Förlossning!?

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Edit/ rökning däremot :mad: Var på en fruktansvärt onödig föräldrakurs i förrgår och konstaterade att TVÅ av sju deltagare rökte trots att de var höggravida. Vad fan tänker de med :confused: Till sitt försvar så var båda arbetslösa morsor med lite halvkonstiga miffon till karlar...

Framförallt är det viktigt att inte röka när man ammar, barnet kan ju få aska i ögonen!

Kneedrag

Guest
Gör en sannorlikhetskalkyl, jag har kört kanske 40 000 mil i bil, sällan i laglig hastighet, och jag har ALDRIG krockat, vad är sannorlikheten att jag skulle krocka den gången jag dessutom kör extra försiktigt hem från BB?

1 på 80 000?

Jag skulle inte ens ta en gratislott med vinstchans på en miljon med dom oddsen....

Babybilsol kostar 400 kr att hyra i 9 månader där jag bor, kanske det inte finns där du bor?.
Du sätter ju på bälte på dig själv när du kör? Varför ska inte lilla knodden ha?
Tror helt säkert du är en bra bilförare, men slumpen och ödet vill du tydligen chansa med varför, lixom?

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Jorå, det fanns lag på bälte då, men seriöst, att EN gång åka någon mil utan att linda in ungarna i bubbelplast, i synnerhet när dom är så små att dom ändå inte kan sitta, vad är oddsen på att det just den gången skulle hända något?

Förmodligen kör man ju extra försiktigt den gången också, om man har något eget tänkande vill säga.

Låta en lite oskyldig bebis åka bil utan bälte hem från BB! :skrämd Nu har du rört om i myrstacken med den stora pinnen. Gå ut här på SH och erkänna en sådan kriminell handling! Man häpnar!

Hur gick det sedan i livet för den lille kan man undra? :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Babybilsol kostar 400 kr att hyra i 9 månader där jag bor, kanske det inte finns där du bor?.
Du sätter ju på bälte på dig själv när du kör? Varför ska inte lilla knodden ha?
Tror helt säkert du är en bra bilförare, men slumpen och ödet vill du tydligen chansa med varför, lixom?

Jo fy fan, det är som att spela rysk roulette, oddsmässigt alltså.

Det ger en massa spänning i tillvaron.

Hur fan kan folk som är så jävla livrädda för allt här i livet ens fundera på en motorcykel?
Det stackars barnet blir ju föräldralöst med en gång!

Näe linda in era ungar i en stor fet madrass och rulla dom framför er tills dom blir 18år, sen att dom blir felknullade i huvudet av att var överbeskyddade, det är ju inte erat fel?

EN RISK PÅ 80000 MIL!!!
(att ens vara med om en olycka, ska vi börja räkna på utgången av en eventuell olycka också)

Klart som fan att man måste montera in babbysitsen i kombin redan en kvart efter man har rullat på rygg med ett kvartitreragg, för gudnåde den som inte har ett TUV-godkänt krockskydd i frigolit i bilen när man åker TILL bb...

Fler ungar dör av att kvävas av sina kläder/leksaker än vad som dör i bilar hem från BB, så var det även för 50 år sedan, långt innan bilsbarnstolen uppfanns.....

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur gick det sedan i livet för den lille kan man undra? :va

Jo, han har innan 18årsdagen voltat bort två bilar själv, krockat otaliga gånger, åkt av vägen flera gånger osv...

Han har kört isbil sedan han var 11, åkt kartläsare i rally sedan 13, kört folkrace sedan han var 15 och kört rally sedan han fick övningskörningstillståndet.

För att inte tala om att han har åkt slalom/freeride, kört snöskoter, Kört BMX-cykel, Dirtcykel, DH-cykel osv

Den allvarligaste skadan är nog när han crashade med cykel i Åre på Mountain Mahyembanan, han skrapade upp hela ena sidan.
Sen får man ju lite blåmärken när man voltar med bilar, eller klipper av träd när man åker av inne i skogen, men blåmärken läker av sig själva....

Dottern är mycket bättre, hon har bara crachat sönder några folkracebilar...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag frågade en kompis om varför han inte hade satt upp något staket för trappen med tanke på att de har 3 ungar varav två är vilda som få och den 3:e som snart lär sig gå lär inte bli lugnare.
Han förklarade bara lugnt för mig att de trillar nerför trappen en gång men sen lär de sig och gör aldrig mer om det.
De bor i ett radhus med 3 våningar= två trappor. Jag klädde in den ena i filtmatta åt honom så nu slår de sig inte lika hårt när de väl trillar...

Som sagt, man behöver inte överdriva allt och rulla in ungen i bubbelplast. Jag kallar min tjej för scarface då hon gjorde illa sig väldigt ofta som liten och har ärr kvar. Men hon har en jävligt hög smärttröskel tack vare det tror jag.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år