förnedrad :(

har själv haft en 750, v12 på 326 hk utan spärr. den gick en bit över 260-265 km/h
(inte jag som körde såklart ;) ) så jag är inte förvånad att du blev omkörd i de farterna men som tidigare snackades i ett annat topic här på sh var att hojarna har "glädjemätare" så det står härliga till så i verkligheten så kanske det inte var 255km/h utan istället 220-225 km/h eller liknande och då är det inte alls omöjligt att du bliv omkörd och från åkt !

så jag anser ej att du blivit förnedrad bara från åkt ;)
 
Last edited:
Jo, en GSX 750 hör inte tll de snabbaste hojarna direkt.

Skaffa en 1000cc sport pm du nu undvika sådana tråkiga händerlser i framtiden.

körde mot en m3 e46 med 4 passagerare i bilen

jag körde cbr1000rr 2005 med en liten tjej bakom.


bmw åt upp mig. de bmw modeller som jagar dig är oftast kompressormatade
 
Precis som övriga säger. Finns värre saker att bli förnedrad på hehe!

Körde ifrån en polare förra året. Han på sin R6:a -01 och jag+3 kompisar i min sierra coworth -89. När vi svängde ut på stora vägen från stillastående så gasar vi på, och jag drar sakta ifrån upp till 140km/h.
Enligt honom så gasade han iförsig "inte" allt(varför man nu inte skulle göra det om man blir frånåkt av en bil med 3st passagerare) :va.
 
Jag och tjejen körde ifrån en GsxR 750 årsmodell 08 på nynäsvägen med en gammal S6a en 95a med v8.
låg bredvid honom till 250 sen körde vi om honom trots han låg som en märla över tanken.
Så det är nog mätarna på hojarna som missvisar. Mätte upp mätaren i Audin 2 dar tidigare med gps och den diffade 2km/tim i 200km/tim mot gpsén enligt mätaren i Audin låg vi runt 250 när jag frågade tjejen om vi skulle se om vi kunde köra om honom. hon sa ja gör det..bilen gick enligt mätaren i bilen 300km/tim som snabbast. verklig hastighet vet vi inte.
Men han kom aldrig ifatt med hojen trots han gjorde allt han kunde..dock motorväg:=)
 
Last edited:
HAHA , Polaren hadde påhäng i över 300 ( hayabusa turbo ) för några år sedan

En BMW skåpbil ligger å trycker bakom

Enköpingsvägen mot sthlm runt Bålsta tror jag det var

Har också haft en vit skåpbil efter mig i 250, märke vetefan men jag trodde inte det var sant när jag gav gärnet och sen kolla bak och han fortfarande slicka arselet på mig när jag ligger i 250. Släppta av då jag tyckte det gick jävligt fort och då kör han om.
Mellan Falun och Borlänge
Vad fan är det för jäkla monsterskåpbilar.
 
HAHA , Polaren hadde påhäng i över 300 ( hayabusa turbo ) för några år sedan

En BMW skåpbil ligger å trycker bakom

Enköpingsvägen mot sthlm runt Bålsta tror jag det var


bmw-skåpbil ? har jag aldrig hört talas om ???:va:va:va

jag som trodde att jag hade koll på just bmw.. gör om, gör rätt helt enkelt för mig :huvet
 
Bilar är ju trötta i början eftersom de har ett högre vikt/effektförhållande än hojar. Men när det börjar gå fort är det ju effekt kontra rull- och luftmotstånd som spelar roll. Vanliga gathojar går jämfört många moderna bilar rätt trögt när det börjar blåsa ordentligt tycker jag.
 
Ni glömmer en viktig faktor. En hoj har bra effek/vikt förhållande; men värdelös aerodynamik. Vilket gör att det är lättare att göra en bil med hög toppfart än en hoj. Den dåliga aerodynamiken beror på att hojar är höga, speciellt med en förare på.

Jag menar en vanlig Volvo t5 gör lätt 250 km/h. En modern sporthoj är snabbare än en Ferrari Enzo 0-100, men kan knappast slå den i toppfart.
 
Last edited:
Vikten på en bil har väldigt lite med toppfarten att göra, i princip bara aerodynamik som spelar roll när det går undan. Acc till 100 km/h är bara vikten som avgör så länge det finns traction.
 
bmw-skåpbil ? har jag aldrig hört talas om ???:va:va:va

jag som trodde att jag hade koll på just bmw.. gör om, gör rätt helt enkelt för mig :huvet

Jag antar att han menar en BMW 7-serie? :confused:

Har själv testat köra mot en sporthoj (vet ej fabrikat) sittandes i en BMW 545 (likadan motor som 745an=333hk) och jag hade inte en suck mot motorcykeln. Jag trampade om en buss som körde i 70 km/h och motorcykeln i sin tur blåser förbi mig efter att jag genomfört min omkörning...och då höll jag fortfarande fullt...:yoparty

Möjligtvis någon i Uppsalatrakten som känner sig träffad? :D
 
Vikten på en bil har väldigt lite med toppfarten att göra, i princip bara aerodynamik som spelar roll när det går undan. Acc till 100 km/h är bara vikten som avgör så länge det finns traction.

Exakt.
Ett urartat exempel är tex de gamla franska TGV-tågen från 80-talet. De väger tomma ca 500 ton och har blott ca 18 kW/ton. De gör dock 300 km/h som marschfart. Även om det tar ett tag att komma upp i full rulle. :D
 
Det kanske var en bmw 7-serie med dieselmotor. Kan säga att i höga farter är det kräm i dessa maskiner.
 
BMW 7-serie, det går över 200km/h, du blir ifrånåkt på hoj, det verkar ju inte annat än logiskt?
Som vissa redan nämnt så slår hojar bilar i acceleration till 200(+- x km/h), men bilar går bättre i högre hastigheter.

Den värsta 7-serien, 760, är ganska intressant, 6liters v12a 445hk.
En god vän hade en Audi A6 4.2 liters V8, chippad, och satan-i-gatan vad fint den bilen gick i höga hastigheter :Bugar
Jag fattar inte vad dom gör med bilarna ifrån södra Tyskland, men nått magiskt är det!
 
Last edited:
Ni glömmer en viktig faktor. En hoj har bra effek/vikt förhållande; men värdelös aerodynamik. Vilket gör att det är lättare att göra en bil med hög toppfart än en hoj. Den dåliga aerodynamiken beror på att hojar är höga, speciellt med en förare på.

Jag menar en vanlig Volvo t5 gör lätt 250 km/h. En modern sporthoj är snabbare än en Ferrari Enzo 0-100, men kan knappast slå den i toppfart.

Tala för dig själv:yoparty
 
Som folk säger här så har ju cyklar oftaglädje mätare.
Men en sak undrar jag över. Jag vet att BMW:s är spärrade till 250km/h.
Men är detta 250 uppmätt eller 250 på mätaren? Är ju en viss skillnad. Har lite för mig att det är 250 uppmätt. Borde man ut å prova pappas 530? :tungan
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top