Förslag hur antalet våldtäkter ska minska:

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Självklart håller jag med om att de flesta brotten begås i hemmet.

Det som är ett stort problem vad gäller våldtäkter är ju att många inte anmäler.Eller att man drar tillbaka anmälan. Om alla som blir/ har blivit våldtagna skulle göra en anmälan skulle nog verkligheten se annolunda ut.

Vad ska vi då göra åt saken? Utvisa alla utan svenskt medborgarskap efter att de begått ett brott, vilket innebär att vi kan lägga lite mer pengar på svenska medborgare som begår brott. Terapi, tvångsvård, kemisk kastrering eller något annat bra alternativ.

Visst en professor i ämnet, mycket bra. Han kanske har gått runt i alla hem och frågat om mannen eller kvinnan våldtar respektive eller?

Jag anmälde aldrig min man som slog mig i många år, varför skulle jag det? Bättre att lämna honom och få honom att förstå att han har ett problem och borde söka hjälp. Jag tror att verkligheten vad gäller både misshandel och våldtäkter är något man kan undvika om man själv förstår att det inte är rätt att stanna kvar i det. Då är vi tillbaka till överfallsfåldtäkter och misshandel på gatan som begås mest av "utsatta" grupper.

För att ta ett exempel så har Finland under många år tagit in väldigt få flyktingar, vilket har resulterat i att landet hinner ta hand om dessa stackare som kommer till ett främmande land och helst bara vill åka hem. Finland har haft möjligheten att ge dem tak över huvudet, utbildning och jobb.

För att kunna hjälpa måste man ha kapacitet till det och det har inte Sverige, Vad har vi gjort? Vi har skickat dom till kalla norrland, rinkeby, fitja och rosengård... Vad ska det ge dom för respekt för sverige?

Problemet är inte vem som begår vad, problemet är hur ska vi kunna ta hand om dom som verkligen behöver lämna sitt land...
 
Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Pippi skrev:
Självklart håller jag med om att de flesta brotten begås i hemmet.
Va bra att du håller med statistiskt fastställda fakta.
Pippi skrev:
Det som är ett stort problem vad gäller våldtäkter är ju att många inte anmäler.Eller att man drar tillbaka anmälan. Om alla som blir/ har blivit våldtagna skulle göra en anmälan skulle nog verkligheten se annolunda ut.
Du tror inte att de flesta fall som inte anmäls är just sådanna som sker i hemmet? Eller hur menar du att det sett annorlunda ut?
Pippi skrev:
Vad ska vi då göra åt saken? Utvisa alla utan svenskt medborgarskap efter att de begått ett brott, vilket innebär att vi kan lägga lite mer pengar på svenska medborgare som begår brott. Terapi, tvångsvård, kemisk kastrering eller något annat bra alternativ.
Jaha, utvisning av brottslingar med icke svenskt medborgarskap är ju något som redan praktiseras. Kemisk kastrering har diskuterats i en annan tråd, problemet är att det då är troligt att våldsmannen tar till diverse redskap istället.
Pippi skrev:
Visst en professor i ämnet, mycket bra. Han kanske har gått runt i alla hem och frågat om mannen eller kvinnan våldtar respektive eller?
Vad menar du? Professorer är i allmänhet överflödiga?
:3freak
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Det finns en myt att svenska kvinnor blir våldtagna av utländska män. Så är det inte.

Citat Aftonbladet


Svenska kvinnor... Undra vad statestiken visar på "icke" svenska kvinnor i sverige som blir våldtagna i hemmet...
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Jo jag tror att de flesta som inte anmäls sker i hemmet, vilket innebär att vi skulle kunna ha en annan verklighet på statestiken.

Terapi, tvångsvård, kemisk kastrering eller något annat bra alternativ.
Det var bara några olika förslag...

Inte är väll alla profesorer onödiga, men jag menar att dom forkar på en sak och i vissa fall kan det vara svårt att få fram alla fakta om det som dom forskar på.

Enkelt att forka på gräs eller något som inte kan "säga sin åsikt" Gentemot människan som kan "dölja" eller inte vågar framträda med korrekt fakta...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Pippi skrev:
Inte är väll alla profesorer onödiga, men jag menar att dom forkar på en sak och i vissa fall kan det vara svårt att få fram alla fakta om det som dom forskar på.

En kort fråga bara? Hur mycket tid har du lagt på akademiska studier?
(att jag frågar har inget med frågan om våldtäktsmän o.s.v. att göra... däremot kan det ju vara rätt intressant att veta hur många professorer du träffat)
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
korvgubbe skrev:
´

Verklighet? Är det någon som har förnekat överrepresentationen av invandrare i brottsstatistiken?

Till skillnad från dig tror jag inte bara att det har att göra med att de ogillar oss kristna demokrater så mycket eller att de hatar frihet och jämställdhet så oerhört att de för att hämnas våldtar var och varnnan tjej de ser...

"-Kulturella skillnader och religion som förklaring till våldtäkter är nonsens, säger Jerzy Sarnecki, professor i kriminologi.
-Eftersom invandrare är överrepresenterade i de mest utsatta grupperna i samhället syns de också i brottsstatistiken."


Fast varför bry sig... han är ju bara professor i ämnet... Dessutom hjärntvättad av Partiet och som grädde på moset är han ju blatte!


(har en svag känsla av att någon ej namngiven strax sågar Sanecki vid fotknölarna...)

Har tyvärr inget förtroende för Sarnecki...kan lägga fram det caset senare om jag får tid.



"Våldtäktsmannen är i väldigt liten grad ”vem som helst”.

Det visar juristen Ann-Christine Hjelm, som på uppdrag av Brottsoffermyndigheten granskat grova brottmål i Svea hovrätt (”Är kulturgenererad grov brottslighet myt eller verklighet”). De 27 dömda våldtäktsmännen som ryms i hennes studie levde i ungefär hälften av fallen under socialt oordnade förhållanden. 85 procent var födda utomlands eller av utomlandsfödda föräldrar, vilket ju tyvärr i Sverige i hög grad blivit en klass- och utanförskapsmarkör
"

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=577&a=483298&previousRenderType=2
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Jag anser inte tat man kan överskugga en sak med att ta exempel på andra saker som möjligen inte blir anmälda osv.
Man har de fakta man har resten kan man inte mer än gissa sig till och kan inte tas med i beräkningarna.
Vi kan ju sätta de okända delarna till 50-50 eller nåt.

Visst är det så att utsatta grupper gör fler brott, arbetarklass gör ju fler brot än den nobla klassen iaf sådant som stölder och misshandel.
Men våldtäkt är nåt annat än att man känner att man är utsatt och kanske drygar ekonomin med stölder och drogförsäljning, det är ju antingen att man är sjuk i skallen eller att man har en jäkligt avig attityd.
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
korvgubbe skrev:
En kort fråga bara? Hur mycket tid har du lagt på akademiska studier?
(att jag frågar har inget med frågan om våldtäktsmän o.s.v. att göra... däremot kan det ju vara rätt intressant att veta hur många professorer du träffat)


Inte för att det har med ämnet att göra, men min styvfar är proffesor så jag är uppväxt med dom
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Silwer skrev:
Vad är han proffesor i då?


Vad spelar det för roll? Du frågade om jag har träffat många proffesorer och det har jag i alla dess möjliga olika ämnen. Allt från rättsmedicin till biologi
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
korvgubbe skrev:
Klart du inte har! :pannkyss

Ja tänk kritiskt och tro inte på allt som är sant. Din respekt för auktoriteter borde slöddret också ha.

Krimimologi är nog mer politiskt laddad än tex matematik. Därför viss skepis.

Du kanske vill gå till "doktor" Göran också....
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Nitrogen skrev:
Klantigt vet jag inte, klart att sanningen sticker i ögonen.
Nu ska jag inte sitta här och låta som en FI-anhängare, då jag är lika förmögen till att våldta någon som vilken man som helst.
Ville bara påpeka det som jag hoppas att alla redan har förstått, att det är VANLIGA killar som våldtar.
Vilken jävla sanning? Alla alla män har potential att våldta? Skulle det sticka i ögonen på mig? Du skulle kunna gå och mörda småbarn utanför ett dagis, sticker det i ögonen på dig? Isåfall tror jag du ska testa ögondroppar!

korvgubbe skrev:
En kort fråga bara? Hur mycket tid har du lagt på akademiska studier?
(att jag frågar har inget med frågan om våldtäktsmän o.s.v. att göra... däremot kan det ju vara rätt intressant att veta hur många professorer du träffat)
Hon verkar ha läst en del statEstik :rofl
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Pippi skrev:
Vad spelar det för roll? Du frågade om jag har träffat många proffesorer och det har jag i alla dess möjliga olika ämnen. Allt från rättsmedicin till biologi
nänä, det var korvgubben som frågade jag var bara nyfiken på vad för "onödigt" han kunde tänkas vara proffesor i.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Alla ni från eliten... Hur hade ni betett er om ni tillhörde den absoluta botten av samhället? Jag är ganska säker på att jag själv inte skulle vara ett dugg bättre än dom som är där nu, nu menar jag inte att jag skulle våldta utan jag menar brottslighet över lag. Har ni aldrig fått känslan av att ni vill göra meningslösa och destruktiva saker när allt är åt helvete? Deras helvete är 100 ggr värre...
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Nu börjar detta spåra ur igen...

Får jag fråga er som snackar akademiker osv nu; Vad vore erat bästa förslag till att stoppa våldet i vårat samhälle?

Jag är absolut inte från eliten. Jag flyttade hemifrån när jag var 16 eftersom jag inte hade tillräkligt bra betyg för en viss proffesor i min familj...
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top