Försök till Wheelie, men

davve

I´ll make you famous
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
GG EC300
sätt dig lite längre bak och våga luta dig lite bakåt så ska du se att den reser sig på tvåan.

Steele

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
nja...
Ett tips är att prova med mindre soppa i tanken, då lyfter den garanterat med endast gaspådrag på tvåans växel

sevehem

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
såld, siktar på 900 ccm eller mer
Jag svara som jag gjorde i en annan tråd som handlade om wheelisar: Hur använder ni alla era hästar? min gamla RD 350 - 86 (ngt trimmad) reser sig så villigt utan att vare sig rycka eller koppla bara ge fullt, på tvåan kanske ett ryck eller kopplingsblip är på sin plats men vafan,... ni har ju 30-60 hk mer än mig och dessutom tittar mina gaffelben upp 30mm i kronan... skit inte ner er för att hojen varvar en aning....

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Testa att lägga dig på tvåan vid det varvtal där den sticker som mest. Där är det enklast att koppla upp den! T.ex min gsxr kommer vid 6000 varv så därifrån och uppåt funkar det bäst att koppla upp den.

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
:va Koppling är ju det enda rätta sättet!!! powerwheelies suger

Umiss

Såld =(
Gick med
10 May 2006
Hoj
Yamaha R6
Ni som är nybörjare på wheeling, är ni aldrig rädda att ni lägger hojjen och därmed sabbar en massa pengar på att reparera? You get the point...

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Umiss skrev:
2159055 Ni som är nybörjare på wheeling, är ni aldrig rädda att ni lägger hojjen och därmed sabbar en massa pengar på att reparera? You get the point...

Skulle man vara rädd för det skulle man väl aldrig vara ute o åka ens... Rulla ut den o tvätta o vaxa o sen snabbt in i garaget igen... :tungan :gnissla

Nae... grejerna ska användas... :yoparty

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Även jag höll på att träna lite wheelies förra sommaren. SLutade med att jag körde in i ett buskage och pajade min fina kåpor på min förra 750. Sen dess är det bara Avenyn som gäller :hihi

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Umiss skrev:
2159539 Jag antar dock att man är lite säkrare på att köra på 2 hjul än 1? :p

Sant... men alla är vi barn i början... O man får inte vara alltför rädd ekonomiskt... de e en dyr hobby vi har... :gnissla

Snatchi

Livet är livsfarligt, ingen har överlevt
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Såld
rayback skrev:
2158043 går inte att gasa upp den på tvåan, bara i etten men det blir så ryckigt

Lägg i 2:an och 6000 ungefär i 60km/h och slå på full rulle och sen är det bara å gasa upp den...det funkar på min...om inte det går, så sätt dig lite längre bak och slit lite mer med styret...

Lycka till! :tummenupp

Umiss

Såld =(
Gick med
10 May 2006
Hoj
Yamaha R6
Two stroke man skrev:
2159954 Man ska inte ha dyrare hoj än att man har råd att krasha den! Då har man roligast.

Bih, med min begränsade ekonomi så kommer de inte vara så lyckat när jag byter upp mig iår ^^
Vill ju inte köra omkull de första jag gör när jag köpt en ny hojj. (För er som bryr er funderar jag på en GSX-R 600)

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
går inte

IronMike skrev:
2179311 Jag slangar på sveavägen i city.. de går lika bra som i skogen, de e bara fråga om teknik :pannkyss

Skall man gasa till när kopplingen är intryckt, eller skall man ge gas samtidigt som man drar in kopplingen???????

Bara fortsätter att spinna kan det var för hård gummiblandning på däcket???

Jonny

Varför???
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
R1
rayback skrev:
2212343 Skall man gasa till när kopplingen är intryckt, eller skall man ge gas samtidigt som man drar in kopplingen???????

Bara fortsätter att spinna kan det var för hård gummiblandning på däcket???
Lär dig gasa upp den istället, 929:an går att gasa upp i 2:an även med full tank. Varför skulle du gasa när du drar in kopplingen???

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras