förnedrad :(

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Spelar nog ingen större roll, jag lär bli toastad. M5 V10 kör jag :)

Var det du som var elak mot min 328a för några veckor sen på 63an?

Vid 180 plockade den ner några steg och försvann,min lille bil har inte hämtat sig än och är fortfarande lite rädd när vi ska åka någonstans.

Svart och stor såg han ut den elake mobbaren!

Henrik
 

1000cc_

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Hus
Hoj
Har ingen...
Var det du som var elak mot min 328a för några veckor sen på 63an?

Vid 180 plockade den ner några steg och försvann,min lille bil har inte hämtat sig än och är fortfarande lite rädd när vi ska åka någonstans.

Svart och stor såg han ut den elake mobbaren!

Henrik

Haha, nej det var inte jag, min bil är ljusblå, Silverstone II som färgen heter :)

Jag brukar oftast inte gå på mindre, sånt är bara kul om dom små jävlarna är som en terrier, biter och nafsar och skäller som man sen sopar undan för att få vara ifred.

328i går ju faktiskt rätt bra för den effekten dom har, seriöst alltså.



Btw...vi pratar just om hur en M5 skulle klara sig mot en 600cc i ett M5 forum, du kanske också skulle vilja leka? Vi pratar såklart rullande starter, annars finns det inte mycket att hämta.
 
Last edited:

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Island of Kings
Hoj
ZX-10R
Tackar!

Ja, visst går bilen som fan men jag skulle ju få det tufft redan mot en 600 cc vad gäller ren acceleration i dom flesta fall. Enda stället att kunna ge en sporthoj en match är autobahn, annars är man tvungen att ha mycket effekt under huven för att kunna hänga på någorlunda ifrån 100 km/h.

Nu vet jag inte hur duktiga förare ni är men jag vill ju inte heller ut och köra hur som helst. Det finns många gånger jag nekat bilar som velat köra mot mig, dels att dom inte varit nåt att köra mot och dels att det så lätt kan bli fel när man försöker hänga på någon som är snabbare.

Jag är bara ute för att ha roligt, så även om en hoj kör ifrån så gör det mig inget, det är kul att jämföra ändå och se vad snabb är, mot något riktigt snabb :tummenupp

När jag väl förlorat så kanske jag säger i stil med: "Först ner till Monaco" :tungan

Gillar din inställning vad det gäller racing:tummenupp
m5board.com gjorde en jämförelse mellan just en gixxer K4 vs. M5 V10 vs. moddad SL55 AMG för nåt år sedan.
K4:an rastade bilarna ganska rejält kan jag säga.

Apropå snabb mot riktigt snabb:brinnerup
http://www.youtube.com/watch?v=m0jTCsQmPQk&feature=channel
 

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
....
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Gillar din inställning vad det gäller racing:tummenupp
m5board.com gjorde en jämförelse mellan just en gixxer K4 vs. M5 V10 vs. moddad SL55 AMG för nåt år sedan

Finns det någon film på det eller har kameramannen 'råkat' tappat bort filmen ?
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Det var en 03a gsxr1000, och det var jag :) . Körde mot M6 och SL55 amg med lite mods. Det blev inte så bra filmer tyvärr, och det fanns inte något bra tillfälle att starta från 200 som jag ville, eftersom jag visste att under det kommer det inte bli något vidare motstånd.
 

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
....
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Det var en 03a gsxr1000, och det var jag :) . Körde mot M6 och SL55 amg med lite mods. Det blev inte så bra filmer tyvärr, och det fanns inte något bra tillfälle att starta från 200 som jag ville, eftersom jag visste att under det kommer det inte bli något vidare motstånd.

Okej, tråkigt att det inte vart några bra filmer. Filmades det inte som standard av bilens passagerare ?

Vad jag har sett tidigare så verkar alla rejs på m5board köras från 50km/h, varför gjordes inget sådant race, skulle väl vara kul med lite förnedring ?
 
Last edited:

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Var i Västerås i helgen. Åkte med en Dodge Pickup med V10 och kompressor. 750 hk... Helvete vad den gick! Dagen efter körde jag en Audi RS6 4 wd som det var lite extra godis på =580 hk. Den gick mätaren ut enl uppgift men det var lite mycket trafik så 250 gick lekande lätt ivgf. Visste inte att det kunde vara så roligt med bil!
Killen ägde en BMW med 980 hk. Den kör ifrån min K5 lätt skulle jag tippa!!! :skrämd
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Btw...vi pratar just om hur en M5 skulle klara sig mot en 600cc i ett M5 forum, du kanske också skulle vilja leka? Vi pratar såklart rullande starter, annars finns det inte mycket att hämta.[/QUOTE]

Låter ju inte direkt aptråkigt så jag är på om tid,plats och väder funkar.

Henrik
 

1000cc_

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Hus
Hoj
Har ingen...
Gillar din inställning vad det gäller racing:tummenupp
m5board.com gjorde en jämförelse mellan just en gixxer K4 vs. M5 V10 vs. moddad SL55 AMG för nåt år sedan.
K4:an rastade bilarna ganska rejält kan jag säga.

Apropå snabb mot riktigt snabb:brinnerup
http://www.youtube.com/watch?v=m0jTCsQmPQk&feature=channel

Det var en M6 mot en moddad SL55, och gixxern då men det kom aldrig upp filmer tyvärr.



Okej, tråkigt att det inte vart några bra filmer. Filmades det inte som standard av bilens passagerare ?

Vad jag har sett tidigare så verkar alla rejs på m5board köras från 50km/h, varför gjordes inget sådant race, skulle väl vara kul med lite förnedring ?


Denna visar en trimmad M6 på ca 560 hk, Ruf GT2 med 650 kit, som ger 700+ egentligen, Ruf är försiktiga med siffrorna. Flertalet ägare som bänkat sina bilar har fått över 700 hk med 650 kitet.

http://www.youtube.com/watch?v=89PQkA0Q8LU

Och Gixxer 1000 vs Evo 665 awhp:

http://www.youtube.com/watch?v=Q5A4OtqW6NQ&feature=channel


Det är en jävligt grym bil! Det vore en ära att köra mot dig. :tummenupp


Det fixar vi, bara detta jävla väder blir bättre!!


Btw...vi pratar just om hur en M5 skulle klara sig mot en 600cc i ett M5 forum, du kanske också skulle vilja leka? Vi pratar såklart rullande starter, annars finns det inte mycket att hämta.

Låter ju inte direkt aptråkigt så jag är på om tid,plats och väder funkar.

Henrik[/QUOTE]

Yes, hoppas som sagt på vädret, men det är väl inte jättebråttom heller, vi har ett par månader på oss, minst :) Som det ser ut nu så är det regn framöver :(
 

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Island of Kings
Hoj
ZX-10R
Det var en M6 mot en moddad SL55, och gixxern då men det kom aldrig upp filmer tyvärr.






Denna visar en trimmad M6 på ca 560 hk, Ruf GT2 med 650 kit, som ger 700+ egentligen, Ruf är försiktiga med siffrorna. Flertalet ägare som bänkat sina bilar har fått över 700 hk med 650 kitet.

http://www.youtube.com/watch?v=89PQkA0Q8LU

Och Gixxer 1000 vs Evo 665 awhp:

http://www.youtube.com/watch?v=Q5A4OtqW6NQ&feature=channel





Det fixar vi, bara detta jävla väder blir bättre!!




Låter ju inte direkt aptråkigt så jag är på om tid,plats och väder funkar.

Henrik

Yes, hoppas som sagt på vädret, men det är väl inte jättebråttom heller, vi har ett par månader på oss, minst :) Som det ser ut nu så är det regn framöver :([/QUOTE]

Minnet svek visst lite:)
m5board.com är ofta lite väl mycket vinklat åt ett håll och alla filmer kommer inte upp av olika anledningar.
Apropå körningar framöver, dra ett pm så kanske jag oxå dyker upp om väder och tid ges:tummenupp
 

1000cc_

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Hus
Hoj
Har ingen...
Minnet svek visst lite:)
m5board.com är ofta lite väl mycket vinklat åt ett håll och alla filmer kommer inte upp av olika anledningar.
Apropå körningar framöver, dra ett pm så kanske jag oxå dyker upp om väder och tid ges:tummenupp


Tyvärr är det lite så ibland, vissa klipp kommer inte upp men alla race är ärliga. Dock får man också säga att vissa som håller i kameran inte ens borde vara födda, helt värdelösa på att spela in. Finns hur många klipp som helst där man får se himlen i nån minut, allt man får "uppleva" är motorljud och vägljud....:rolleyes: Såna borde inte vara där då det leder till att klippen inte läggs upp, är ju inget att se.

Kom att tänka på flygplatsen, gamla flygplatsen men den är ju alldeles för kort, man kan ju spotta från ena sidan till den andra...typ :näsblod

Det fixar sig, vi får vänta på bättre väder :tummenupp
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tyvärr är det lite så ibland, vissa klipp kommer inte upp men alla race är ärliga. Dock får man också säga att vissa som håller i kameran inte ens borde vara födda, helt värdelösa på att spela in. Finns hur många klipp som helst där man får se himlen i nån minut, allt man får "uppleva" är motorljud och vägljud....:rolleyes: Såna borde inte vara där då det leder till att klippen inte läggs upp, är ju inget att se.

Kom att tänka på flygplatsen, gamla flygplatsen men den är ju alldeles för kort, man kan ju spotta från ena sidan till den andra...typ :näsblod

Det fixar sig, vi får vänta på bättre väder :tummenupp

Örsholmsrakan eller välsviken funkar helgkvällar,finns en lång raka mellan Kil och Deje som är i princip otrafikerad om man är där lite tidigt eller sent på dagen,lite smal kanske då.

Annars 240 mellan Molkom och Munkfors,finns ett avsnitt som är rakt och långt och samma där,ingen trafik tidigt och sent.

Henrik
 

1000cc_

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Hus
Hoj
Har ingen...
Örsholmsrakan eller välsviken funkar helgkvällar,finns en lång raka mellan Kil och Deje som är i princip otrafikerad om man är där lite tidigt eller sent på dagen,lite smal kanske då.

Annars 240 mellan Molkom och Munkfors,finns ett avsnitt som är rakt och långt och samma där,ingen trafik tidigt och sent.

Henrik


HOST...:banana Avslöja inte för mycket så någon smurf väntar på oss...:D

Polis = Smurf
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Haha, nej det var inte jag, min bil är ljusblå, Silverstone II som färgen heter :)

Jag brukar oftast inte gå på mindre, sånt är bara kul om dom små jävlarna är som en terrier, biter och nafsar och skäller som man sen sopar undan för att få vara ifred.

328i går ju faktiskt rätt bra för den effekten dom har, seriöst alltså.

Såhär ser min bil ut:

http://img132.imageshack.us/img132/5995/m5e604.jpg

Btw...vi pratar just om hur en M5 skulle klara sig mot en 600cc i ett M5 forum, du kanske också skulle vilja leka? Vi pratar såklart rullande starter, annars finns det inte mycket att hämta.

Dejan kan trolla med sina bilder, testa även med era MC, han kan lyfta även lite sämre hojar till bra resultat.:Bugar
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
HOST...:banana Avslöja inte för mycket så någon smurf väntar på oss...:D

Polis = Smurf

Därför gav jag lite alternativ!

Sen,dom har fullt upp med att lasra i centrum och på E18 så dom har inte tid med såna som bara sköter sitt där det inte finns trafik,inte många stoppa där så dom låter oss hållas så länge det sköts snyggt,heller där än i stan du vet.

För övrigt sköts ju det sista via pm så det hålls ju utanför ordningsmaktens kontroll. :)

Henrik
 

1000cc_

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Hus
Hoj
Har ingen...
Dejan kan trolla med sina bilder, testa även med era MC, han kan lyfta även lite sämre hojar till bra resultat.:Bugar

Vad menar du? Vems Mc?


Därför gav jag lite alternativ!

Sen,dom har fullt upp med att lasra i centrum och på E18 så dom har inte tid med såna som bara sköter sitt där det inte finns trafik,inte många stoppa där så dom låter oss hållas så länge det sköts snyggt,heller där än i stan du vet.

För övrigt sköts ju det sista via pm så det hålls ju utanför ordningsmaktens kontroll. :)

Henrik


Yes, du har helt rätt! :tummenupp
 

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Island of Kings
Hoj
ZX-10R
Tyvärr är det lite så ibland, vissa klipp kommer inte upp men alla race är ärliga. Dock får man också säga att vissa som håller i kameran inte ens borde vara födda, helt värdelösa på att spela in. Finns hur många klipp som helst där man får se himlen i nån minut, allt man får "uppleva" är motorljud och vägljud....:rolleyes: Såna borde inte vara där då det leder till att klippen inte läggs upp, är ju inget att se.

Kom att tänka på flygplatsen, gamla flygplatsen men den är ju alldeles för kort, man kan ju spotta från ena sidan till den andra...typ :näsblod

Det fixar sig, vi får vänta på bättre väder :tummenupp
För att inte prata om engelskan hos kameramannen:D



Örsholmsrakan eller välsviken funkar helgkvällar,finns en lång raka mellan Kil och Deje som är i princip otrafikerad om man är där lite tidigt eller sent på dagen,lite smal kanske då.

Annars 240 mellan Molkom och Munkfors,finns ett avsnitt som är rakt och långt och samma där,ingen trafik tidigt och sent.

Henrik

Finns betydligt bättre alternativ för detta ändamål i Karlstads omnejd, beprovade ett flertal gånger:tummenupp
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Vad menar du? Vems Mc?

Dejan som tagit bilden på din bil, han är grymt duktig. Att killar med hoj skulle testa hans bilder för att få tuffa bilder på hojarna.
Känner Dejan var är bilden tagen?
 

1000cc_

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Hus
Hoj
Har ingen...
Dejan som tagit bilden på din bil, han är grymt duktig. Att killar med hoj skulle testa hans bilder för att få tuffa bilder på hojarna.
Känner Dejan var är bilden tagen?


Dejan är en sjukt trevlig person som verkligen är född till fotograf. Jag vet inte om han någonsin fotat en hoj men det går alltid att fråga, han lär säkert sätta otroliga bilder även på hojar.

Detta är vid Ramberget i Göteborg.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top