Förslag hur antalet våldtäkter ska minska:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Är du både döv blind och dum?

Varför trycker du ner en tjej på det sättet? Du vill väl inte vara en del av patriarket?

korvgubbe skrev:
´

Är det någon som har förnekat överrepresentationen av invandrare i brottsstatistiken?

Ja, faktiskt. Åtminstone försöker man både förminska och förtiga problemet.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Varför trycker du ner en tjej på det sättet? Du vill väl inte vara en del av patriarket?

Klart jag vill! :fatta!

......och vad sysslar du med?! Hålla på å försvara kvinnor när du har en Sarnecki att såga... Sesså, sätt igång nu istället för att sabba min världsbild!

Markus skrev:
Ja, faktiskt. Åtminstone försöker man både förminska och förtiga problemet.

Va?! Menar du? Vilken tur då att vi åtminstonde slipper problemet med folk som försöker förstora problematiken! :rolleyes:
 

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
Pippi skrev:
"En typisk överfallsvåldtäkt eller våldtäkt som sker i anslutning till nöjeslivet begås vanligen av en man i 30-årsåldern, som på ett eller annat sätt står utanför samhället."
Det är alltså dessa överrepresenterade utomhusvåldtäkter som svartskallarna begår, och alltså endast bidrar till en liten del utav statistiken.
Då vi, som tidigare påvisats, vet att dom flesta våldtäkter sker i hemmen mellan vänner/bekanta.

"ungefär hälften av de misstänkta våldtäktsmännen i brottsstatistiken är invandrare eller har minst en invandrad förälder."
Alltså, vilka har INTE en förälder som är mer eller minder utländsk? Jag tycker att var och varannan person jag träffar har någon form av utländskt påbrå. Vilket inte gör dem mindre svenska för det. Om jag ska ta mitt ex som exempel, som är halvspansk men ser ut och uppför sig mer svenskt än många renrasiga svenskar.
Så jag tycker det här med invandrare/utlänningar känns lite luddigt. Då det mycket väl kan vara en svensk som mitt ex, som råkar ha en spansk, dock svenskfödd, pappa, som begått våldtäkt. Men rubriceras som invandrare.
Många verkar dra snabba paralleler när dom läser ordet Invandrare i tidningen, och direkt accosiera till den lilla "bergsturken" som hänger i Fittja centrum med sitt gäng och knappt kan svenska.
Det är alltså inte dessa invandrare, utan helt vanliga killar!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nitrogen skrev:

Det är alltså inte dessa invandrare, utan helt vanliga killar!


Åh fan.

:rofl

korvgubbe skrev:
Menar du? Vilken tur då att vi åtminstonde slipper problemet med folk som försöker förstora problematiken! :rolleyes:

Går det att förstora problematiken med våldtäkt? Jaha, tillhör man patriarket har man tydligen en annan världsbild.

Beträffande Sarnecki:
Ingen, inte du heller, har ju orkat bemöta anledningarna till att jag sågar honom så jag orkar inte göra det igen.

(Men han är faktiskt helt värdelös, hans resonemang är som klippta och skurna för SAP's små integrationsfoldrar.)
:fakta
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nitrogen skrev:
Du får gärna förklara för resten av klassen vad det är som är så roligt :)

Att din definition på en "helt vanlig kille" råkar krocka med min definition på "förortssnusk".

:lol
 

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
Markus skrev:
Att din definition på en "helt vanlig kille" råkar krocka med min definition på "förortssnusk".

:lol
Ptja, där kan ju mitt ex få statuera exempel igen. Han bor i Norsborg, och är halvspansk, bevare oss väl. En SVARTSKALLE från en alldeles livsfarlig förort!
Han är, vad jag skulle kalla det, en helt vanlig kille. Men skulle däremot rubriceras som invandrare i t,ex media, då han b,la har ett utländskt efternamn.
Är det sådana som honom du anser vara "förortssnusk"?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nitrogen skrev:
Men skulle däremot rubriceras som invandrare i t,ex media, då han b,la har ett utländskt efternamn.
Är det sådana som honom du anser vara "förortssnusk"?

Han skulle inte i svensk mainstream-media kategoriseras som invandrare.
Jag vet inte om han var ett förortssnusk, kan du posta bilder så ska du få ett vetenskapligt svar. :lol
 

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
Markus skrev:
Han skulle inte i svensk mainstream-media kategoriseras som invandrare.
Jag vet inte om han var ett förortssnusk, kan du posta bilder så ska du få ett vetenskapligt svar. :lol
Haha sure thing.
Kolla, en svartskalle :skrämd
 

Bifogat

  • ropero.jpg
    ropero.jpg
    54.8 KB · Visningar: 50

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nitrogen skrev:
Haha sure thing.

Nått skit har han säkert gjort eftersom hans bild slängs upp så pass lätvindigt, ny señorita? :hihi

PS:
Det verkar vara mest du som pratar om svartskallar och blattar här. :mattias
 

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
Markus skrev:
Nått skit har han säkert gjort eftersom hans bild slängs upp så pass lätvindigt, ny señorita? :hihi

PS:
Det verkar vara mest du som pratar om svartskallar och blattar här. :mattias
Well, han är ju mitt EX av en anledning :tungan

Och ja, folk verkar bli alldeles till sig när man uttrycker sig på det sättet, och det är ju så många även uttrycker sig när ingen hör... "det är dom där jävla svartskallarna"...
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
supernaut skrev:
Dags att byta umgänge kanske. Jag har faktiskt aldrig behövt det.
Har du missat att den hållningen finns här på SH?? Kolla vilken tråd som helst som handlar om feminism eller FI så kommer du att se det.
Sedan behövs tydlgen ett förtydligande: Vi är alla potentiella våldsmän och mördare, det är ingen genetisk skillnad på "dem" och "oss. Det är inte samma som att utpeka någon som våldsman.
Vad jag vill ha fram är att brottslighet är ett samhällsproblem och vi är alla en del av samhället. Vi är en del av problemet och vi är en del av lösningen. Jag tror som sagt inte på svart-vita lösningar utan kriminalitet, som mycket annat, handlar mycket om en gråskala där de flesta av oss befinner sig, och vi kan påverka gråskalan genom att befinna oss så långt ut på "den ljusa" sidan som möjligt men också inse att om vi bryter lagar, alternativt stöttar dem som gör det, så bidrar vi indirekt också till att sänka ribban för tyngre kriminalitet.
Men som sagt det är bara mitt se att se på det!
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
tassen skrev:
Nä , för statistiskt sätt skule jag varit död redan 1989...
Samtidigt så är det själv klart att statistik kommer från insamlandet på fältet, annars ingen statistik....Tyvärr så är erfarenheten den att statistiken används på samma sätt som fan läser bibeln, om du fattar vad jag menar. Svårt att lita på vad som sägs oftast.
Har reagerat många ggr på det man är insatt i, å det inte stämmer, hur ska man då lita på det man inte vet något om, stämmer det verkligen.....
Å jag menar inta att hugga på dig, det löser inte våldäkterna i världen.
Men alltså statistiken som finns just nu understöder att personer med utländsk bakgrund står för en större del av våldsbrotten än svenskar.
Sen om det fuskas med siffrorna vet jag inte.

Nitrogen skrev:
och det är ju så många även uttrycker sig när ingen hör... "det är dom där jävla svartskallarna"...
Det kan du lita på jag vet massor som snackar så i slutna sällskap men som aldrig skulle våga stå för det officiellt.
Jag säger presis som jag tänker oavsett och gillar inte det där smygandet alls.
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
korvgubbe skrev:
Är du både döv blind och dum? Du hade bara behövt lyfta blicken en centimeter så hade du sett att länken redan finns här och diskuteras...


....och vad vill du få sagt? Skickar en länk utan kommentar?! Har du läst artikeln?... eller har du ägnat dig åt att dansa i lyckorus efter att endast ha läst rubriken? :7peta


Då jag har suttit och komenterat rätt mycket på denna tråd så är jag utan ord nu. Finns inget mer än länkar som kan påvisa att det jag skrivit tidigare är sant.

Visst hade jag kunnat lyfta blicken lite, men ibland sitter jag i stressade situationer och denna gång gjorde jag det tyvärr inte. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt Mr vet allt

ah17 skrev:
Såja inte vara ledsen nu för att verkligheten tränger sig på....



.


Tack! Så slapp jag säga det :tummenupp
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Pippi skrev:
Finns inget mer än länkar som kan påvisa att det jag skrivit tidigare är sant.
Ah.. så artikeln ger dig rätt... Du menar alltså att du håller med:
"- Det finns en myt att svenska kvinnor blir våldtagna av utländska män. Så är det inte. Men benägenheten att anmäla blir större om det finns kulturella skillnader mellan de berörda, säger Christian Diesen, professor i processrätt."

...och att ursprunget egentligen är ovesäntligt..
"-Kulturella skillnader och religion som förklaring till våldtäkter är nonsens, säger Jerzy Sarnecki, professor i kriminologi.
-Eftersom invandrare är överrepresenterade i de mest utsatta grupperna i samhället syns de också i brottsstatistiken."



.....dumma mig som inte förstod att det var det du ville ha sagt när du bara postade länken...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
"- Det finns en myt att svenska kvinnor blir våldtagna av utländska män. Så är det inte."

Där måste jag ge honom rätt, de flesta vet ju att horder av etniska svenskar åker till gettot på helgerna för att våldta slöjbeklädda kvinnor och råna mohammedaner på Canada Goose jackor.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Pippi skrev:
....länkar som kan påvisa att det jag skrivit tidigare är sant.

...


Kanske en av de festligaste länkningarna på.... tja, idag iallfall.




Nåväl, om nu BRÅ skall få tummen ur och presentera sina, naturligtvis friserade och mörklagda SAP-siffror, hur kommer diskussionen att te sig här?

Kan vi vara överrens om att det är socialgrupp som ligger bakom folks benägenhet att slå in varandras pannben, eller skall vi få mer eller mindre underbyggda teorier om att muhammed faktiskt känner ett genetiskt tvång att våldta och plundra?
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
t-rex skrev:
... eller skall vi få mer eller mindre underbyggda teorier om att muhammed faktiskt känner ett genetiskt tvång att våldta och plundra?
Det har vi ju fått ett antal gånger innan så varför skulle det bli annorlunda den här gången?

Varje forskare som ger sig på de komplicerade sambanden mellan etnisk tillhörighet och olika typer av brott riskerar att få sina slutsatser förvrängda och utnyttjade av högerextrema grupper.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Martin skrev:
Varje forskare som ger sig på de komplicerade sambanden mellan etnisk tillhörighet och olika typer av brott riskerar att få sina slutsatser förvrängda och utnyttjade av högerextrema grupper.

Vems citat är det där?
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top