Förslag hur antalet våldtäkter ska minska:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
ah17 skrev:
Standardargument 1A ur skolboken "den lille humanisten"

Varför inte slopa alla straff om storleken inte har någon betydelse.... :kocko

Det är inte det som diskuteras. Ser du inte skillnaden?
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
ah17 skrev:
Standardargument 1A ur skolboken "den lille humanisten"

Varför inte slopa alla straff om storleken inte har någon betydelse.... :kocko
Som sagt: Om du inte ser skillnaden på det jag skriver och den slutsats du drar så får vi nog problem. Vad som stod ganska klart var att ökade straff inte ger sänkt brottslighet, vilket inte är samma sak som att man skall ta bort alla straff.
Fast om du får gärna ge ett exempel på det! Vi har ju ökat massor av straffsatser i Sverige de sista 25 åren utan den effekt som du påstår skulle finnas. Allt från högre böter för fortköring till längre straff för våldtäkter, men jag kan inte se att det har haft någon effekt, i så fall skulle vi ju inte ha denna debatten just nu. Jag undviker att påpeka vilka länder som har hårda straff och vilken brottslighetsnivå som finns där, t.ex. Ryssland, USA, Kina... Tusan nu nämnde jag ju dem i alla fall!
Sedan är jag tacksam att du uppfattat att jag är humanist, något som jag är otroligt stolt över! Att sedan forskningen just på detta området ger mig rätt är ju bara en liten bonus. :hihi
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
bonny skrev:
Fast om du får gärna ge ett exempel på det!

Lätt som en plätt, släpp ut Tony Olsson och några andra skitstövlar så får du garanterat högre grov brottslighet.
Exemplet är levererat, kan vi slippa fler sagostunder nu?
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Markus skrev:
Lätt som en plätt, släpp ut Tony Olsson och några andra skitstövlar så får du garanterat högre grov brottslighet.
Exemplet är levererat, kan vi slippa fler sagostunder nu?
Jag vet knappt hur jag skall svara då jag inte ser det logiska förhållandet mellan det jag skrev och det du svarar. :confused: Så jag kanske är helt fel på det nu men det hoppas jag du i så fall har förståelse för och berättar vad jag missat!.
Mitt påstående var att vi bl.a. i Sverige har ökat straffskalorna de senast 15 åren och att det inte fört till mindre kriminalitet. Vad Tony Olsson har med detta att göra missar jag fullstänigt då han knappast kan ses som "kriminalitet" om än som "kriminell". Vad jag vill ha är alltså: Denna straffskala har gått upp och denna brottsligheten har gått ned. Med brottslighet menar jag då begrepp som stöld, rån, mord...
För att visa det absurda i agrumentet går det ju att se att man har släppt ut massor av folk som inte begått någon ny kriminalitet, vilket skulle vara ett lika gott argument för "friheten".
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
bonny skrev:
Som sagt: Om du inte ser skillnaden på det jag skriver och den slutsats du drar så får vi nog problem. Vad som stod ganska klart var att ökade straff inte ger sänkt brottslighet, vilket inte är samma sak som att man skall ta bort alla straff.
Fast om du får gärna ge ett exempel på det! Vi har ju ökat massor av straffsatser i Sverige de sista 25 åren utan den effekt som du påstår skulle finnas. Allt från högre böter för fortköring till längre straff för våldtäkter, men jag kan inte se att det har haft någon effekt, i så fall skulle vi ju inte ha denna debatten just nu. Jag undviker att påpeka vilka länder som har hårda straff och vilken brottslighetsnivå som finns där, t.ex. Ryssland, USA, Kina... Tusan nu nämnde jag ju dem i alla fall!
Sedan är jag tacksam att du uppfattat att jag är humanist, något som jag är otroligt stolt över! Att sedan forskningen just på detta området ger mig rätt är ju bara en liten bonus. :hihi

Fler mord/capita i sverige än i tex USA. Du har gått på myten om trygga sverige.
www.sap.se

HanneZ skrev:
Får jag fråga vad ett logiskt förhållande är för något?

Ja tex man blir inte humanist bara för att man läser ur "den lille humanisten".
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
bonny skrev:
Jag vet knappt hur jag skall svara då jag inte ser det logiska förhållandet mellan det jag skrev och det du svarar. :confused: Så jag kanske är helt fel på det nu men det hoppas jag du i så fall har förståelse för och berättar vad jag missat!.
Mitt påstående var att vi bl.a. i Sverige har ökat straffskalorna de senast 15 åren och att det inte fört till mindre kriminalitet. .

Att "öka straffskalorna" innebär inte att straffen förlängs. Senaste 15åren. Ja medelsvensson har ju verkligen blivit kriminell de senaste 15åren *host *host. Fängelserna är ju fulla av svenssons....
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
ah17 skrev:
Människosynen gentemot de drabbade lämnar en hel del kvar att önska.

En människosyn som du har är det som ställer till det, när man skiter i att nån blir misshandlad i lägenheten bredvid.

Om man tar dom allra värsta förbrytarna i historien, så kommer dom att sitta länge. Det finns folk i sverige som aldrig kommer att släppas ut. Dom är det rätt att ha inne länge för att skydda samhället. Det är också dom enda.

Denna diskution har för länge spårat ut.

Varför skyller vi på andra när det är vi män som våldtar?! Visst, inte alla, men vad ska vi göra åt det?
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
juha01 skrev:
En människosyn som du har är det som ställer till det, när man skiter i att nån blir misshandlad i lägenheten bredvid.

Ja just det är min människosyn det är fel på, inte våldsmannens. Standardargument 1B.
Nåja eftersom jag är emot massinvandring så tänker jag inte vara med och stoppa dess konsekvenser, dessa förutsägbara konsekvenser överlåter jag åt dess anhängare att berikas av. Rätt och rättvist...


"Tillfrågade om hur de analyserar orsaken till upploppen nämner de samma saker som så många andra som SvD intervjuar i de nordöstra förorterna: Utanförskap, hopplöshet och moralupplösning."

http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_10955977.asp

Och till Crish vill jag bara påpeka att det inte går att kommentera artiklarna om upploppen....undra varför.

Operation locket på.....
 
Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
ah17 skrev:
Operation locket på.....

Det blir en bra boktitel! Jag tycker du har väldigt livlig fantasi så varför inte skriva en bok om denna operation? Det finns massor av böcker som avhandlar allt ifrån utomjordingar och ufon till hemliga sällskap som styr världen, jag kan inte se att dina teorier skulle falla utanför ramarna för vad konspiratoriskt lagda tycker är underhållande.



:tummenupp
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
Chris Ash skrev:
Det blir en bra boktitel! Jag tycker du har väldigt livlig fantasi så varför inte skriva en bok om denna operation? Det finns massor av böcker som avhandlar allt ifrån utomjordingar och ufon till hemliga sällskap som styr världen, jag kan inte se att dina teorier skulle falla utanför ramarna för vad konspiratoriskt lagda tycker är underhållande.
:tummenupp

Ja ett kapitel kan ju handla om när sydsvenskan slutade med omröstningar på nätet. Detta eftersom läsarna uppenbart tyckte fel i viss fråga, det han. Något redaktion också erkände.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
ah17 skrev:
Ja just det är min människosyn det är fel på, inte våldsmannens. Standardargument 1B.
Nåja eftersom jag är emot massinvandring så tänker jag inte vara med och stoppa dess konsekvenser, dessa förutsägbara konsekvenser överlåter jag åt dess anhängare att berikas av. Rätt och rättvist...

Ja då har du en human människosyn till just som du tycker om... Finns säkert ett ord för det med, men jag är glad att sådana som du är en minoritet.

Din flickvän verkar ju inte heller ta detta med kvinnomisshandel som något allvarligt eftersom hen heller inte gör något åt det.

Men om du nu försöker vända detta till att invandringen är hela problemet, hur förklara du då Tor Paulssons betende? Först så propagerar man just som du, men nåsta sekund så spöar han upp frugan rejält. http://expressen.se/index.jsp?a=159228

Givetvis begär jag ju inte att du vet varför han nu gjorde det, men detta är ju bara ett av exemplen. Om vi bara koncentrerar oss på dom med blå ögon som har spöat sina tjejer eller våldtagit dom: Hur ska vi förhindra dom och vad är det för några personer egentligen?

Då får vi ju åtminstånde igång lite konkreta ideér istället för att försöka bestämma vilken folkgrupp, samhällsklass osv som gör dessa brott.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Chris Ash skrev:
Vad menar du? Är du också upprörd över att de har TV och säng i cellen istället för stenbrits och fuktig jord?

Tycker det är intressant att folk tycker synd om fångarna.
Dom sitter ju där utav en anledning.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Bikerbitch skrev:
Tycker det är intressant att folk tycker synd om fångarna.
Dom sitter ju där utav en anledning.
Jag tror alldeles säkert att 90% av fångarna är människor som blivit blåsa och lurade, d.v.s. inga monster. Nu menar jag inte de som våldtagit dock.
 

Neanderthalaren

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2004
Ort
Bushen
Hoj
Honda VTR1000F -06
Bikerbitch skrev:
Tycker det är intressant att folk tycker synd om fångarna.
Dom sitter ju där utav en anledning.
Eftersom majoriteten av de som sitter i fängelse är socialt utslagna personer som förmodligen haft det svårare i sitt liv än de absolut flesta här på forumet tycker jag faktiskt synd om dem.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Neanderthalaren skrev:
Eftersom majoriteten av de som sitter i fängelse är socialt utslagna personer som förmodligen haft det svårare i sitt liv än de absolut flesta här på forumet tycker jag faktiskt synd om dem.

Svårare i sitt liv vilket har medfört att dom mördat och våldtagit?
Tyvärr så fungerar psykvården kasst här i Sverige också så det finns ju ingen hjälp att få. Trots alla lovord från politikerna att dom minsann ska satsa.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top