Kan ju bero på den hastighetsbegränsning som finns....
Vilken hastighetsbegränsning talar du om?
Kan ju bero på den hastighetsbegränsning som finns....
Vilken hastighetsbegränsning talar du om?
SH i ett nötsskal, 0% sjukdomsinsikt
SH i ett nötsskal, 0% sjukdomsinsikt
Hög toppfart i en bil är nog inga problem, visst det blir svårare och svårare att öka farten ju fortare det går. Men om våran Audi på 140 hästar gör 220 (mätarfart) så borde det säga något om vad man kan köra med t.ex. 300 hästar i en bil. En bil med 300 hästar har fortfarande ganska dålig acceleration i motorcykel mått mätt.
Koenigsegg CCX 09 (4,25*10^6kr) - 0-200km/h = 9,05s - toppfart = 400+km/h
Ducati 1198S 09 (~220 000kr) - 0-200km/h = 8,0s - toppfart = 285km/h
Honda Fireblade 09 (156 900kr) - 0-200km/h = 7,5s - toppfart = 290km/h
Så för pengarna man lagt på bilen får man ju skämmas lite när det dyker upp en hoj bredvid, men jag hade ändå föredragit att vara han som sitter i bilen... lättare att plocka upp brudar med
Hög toppfart får man med hög effekt och lågt luftmotstånd, vikten spelar ingen roll = bilen vinner förmodligen.
Nja där har du fel. gå in på www.autopower.se som gammalt BMW freak så har man läst lite ang detta och de flesta byter bara till orginal parametrar då det finns så många som rasat motor hävdar de med optimistiska värden i den nya lådan... Iofs finns det säkert seriösa firmor som kan fixa detta men en effekt ökning med andra värden kanske ger max 5hp...
///micke
Måste fråga här, här tänker du när du säger att den inte är original? Du vet att bilen SPÄRRAS pga en lag? Inte pga att bilen inte orkar mer...
Jag skulle snarare kalla det "nedtrimmad", då bilens verkliga toppfart hämmas.
Vilken lag då? Det finns väl inte någon lag som säger att bilen inte får gå fortare.
Dom tyska tillverkarna gör så med sina bilar helt utan lagkrav. Förutom exempelvis Porsche som inte spärrar sina bilar då.
Jag hänger inte riktigt med i resonemanget. Vi är nog alla överens om att en värstingbil har övertaget vad det gäller topphastighet. Men i accelerationen är det ju ingen match om man kör en någorlunda stark hoj. Vem fan vill ha en torpedbil som har en maxfart efter 5 km? Och när det kommer till att rejsa på allmän väg (vilket jag är emot, är väl bäst att påpeka för protokollets skull), där de flesta utmaningar antas, så kan man väl i så fall utmana bilen på en sträcka annat än 3 mil på E4:an? Säg, en sträcka på 20 mil? Man hade varit tvungen att göra en massa regelvidriga omkörningar, men min gissning är att man vunnit.
varför ta en svindyr Koenigsegg då man kommer undan mycket billigare med en ultima gtr?
vikt: ca 990kg
hk: 641
0-100: 2.7s
0-160: 5.5s
0-200: 9.5s
topfart: 371km/h
pris: kring 1.5millar skulle jag tro färdigdbygg o klar
Beror på om man vill ha en bil med högt effekt/vikt förhållande, eller en med hög toppfart. Koenigsegg CCX och Bugatti veyron är väl de enda serietillverkade bilarna som passerar 400km/h. För snabba 0-100 och 0-200 tider finns det ju bättre bilar, ville främst ha en värstning att jämföra med
Kul listor:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fastest_cars_by_acceleration
http://www.sportscar-official.com/wfc.shtml
*googlar på ultima gtr*
Koenigsegg har inte varit uppe över 390 km/h ens, så tills dess, så är den en 388 km/h bil, för det är vad den presterat.
Här skriver de 394km/h, 389 är enligt dem för en äldre modell...
http://en.autos.sympatico.msn.ca/guides_and_advice/article.aspx?cp-documentid=4373507
Koenigsegg skriver 400+ (utan vingen)
http://www.koenigsegg.com/models.php?model=ccxe&model_submenu=info
Va fan.. e ju min hoj juh =) hehe.. Bra förstahoj, Hoppas bara att ja får körkortet på Onsdag nästa vecka.. yeah! men min hoj går allt bra för att va en gammal -96a =)
Va fan.. e ju min hoj juh =) hehe.. Bra förstahoj, Hoppas bara att ja får körkortet på Onsdag nästa vecka.. yeah! men min hoj går allt bra för att va en gammal -96a =)
Haha står det två Cu Clux Clan medlemmar vid sidan av vägen?
Då är BMW annorlunda än dom flesta andra bilmärken. Vanligen när man byter chipet så sätter man i ett som är optimerat så att man får ur lite mer effekt även om det är högst begränsat för sugmotorer. Man brukar prata om i storleksordningen 5% ökning vilket ger ca 5-10 hk över för dom flesta standardbilar med sugmotor.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |