[PlastRaket]
född kaxi(g) - som finska tvillingar
Mulle har fattat galoppen här, det största problement är inte att handlarn i detta fall började förhandlingen med att vilja ha förskott, utan precis som Mulle säger att när jag erbjöd mig att skriva ett köpekontrakt med honom på varan, i detta fall en kuts, så ville han inte det utan hävdade fortfarande att jag skulle betala i förskott.
De signaler han skickar ut kan vara någon av följande:
*han är inte affärsmässig nog för att förstå hur man behandlar en kund
*jag är opålitlig och behöver panta upp för att han ska ge mig självklar service som ÅF och ambassadör för det märke jag valt att köra.
*Han vill inte skriva något kontrakt för han är inte själv betrodd hos ÅF och måste panta upp för att få beställa (mycket, mycket tveksamnt men kanske möjligt?)
Det är fullt möljigt, och kanske som Bingo hävdar, helt fel av mig att reagera men där delar inte han och jag åsikter.
Jag har ingen aning om exakt vilken som är orsaken men det är nog skäl för mig att backa ur.
De signaler han skickar ut kan vara någon av följande:
*han är inte affärsmässig nog för att förstå hur man behandlar en kund
*jag är opålitlig och behöver panta upp för att han ska ge mig självklar service som ÅF och ambassadör för det märke jag valt att köra.
*Han vill inte skriva något kontrakt för han är inte själv betrodd hos ÅF och måste panta upp för att få beställa (mycket, mycket tveksamnt men kanske möjligt?)
Det är fullt möljigt, och kanske som Bingo hävdar, helt fel av mig att reagera men där delar inte han och jag åsikter.
Jag har ingen aning om exakt vilken som är orsaken men det är nog skäl för mig att backa ur.