnstol på ett par månader ändå...

Kallas väl inte "stol", men kotten ska vara fastspänd ändå och i en anpassad stol så den inte kan röra sig för mycket. Utifall att det smäller, så har de större chans att överleva och det utan invärtes skador eller knäckt nacke.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kallas väl inte "stol", men kotten ska vara fastspänd ändå och i en anpassad stol så den inte kan röra sig för mycket. Utifall att det smäller, så har de större chans att överleva och det utan invärtes skador eller knäckt nacke.

Ja, vi säger väl det...

Det är konstigt att det ens föds en till generation, eftersom alla föregående generationer dagligen utsatte sina barn för dödliga risker....

alfaholic

Enbent bandit
Gick med
23 May 2009
Hoj
BRP spyder RSS
Ja, vi säger väl det...

Det är konstigt att det ens föds en till generation, eftersom alla föregående generationer dagligen utsatte sina barn för dödliga risker....

Det är väl tack vare användandet av riktiga barnstolar som skadorna/dödligheten har gått ner i trafikrelaterade olyckor...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Fyfan, jag mår redan illa :( Jag har börjat på min lista på vad som ska packas ned i BB-väskan:
*Mp3-spelare
*Korsordstidning *jepp, pensionärsvarning på mig men bra hjärn-träning*
*Några slitz eller andra tidningar med lättklädda tjejer, lär ju vara trött på tjockisar vid det laget.
*Godis i mängder
*Snus. Har ju slutat snusa men man lär ju behöva det denna gång
*Lite extra kläder.
*En sån där lapp man har över ögonen när man ska sova, så ljust på sjukhusen och inte orkar jag hålla mig vaken om hon ska vara dryg och dra ut på det hela.
*Laddare till mp3-spelaren, om det drar ut på tiden som sagt.
*Mer godis.
*Kontanter, de kanske inte alltid tar kort överallt? Mycket mynt också till automaterna.
*Ett paket kex eller dylikt.
*Kamera och videokamera, ska man ta med tripod och ställa videokameran nere vid fotändan kanske :näsblod
*Funderar på laptopen och ett gäng filmer också, men jag antar att man inte får kolla på en hel film utan att bli störd så det kanske är lika bra att skita i det :mad:

Vad tjejen ska ha med sig vet jag inte riktigt, lite kläder och en barnstol tror jag.

Tjejens bästa kompis har lovat att vara med också, hon är sån där sjuksköterska och har varit med på massa födslar så hon kanske kan vara till hjälp. Jag vill gärna sitta utanför förlossningsrummet, jag har bestämt hävdat att så kommer ske också men hon har gjort mig uppmärksam på att det inte är önskvärt. Fast hon har gjort mig uppmärksam med en lite annorlunda ordagrann beskrivning...

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tjing. Då var det avklarat. Det blev en välskapt pojke i söndags, och han ska heta Cornelius :)

Jag hade med mig en jäkla massa käk, filmer, böcker och annat, men jag hann inte kolla på nåt av det där, trots att vi stannade 1½ dygn efter födseln.

Hela förlossningen var betydlig mycket mindre dramatisk än vad jag hade anat. Lite krystande och tandagnisslan, sen var han ute. Inga primalskrik eller excess av blod. Klippte navelsträngen som om jag aldrig gjort annat.

Lycka till när det blir din tur! :tummenupp

Fyfan, jag mår redan illa :( Jag har börjat på min lista på vad som ska packas ned i BB-väskan:
*Mp3-spelare
*Korsordstidning *jepp, pensionärsvarning på mig men bra hjärn-träning*
*Några slitz eller andra tidningar med lättklädda tjejer, lär ju vara trött på tjockisar vid det laget.
*Godis i mängder
*Snus. Har ju slutat snusa men man lär ju behöva det denna gång
*Lite extra kläder.
*En sån där lapp man har över ögonen när man ska sova, så ljust på sjukhusen och inte orkar jag hålla mig vaken om hon ska vara dryg och dra ut på det hela.
*Laddare till mp3-spelaren, om det drar ut på tiden som sagt.
*Mer godis.
*Kontanter, de kanske inte alltid tar kort överallt? Mycket mynt också till automaterna.
*Ett paket kex eller dylikt.
*Kamera och videokamera, ska man ta med tripod och ställa videokameran nere vid fotändan kanske :näsblod
*Funderar på laptopen och ett gäng filmer också, men jag antar att man inte får kolla på en hel film utan att bli störd så det kanske är lika bra att skita i det :mad:

Vad tjejen ska ha med sig vet jag inte riktigt, lite kläder och en barnstol tror jag.

Tjejens bästa kompis har lovat att vara med också, hon är sån där sjuksköterska och har varit med på massa födslar så hon kanske kan vara till hjälp. Jag vill gärna sitta utanför förlossningsrummet, jag har bestämt hävdat att så kommer ske också men hon har gjort mig uppmärksam på att det inte är önskvärt. Fast hon har gjort mig uppmärksam med en lite annorlunda ordagrann beskrivning...

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Tjing. Då var det avklarat. Det blev en välskapt pojke i söndags, och han ska heta Cornelius :)

Jag hade med mig en jäkla massa käk, filmer, böcker och annat, men jag hann inte kolla på nåt av det där, trots att vi stannade 1½ dygn efter födseln.

Hela förlossningen var betydlig mycket mindre dramatisk än vad jag hade anat. Lite krystande och tandagnisslan, sen var han ute. Inga primalskrik eller excess av blod. Klippte navelsträngen som om jag aldrig gjort annat.

Grattis!!:tummenupp

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Stort grattis! :tummenupp

Få till en redig pojk nu och inge jäkla fjös-fasoner till uppfostran!

Vi vill inte se han i lyxfällan eller Paradise Hotel om 18 år. :hihi

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Grattis :cpparty
Misstänkte nästan att du var på sjukan när du inte var anträffbar så att säga, du och Bikerbitch försvann samtidigt väldigt tvärt :D

Cornelius var ett tufft namn, nästan lika tufft som Julius :gnissla

Då är det bara att invänta dina reaktioner och se vad man har att vänta sig...

Välj dina fighter. Den där vill du inte ta.

Sant... Men vad ska hon göra om jag smiter ut mitt under krystvärkarna? Inte så att hon springer ifatt mig så vi får se hur det blir :crash

Last edited:

Kneedrag

Guest
Grattis

Visste ni vad det skulle bli innan?

Vi vet inte vad vi ska få.... bara 27 dagar kvar till BF

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka