Grattis
Visste ni vad det skulle bli innan?
Vi vet inte vad vi ska få.... bara 27 dagar kvar till BF
Det blir massor med billiga hojar till sommaren de![]()
[text...
Tjejens bästa kompis har lovat att vara med också, hon är sån där sjuksköterska och har varit med på massa födslar så hon kanske kan vara till hjälp.
...text]
U bet, men det får bli till helgen!
Ikväll ska vi dock knäcka en panna skumpa, för tjejen har inte fått dricka sen i mars (eller vad det nu blir)
Jaha? Och hon ammar inte eller så![]()
Nya direktiv: Man får dricka nr man ammar
Bröstmjölken innehåller ändå inte mer alkohol än filmjölk. Dock är det ju ingen bra ide att dricka sig pruttfull, men ett glas eller två skall tydligen inte vara någon fara.
Liten parvel? Ella och Måns vägde 3000 g tillsammans när de kom.Njet. Vi visste inte, och han kom en vecka tidigt, så han vägde bara 3100. Nu är han nere på 2900, så det är en riktigt liten parvel![]()
Det beror på vem du frågar och på vilket sjukhus.
De ger nämligen olika direktiv om det där.
Nya direktiv: Man får dricka nr man ammar
Bröstmjölken innehåller ändå inte mer alkohol än filmjölk. Dock är det ju ingen bra ide att dricka sig pruttfull, men ett glas eller två skall tydligen inte vara någon fara.
Edit/ rökning däremotVar på en fruktansvärt onödig föräldrakurs i förrgår och konstaterade att TVÅ av sju deltagare rökte trots att de var höggravida. Vad fan tänker de med
Till sitt försvar så var båda arbetslösa morsor med lite halvkonstiga miffon till karlar...
Edit/ rökning däremotVar på en fruktansvärt onödig föräldrakurs i förrgår och konstaterade att TVÅ av sju deltagare rökte trots att de var höggravida.
Det beror på vem du frågar och på vilket sjukhus.
De ger nämligen olika direktiv om det där.
Vad ska man med barnstolen till?
Även om en förstföderska eventuellt kan få åka hem direkt efteråt om hon själv propsar på det, så ska inte ungen sitta i barnstol på ett par månader ändå...
när jag tittade på programmet "barnmorskorna" så skrattade jag varenda gång när man fick se hur killarna betedde sig....tycker synd om er..
![]()
När jag tittade på samma program så skrattade jag varenda gång när man fick se hur tjejerna betedde sig![]()
När dina barn föddes fanns det väl inte ens lag på bälte...
Babyskydd är från dag 1 och på många BB släpper de inte iväg dig om du inte har babyskydd i bilen, det är olagligt och du utsätter den nyfödde för onödiga risker om olyckan skulle vara framme.
Jorå, det fanns lag på bälte då, men seriöst, att EN gång åka någon mil utan att linda in ungarna i bubbelplast, i synnerhet när dom är så små att dom ändå inte kan sitta, vad är oddsen på att det just den gången skulle hända något?
Förmodligen kör man ju extra försiktigt den gången också, om man har något eget tänkande vill säga.
Jorå, det fanns lag på bälte då, men seriöst, att EN gång åka någon mil utan att linda in ungarna i bubbelplast, i synnerhet när dom är så små att dom ändå inte kan sitta, vad är oddsen på att det just den gången skulle hända något?
Förmodligen kör man ju extra försiktigt den gången också, om man har något eget tänkande vill säga.
Gör en sannorlikhetskalkyl, jag har kört kanske 40 000 mil i bil, sällan i laglig hastighet, och jag har ALDRIG krockat, vad är sannorlikheten att jag skulle krocka den gången jag dessutom kör extra försiktigt hem från BB?
1 på 80 000?
Jag skulle inte ens ta en gratislott med vinstchans på en miljon med dom oddsen....
![]() |
Bike på CFMOTO världslansering!
675SR-R Bike är på plats... |
![]() |
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska
Ny design, ny motor och bät... |
![]() |
MP-Mässan lockade 55.000 besökare!
Hela 55.000 besökte finska ... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Jacob Sjöman Under... |