förnedrad :(

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1
Dussutom rejsar dom inte i videon.
Volvon ger benet, hojen dokumenterar.

Grejen var väl mer att det är inte alltid det man tror som man kanske rejsar emot...

Sen gör väl en r1:a inte så där väldigt mycket mer än 184 mph(295 kmt/t) orginal(låter även som han når varvtalsstoppet på 6:an) och herrgårdsvagnen drar uppenbart ifrån...men allt går väl i filmens värld skall väl tilläggas.
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Jaja, min familjekombi slog ifrån vid 280 på mätaren (270 ska den bryta vid) med 5 vuxna män och packning i...
Så över 200 kan det vara tungt med hoj om man inte har en litermoppe!

Fredrik:tummenupp
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det kan den väl vara de är juh fartspärrade vid 250kmh orginal:)


///Micke

Precis. En original BMW är fartspärrad vid 250 så om man blir omkörd i 250+ så är den inte original.
Vanligen byter man chippet och blir av med fartspärren och då kan man köra 250+ med sin BMW men den är inte original i motor och styrelektronik.

Den kan med andra ord inte vara original och samtidigt toppa över 250.
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Bilarna är spärrade vid 250 och det är inte mätaren som gäller, dessutom brukar tex BMW lämna ett par knyck i marginal så finns moset brukar det bryta precis innan 260, det i mätarfart innebär på en ny bil kanske 270...
Missvisningen på hojen i samma fart är oftast betydligt högre!

Fredrik:arsele
 

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Ort
mellan vänern o vättern
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
Jag bottade motorcykeln.. verkligen.. Jag vet inte vad dom ska ge.. Men jag gav alllllt :yoparty

Tror :va att det var en 745.. kollade 2-3 ggr..

Att tillägga så var det inte min Mc.. Utan min polares..

Det känns ju som om jag skulle ha haft en större chans med en 1000cc .. ?!

Ha de gott!!

mvh // Den förnedrade :brinnerup
 

Dr.Bike

Guest
HAHA , Polaren hadde påhäng i över 300 ( hayabusa turbo ) för några år sedan

En BMW skåpbil ligger å trycker bakom

Enköpingsvägen mot sthlm runt Bålsta tror jag det var

Det var jag som var på väg hem... hade lite bråttom, och nån Hayabusa-lus låg och var ivägen... ;)

Jag bottade motorcykeln.. verkligen.. Jag vet inte vad dom ska ge.. Men jag gav alllllt :yoparty

Tror :va att det var en 745.. kollade 2-3 ggr..

Att tillägga så var det inte min Mc.. Utan min polares..

Det känns ju som om jag skulle ha haft en större chans med en 1000cc .. ?!

Ha de gott!!

mvh // Den förnedrade :brinnerup

Du skulle haft Biltemaolja och Kå-å-änn-filter, då hade du dragit han dIReCKt! :D

(å hur vet du att du körde i 255?? hade du GPS? Var det mätar-255 så körde du sannolikt inte fortare än 230...)
 
Last edited:

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Ort
mellan vänern o vättern
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
(å hur vet du att du körde i 255?? hade du GPS? Var det mätar-255 så körde du sannolikt inte fortare än 230...)

Jag talade enbart om vad mätaren visa.. Och sa att jag botta den.. vet inte vad dom ska ge.. :tungan

och att Bmw.n körde om o tog 30-40 meters ledning innan han behövde bromsa..
 

motorras

Medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
jönköping
Hoj
bmw k1200rs 2002
Ni glömmer en viktig faktor. En hoj har bra effek/vikt förhållande; men värdelös aerodynamik. Vilket gör att det är lättare att göra en bil med hög toppfart än en hoj. Den dåliga aerodynamiken beror på att hojar är höga, speciellt med en förare på.

Jag menar en vanlig Volvo t5 gör lätt 250 km/h. En modern sporthoj är snabbare än en Ferrari Enzo 0-100, men kan knappast slå den i toppfart.

Hojen är inte högre än en bil när man ligger på tanken,när man kommer upp i högre farter så krävs mycket effekt mot luftmotståndet,en hoj har ju bara ca150hk att slåss mot luftmotståndet,

likadant om man har en liten bil på 600kilo och en motor på 150hk så är den rätt bra pigg men med dålig toppfart då det krävs mycket effekt,vikten på fordonet spelar inte så stor roll när man ligger bra bit över 200km/t då krävs mycket hästar istället...
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Jag blev förnedrad av en gubbe i en sån där pårsche GT - den hade 535 hästar nått....den axa iväg rätt scysst när han låg i tvåhundra o puttra på tomgång.

Jag såg han inte mera sen - man kände sig ganska våldtagen.
 

SunriseRider

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2009
Ort
Anon
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 k8
På tal om fönedrad. Åker hem från jobbet idag, åker ut till min favoritsträcka, kommer dit, det blir rött, jag stannar bakom en van av något slag, som står först vid vita linjen. Får syn på en gathoj i högra körfält snätt framför vid vita linjen, någon Kawasaki 750 gathoj tror jag det var, intressant. Det blir gult, smyger emellan på den tvåfiliga vägen för att möta Kawasakin i en duell, samtidigt som jag blickar i bakspegeln och upptäcker en gul Lamborghini Gallardo snett bakom mig i den fil jag stod i, det blir grönt, jag saktar i, vannen viker till vänster, Kawasakin upptäcker mig och mitt i allt föds en fantastisk möjlighet med en Lamborghini Gallardo till vänster om mig som gasar upp, Kawasakin åker åt sidan för att ge plats och jag ger fullt register i läge A, ser himmel, lägger i tvåan, i trean och var är Gallardon när nästa rödljus blir synligt långt framme, inte framför eller på sidan om mig iallafall. :tummenupp
 
Last edited:

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Ett tips för alla som vill vara kungar vid rödljuset är att införskaffa en BMW K1300R eller K1300S.
175 hk, 140 Nm i kombination med en väldigt lång hjulbas och antisladdsystem samt ABS med dubbelverkande bromssystem (dvs. automatisk fördelning av bromskraften mellan fram och bakhjul) gör att det blir väldigt lätt att återskapa siffrorna nedan:

0 - 100 km/h 2,9 s
0 - 140 km/h 4,3 s
0 - 200 km/h 7,8 s
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ett tips för alla som vill vara kungar vid rödljuset är att införskaffa en BMW K1300R eller K1300S.
175 hk, 140 Nm i kombination med en väldigt lång hjulbas och antisladdsystem samt ABS med dubbelverkande bromssystem (dvs. automatisk fördelning av bromskraften mellan fram och bakhjul) gör att det blir väldigt lätt att återskapa siffrorna nedan:

0 - 100 km/h 2,9 s
0 - 140 km/h 4,3 s
0 - 200 km/h 7,8 s

Dessutom har de antispin samt Quick-shift som tillval såg jag på en kompis K1300R.
Jag vet inte om jag ska våg utmana honom på rödljus, den ser rätt hårig ut den där hojen får jag erkänna. Lite som düsk Busa på ngt vis :gnissla
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Kommer ihåg att när jag jobbade på SAAB för många år sedan så fick jag höra att det var ganska enkelt att komma upp till 260-265. Sedan var det som att köra in i en vägg påstod testförarna. Det krävdes en rejäl ökning av effekten för att passera 265. Provade dock aldrig själv.
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Jag talade enbart om vad mätaren visa.. Och sa att jag botta den.. vet inte vad dom ska ge.. :tungan

och att Bmw.n körde om o tog 30-40 meters ledning innan han behövde bromsa..

Min gammla gixxer 750 -96 hade ja 285 km/h på motorväg å då hade ja inte nått varvstoppet. Ärliga km/h ska den ge ca 267. Så har du 255 på mätaren kan du inte nått varvstoppet eller så e d nått fel på din polares hoj.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hmmm...jag vet inte, känner ägarn' till den vita beamern i filmlänken ovan, och är lite förundrad att han inte bara ger upp och åker knarr. :hihi Det är oräkneliga byggen, lär handla om helt sjuka pengar, och ett och annat haveri.

Jag ledsnade efter en bil, med betydligt mer sansat effektuttag (modesta ~450 som mest, men på 2 liter boxer), även med allt fixat så är det i alla fall saker som går åt h-vete.

En literhoj går så att man får den rushen, betydligt mer driftsäkert, och man behöver inte skruva konstant.

Spela cykel om man blir omkörd efter 250 - och?

/J
 

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 modell grön
Som sagt. Passa er i Västeråstrakten. Finns ett par potenta BMW där. Det vita skåpet gör låga tior på strippen. Har sett det själv. Den har literhojarna fullt upp att hänga med.
http://www.youtube.com/watch?v=qajal1yBbr4

Hehhe ja de där 2 bmw bilar i västerås e inte å leka med, polare till mig båda två så får man en sån bredvid sig är det bara att ge upp :gnissla
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Min gammla gixxer 750 -96 hade ja 285 km/h på motorväg å då hade ja inte nått varvstoppet. Ärliga km/h ska den ge ca 267. Så har du 255 på mätaren kan du inte nått varvstoppet eller så e d nått fel på din polares hoj.
Det var var en GSX, inte en GSX-R.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top