sportbike
Guest
rätt av dig fel av mig jag blev bara så paff när jag fick det svaret, flåt
Be inte mig om ursäkt,va shysst mot handlarn ist...
rätt av dig fel av mig jag blev bara så paff när jag fick det svaret, flåt
Du kunde sagt - tack, men nej tack! på plats och köpt din kuts på ett annat ställe. Känns som en bättre sak att göra än att springa här och lipa och kalla folk för puckon.
Att det skall vara så svårt att skilja på ett erbjudande man är fri att tacka nej till och en förolämpning...
Be inte mig om ursäkt,va shysst mot handlarn ist...
Är vi alla överens om att det inte var handlaren som var dålig utan det var du som kund som var ett ärkenöt som tvivlade på upplägget med förskottsbetalning, LR ?
För du behöver ju inte vara kund hos honom för att överleva. Det är ju han som behöver dig och alla andra kunder för att inte firman ska gå i stöpet.
Det går ju att skriva avtal med faktrurering av handlarens returkostnader om inte varan hämtas ut i tid efter överenskommelse.
Du handlar hos nånn annan i fortsättningen, right
Det är ju i alla fall försvarligt att göra så. Men vad gör dina kunder om skiten blir restat i 4 månader ?
Du kunde sagt - tack, men nej tack! på plats och köpt din kuts på ett annat ställe. Känns som en bättre sak att göra än att springa här och lipa och kalla folk för puckon.
Att det skall vara så svårt att skilja på ett erbjudande man är fri att tacka nej till och en förolämpning...
som katten kring het gröt och sedan prata skit bakom ryggen på folk är mer vanligt förekommande.
MC Varuhuset krävde mig på, tror det var 50%, förskottbetalning på Yamaha originaldelar för runt tusingen. Detta var dock redan sommaren 2007.
---KLIPP--- Tror fan man blir upprörd om man blir krävd på förskottsbetalning utan att man får nån garanti om leveranstid eller nåt liknande.
Skinnad, lurad, misstrodd... PHU!
Det här är svenska gnällspikar i ett nötskal.
Det är helt rätt att kräva ett förskott för ej lagerhållna delar/varor som en handlare skall beställa hem. Samma sak gör man när man köper via en nätbutik, eller hur? Först betalar man och sedan får man grejorna, j*vligt enkelt egentligen...
Av beställda varor rör det sig om ca 10% som aldrig hämtas ut, ofta trots påminnelser. Vad det blir i pengar kan man ganska lätt lista ut. Med en butiksomsättning på 2 miljoner så gör ovanstående exempel 200000:-. Nej, inte av omsättningen, av vinsten på dom 2 miljonerna...
Och sedan blir man ju lurad varje gång man handlar hos en svensk firma, nätbutikerna är ju sååå mycket billigare...
Visst, svenska handlare blir riktigt glada över att höra sånt...
Dom flesta av handlarna i det här landet måste tjäna ihop levebrödet under 7 av årets 12 månader. Då blir det lite dyrare jämfört med tex tyskland och Italien av lite olika anledningar;
Svenskar kan inte handla i en liten skitbutik, den skall helst vara stor som ett OBS-varuhus och ha ALLT på hyllan... Att beställa, lägga handpenning och vänta ett par dagar är uteslutet...
Man vill inte betala vad det kostar, allting är så "dyrt jämfört med nätet"...
Vi klarar inte av att stå i kö, måste finnas minst en expedit per kund...
Väntetid på verkstad mitt i sommaren är inte acceptabelt, hojen måste lagas NU! Att man kunde lämnat in hojen för service under vintern är inte ens att tänka på...
Och så där fortsätter det, i all oändlighet...
Det bästa är faktiskt alla dessa j*vla idioter som har köpt nån skit på nätet och sedan inte fattar hur det skall monteras eller användas. Vad gör dom då? Jo, dom går till sin lokala handlare och kräver gratisråd för hur dom skall göra för att få ordning på skiten...
Att dom sparade 200:- på att köpa på internet och sedan med glädje snackar bort 500:- av handlarens tid ägnas inte en tanke... Om handlaren dessutom inte tar sig tid och besvarar idiotens frågor så skall han klassas som dryg och otrevlig, samt gärna hängas ut på eminenta forum som tex. SH då han inte längre förtjänar status som medmänniska...
Allvarligt talat, alla kunder är naturligtvis inte sådana, men det finns alldeles för många av den typen.
Så kära ni, ta er i kragen och fatta hur det egentligen funkar. Det är därför era handlare tvingas till liknande åtgärder som den i början av tråden beskrivna. Och det med rätta!
Eller så får ni ramla ner till tyskland varje gång ni skall ha en skruv därför att er lokala handlare inte längre kunde försörja sig på sitt företag. fast man kan ju alltid fråga på Sporthoj.com eller Biltema såklart!
SUPPORT YOUR LOCAL DEALER!
1. Du är en gnällspik.1. Kalla mig gärna för gnällspik det gör inget.
2. Om du inte kan erbjuda varor till samma pris/kvalitet som andra är inte någon annans problem än ditt eget.
3. Det är riktigt sjukt att man som kund ska behöva fjäska för leverantören för att de ska vara intresserade av att göra affär.
Skinnad, lurad, misstrodd... PHU!
Det här är svenska gnällspikar i ett nötskal.
Av beställda varor rör det sig om ca 10% som aldrig hämtas ut, ofta trots påminnelser. Vad det blir i pengar kan man ganska lätt lista ut. Med en butiksomsättning på 2 miljoner så gör ovanstående exempel 200000:-. Nej, inte av omsättningen, av vinsten på dom 2 miljonerna...
SUPPORT YOUR LOCAL DEALER!
Den som är känd i butiken, kanske handlat saker där då och då istället för att köpa i tyska webbutiker, behöver sällan lägga handpenning.
Sen noterar man att det han gjorde var att han vägrade särbehandla dig. Det tolkade du som att han skymfade dig och kallade dig för opålitlig skurk. Kom igen, du hör ju själv hur fjolligt det låter
Du ska inte vara tacksam, du skall betala och sen ge fan i att blockera kön - dvs betala och sticka!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|