Förlossning!?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Grattis till er som har fått!

Men fan vad det ynglar av sig här på SH, var och varannan användare har ju skrivit något om att dom ska ha smått...

Det blir massor med billiga hojar till sommaren de :D

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Grattis

Visste ni vad det skulle bli innan?

Vi vet inte vad vi ska få.... bara 27 dagar kvar till BF

Njet. Vi visste inte, och han kom en vecka tidigt, så han vägde bara 3100. Nu är han nere på 2900, så det är en riktigt liten parvel :)

Lycka till när det blir dax!

Det blir massor med billiga hojar till sommaren de :D

Aldrig i livet. Nästa säsong ska jag ha en -10:a.
Nu hoj varje säsong som seden bjuder :p

Last edited:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Grattis TS!

[text...
Tjejens bästa kompis har lovat att vara med också, hon är sån där sjuksköterska och har varit med på massa födslar så hon kanske kan vara till hjälp.
...text]

Får du ta med din bästa kompis också? :va En förlossning skulle inte jag vilja blanda in släkt och vänner i. De får gärna komma med blommor och ryggdunkar efteråt. Men alla är olika. :tummenupp

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jaha? Och hon ammar inte eller så:mad::confused::va

Nya direktiv: Man får dricka nr man ammar :arsele

Bröstmjölken innehåller ändå inte mer alkohol än filmjölk. Dock är det ju ingen bra ide att dricka sig pruttfull, men ett glas eller två skall tydligen inte vara någon fara.

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-

Bröstmjölken innehåller ändå inte mer alkohol än filmjölk. Dock är det ju ingen bra ide att dricka sig pruttfull, men ett glas eller två skall tydligen inte vara någon fara.

Det beror på vem du frågar och på vilket sjukhus.
De ger nämligen olika direktiv om det där.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Grattis!
:cpparty

Njet. Vi visste inte, och han kom en vecka tidigt, så han vägde bara 3100. Nu är han nere på 2900, så det är en riktigt liten parvel :)
Liten parvel? Ella och Måns vägde 3000 g tillsammans när de kom. ;)
Ja, jag ska alltid försöka vara värst..

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Men forskning visar ju på att spår av alkohol i bröstmjölk är obefintlig, oavsett vad surkärring... barnmorskorna säger.
Däremot kan man ju diskutera huruvida man ska handha ett barn med alkohol i blodet, det är väl ungefär detta de vill undvika.
Jag tror knappast att ett glas vin/champagne försätter ungen i fara...

Edit/ rökning däremot :mad: Var på en fruktansvärt onödig föräldrakurs i förrgår och konstaterade att TVÅ av sju deltagare rökte trots att de var höggravida. Vad fan tänker de med :confused: Till sitt försvar så var båda arbetslösa morsor med lite halvkonstiga miffon till karlar...

Kneedrag

Guest

Starstriker har rätt. Ett glas vin är inte skadligt enligt nya derektiv men sen är det upp till var och en o bestämma.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Lite sen såhär dagarna efter kanske, men grattis fan!

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Edit/ rökning däremot :mad: Var på en fruktansvärt onödig föräldrakurs i förrgår och konstaterade att TVÅ av sju deltagare rökte trots att de var höggravida. Vad fan tänker de med :confused: Till sitt försvar så var båda arbetslösa morsor med lite halvkonstiga miffon till karlar...

Vänta tills du ska vara i lekparker med din kommande knodd. De fortsätter röka in båda sina egna och andras barn där. Jag skiter i om folk röker och kan till nöds stå ut med att jag blir drabbad men när barn och allra helst mitt eget blir drabbad så stiger blodtrycket markant. :mad:

Starstriker med respektive: Grattis! :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Varför fråga någon på ett sjukhus, folkhälsoinstitutet har ändrat sina rekommendationer till något glas i veckan istället för nolltolerans... det roliga är att det är baserat på forskning från 80-talet men de har inte vågat ta tag i det förräns för något år sedan.

Sen bör man självklart inte vara påverkad när man handhar en liten parvel.

Och just det, GRATTIS STARTSTRIKER! :)

Vad ska man med barnstolen till?

Även om en förstföderska eventuellt kan få åka hem direkt efteråt om hon själv propsar på det, så ska inte ungen sitta i barnstol på ett par månader ändå...

När dina barn föddes fanns det väl inte ens lag på bälte...

Babyskydd är från dag 1 och på många BB släpper de inte iväg dig om du inte har babyskydd i bilen, det är olagligt och du utsätter den nyfödde för onödiga risker om olyckan skulle vara framme.

Last edited:

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
när jag tittade på programmet "barnmorskorna" så skrattade jag varenda gång när man fick se hur killarna betedde sig....:D tycker synd om er..:D

När jag tittade på samma program så skrattade jag varenda gång när man fick se hur tjejerna betedde sig :rolleyes:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
När dina barn föddes fanns det väl inte ens lag på bälte...

Babyskydd är från dag 1 och på många BB släpper de inte iväg dig om du inte har babyskydd i bilen, det är olagligt och du utsätter den nyfödde för onödiga risker om olyckan skulle vara framme.

Jorå, det fanns lag på bälte då, men seriöst, att EN gång åka någon mil utan att linda in ungarna i bubbelplast, i synnerhet när dom är så små att dom ändå inte kan sitta, vad är oddsen på att det just den gången skulle hända något?

Förmodligen kör man ju extra försiktigt den gången också, om man har något eget tänkande vill säga.

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Jorå, det fanns lag på bälte då, men seriöst, att EN gång åka någon mil utan att linda in ungarna i bubbelplast, i synnerhet när dom är så små att dom ändå inte kan sitta, vad är oddsen på att det just den gången skulle hända något?

Förmodligen kör man ju extra försiktigt den gången också, om man har något eget tänkande vill säga.

Håller med, men bara lite.
Dom är ju faktiskt som ömtåligast just då, dessutom så måste man ju i alla fall köpa babyskydd så varför inte förbereda sig med det till förlossningen?

Kia

Guest

DU kanske kör extra försiktigt just då. Men alla andra idioter ute i trafiken då? Man är ju inte direkt ensam. När jag kör bil i Uppsala ser jag dagligen dessa idioter skapa diverse helt livsfarliga situationer som får mig att vilja använda dubbla bälten och massor med bubbelplast runt min bil.
Jag kan hålla med ditt resonemang väldigt lite om man befinner sig på en väldigt liten väg och det rör sig om en väldigt kort sträcka.
Å vilket samvete skulle man ha sen resten av livet om det mot all förmodan hände nåt just den gången man gav fan i att spänna fast ungarna? Man ska vara rädd om sina barn, nåt finare får man inte. Det är så himla enkelt och går så himla fort att spänna fast dem i ett babyskydd/barnstol att jag fattar egentligen inte varför man ska låta bli? :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Gör en sannorlikhetskalkyl, jag har kört kanske 40 000 mil i bil, sällan i laglig hastighet, och jag har ALDRIG krockat, vad är sannorlikheten att jag skulle krocka den gången jag dessutom kör extra försiktigt hem från BB?

1 på 80 000?

Jag skulle inte ens ta en gratislott med vinstchans på en miljon med dom oddsen....

Kia

Guest
Gör en sannorlikhetskalkyl, jag har kört kanske 40 000 mil i bil, sällan i laglig hastighet, och jag har ALDRIG krockat, vad är sannorlikheten att jag skulle krocka den gången jag dessutom kör extra försiktigt hem från BB?

1 på 80 000?

Jag skulle inte ens ta en gratislott med vinstchans på en miljon med dom oddsen....

Jag håller med dig att chansen/risken kanske inte är sååå himla stor. (beroende på var man bor och vilken slags trafik man kör i såklart)
Men den finns ändå där. Å jag personligen tycker att den lilla risken är onödig att ta när det nu är så himla enkelt att förebeygga iaf. Men det där är ju upp till var och ens eget samvete såklart. Men att alltid tänka "Det händer aldrig mig" tycker jag ändå är ett naivt tänkande....

Nyheter
Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad