alfaholic
Enbent bandit
Ja , hände för 6 år sen , nu har vi två grabbar 4,5 & 2,5 år ...
/Juha
/Juha
Döfött
Döfött
Ja , hände för 6 år sen , nu har vi två grabbar 4,5 & 2,5 år ...
/Juha
Va hände när du inte gjorde det?
ångrar fortfarande att jag tittade ditåt
Vad ska man med barnstolen till?
Även om en förstföderska eventuellt kan få åka hem direkt efteråt om hon själv propsar på det, så ska inte ungen sitta i barnstol på ett par månader ändå...
Kallas väl inte "stol", men kotten ska vara fastspänd ändå och i en anpassad stol så den inte kan röra sig för mycket. Utifall att det smäller, så har de större chans att överleva och det utan invärtes skador eller knäckt nacke.
Ja, vi säger väl det...
Det är konstigt att det ens föds en till generation, eftersom alla föregående generationer dagligen utsatte sina barn för dödliga risker....
Fyfan, jag mår redan illa Jag har börjat på min lista på vad som ska packas ned i BB-väskan:
*Mp3-spelare
*Korsordstidning *jepp, pensionärsvarning på mig men bra hjärn-träning*
*Några slitz eller andra tidningar med lättklädda tjejer, lär ju vara trött på tjockisar vid det laget.
*Godis i mängder
*Snus. Har ju slutat snusa men man lär ju behöva det denna gång
*Lite extra kläder.
*En sån där lapp man har över ögonen när man ska sova, så ljust på sjukhusen och inte orkar jag hålla mig vaken om hon ska vara dryg och dra ut på det hela.
*Laddare till mp3-spelaren, om det drar ut på tiden som sagt.
*Mer godis.
*Kontanter, de kanske inte alltid tar kort överallt? Mycket mynt också till automaterna.
*Ett paket kex eller dylikt.
*Kamera och videokamera, ska man ta med tripod och ställa videokameran nere vid fotändan kanske
*Funderar på laptopen och ett gäng filmer också, men jag antar att man inte får kolla på en hel film utan att bli störd så det kanske är lika bra att skita i det
Vad tjejen ska ha med sig vet jag inte riktigt, lite kläder och en barnstol tror jag.
Tjejens bästa kompis har lovat att vara med också, hon är sån där sjuksköterska och har varit med på massa födslar så hon kanske kan vara till hjälp. Jag vill gärna sitta utanför förlossningsrummet, jag har bestämt hävdat att så kommer ske också men hon har gjort mig uppmärksam på att det inte är önskvärt. Fast hon har gjort mig uppmärksam med en lite annorlunda ordagrann beskrivning...
Tjing. Då var det avklarat. Det blev en välskapt pojke i söndags, och han ska heta Cornelius
Jag hade med mig en jäkla massa käk, filmer, böcker och annat, men jag hann inte kolla på nåt av det där, trots att vi stannade 1½ dygn efter födseln.
Hela förlossningen var betydlig mycket mindre dramatisk än vad jag hade anat. Lite krystande och tandagnisslan, sen var han ute. Inga primalskrik eller excess av blod. Klippte navelsträngen som om jag aldrig gjort annat.
Lycka till när det blir din tur!
...gjort mig uppmärksam på att det inte är önskvärt. ...
Grattis !
Cigarr och whisky nästa
Stort grattis!
Få till en redig pojk nu och inge jäkla fjös-fasoner till uppfostran!
Vi vill inte se han i lyxfällan eller Paradise Hotel om 18 år.
Tjing. Då var det avklarat. Det blev en välskapt pojke i söndags, och han ska heta Cornelius
Jag hade med mig en jäkla massa käk, filmer, böcker och annat, men jag hann inte kolla på nåt av det där, trots att vi stannade 1½ dygn efter födseln.
Hela förlossningen var betydlig mycket mindre dramatisk än vad jag hade anat. Lite krystande och tandagnisslan, sen var han ute. Inga primalskrik eller excess av blod. Klippte navelsträngen som om jag aldrig gjort annat.
Lycka till när det blir din tur!
Välj dina fighter. Den där vill du inte ta.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|