Förslag hur antalet våldtäkter ska minska:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Bikerbitch skrev:
Tyvärr så fungerar psykvården kasst här i Sverige också så det finns ju ingen hjälp att få. Trots alla lovord från politikerna att dom minsann ska satsa.

Just det. Vem är boven?

Dom som begår grova brott är oftast psykist sjuka, dock inte till den grad att man kan döma dom till sluten psyk. vård.

Det är inte synd om brottslingarna i den mån att det dom gjort är rätt, men det är sällan friska människor. Om man tex tittar på de nazistiska grupper som finns så är det väldgt ofta folk som blev mobade i skolan och hittade någon sob brydde sig i dessa grupperingar. Det är synd om dom för att dom hamnat i dessa grupper av dessa orsaker.

Finns hur mkt exempel på det som helst. Om låga straff skulle per automatik leda till många våldsbrott och vice versa så skulle sverige vara ett av världens farligaste länder och usa ett av dom säkraste.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
juha01 skrev:
Om låga straff skulle per automatik leda till många våldsbrott och vice versa så skulle sverige vara ett av världens farligaste länder och usa ett av dom säkraste.

Förutsatt att allt annat lika, ja.
Resonemanget faller platt om du betänker att de så kallade stränga straffen sannolikt införs i takt med att kriminalitet eskalerar.

ah17 skrev:
Något redaktion också erkände.

Lyckades de motivera, eller försökte de ens?

Tyckte annars helgen bjöd på intressant nyhetsbevakning, några präster vågar stå upp för vad de tror på och de ställs mot väggen och något hundratal (säkert homovänliga :rolleyes: ) muslimer åkte karusell på leråker.

Där jag bor är det vanligt att slöjbeklädda kvinnor går hand i hand, eller pussas på bussen medans deras pappor håller huvudet högt. Hur är det där ni bor? :näsblod

Men det är klart, vi överlägsna kristna ska väl föregå med gott exempel och visa all världens folk vad som är rätt och gå i första ledet vad gäller nedrustning av ideal och moral.
:tummenupp

Undrar vem som är rasist nu för tiden - egentligen. :va
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Nitrogen skrev:
Ja, dessa tjejer har fått mig att framstå som en potentiell våldtäktskvinna.
:rolleyes:
Mmm, jag ska allt se upp för sånna som er. Jag tycker man ska skicka er hem till.. öhmm.. Venus kommer ni ifrån va? Eller va de Mars?
 

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
Varför blir ni män så förbannade när feminister hävdar att ni är potentiella våldtäktsmän? Jo, för att det är sant. Ja, du läste rätt. Om du är man så är du en potentiell våldtäktsman.
Låt mig förklara varför.
Vi lever i ett samhälle där myten om våldtäktsmannen ger en falsk bild av verkligheten.
De flesta våldtäkterna begås inte utomhus, även om kvällspressen gör sitt bästa för att få oss att tro att det är så. I själva verket sker 80 procent av alla våldtäkter inomhus. De begås av killar som är bekanta med tjejen som utsätts för övergreppet. Killar som utåt sett ger ett fullständigt normalt intryck.
Killar som er här t,ex.

Att våldtäktsmannen skulle vara psyksjuk, eller av en bestämd etnisk härkomst är också en myt. Förra året anmäldes drygt 2 500 våldtäkter, och mörkertalet kan vara tio gånger så stort.
Tror du verkligen att de begås av 2 500–25 000 psykiskt sjuka människor? Då har du fel.
För det är inte psykiskt störda män, inte kriminella eller invandrare, som står för majoriteten av våldtäkterna.
Det är vanliga killar, som ni.
Du är kanske en vit ostraffad medelklass-kille som är relativt välanpassad i samhället.
Det är sådana som dig kvinnor ska akta sig för.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Nitrogen skrev:
Varför blir ni män så förbannade när feminister hävdar att ni är potentiella våldtäktsmän?

Tja det är väl ganska klantigt uttryckt. Alla har väl potential för att göra precis vilket brott som helst. Precis som en invandrare inte vill bli anklagad för att vara en brottsling för han/hon är invandrare så vill inte jag bli anklagad för att vara en våldtäktsman bara för jag är man.
 

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
HanneZ skrev:
Tja det är väl ganska klantigt uttryckt. Alla har väl potential för att göra precis vilket brott som helst. Precis som en invandrare inte vill bli anklagad för att vara en brottsling för han/hon är invandrare så vill inte jag bli anklagad för att vara en våldtäktsman bara för jag är man.
Klantigt vet jag inte, klart att sanningen sticker i ögonen.
Nu ska jag inte sitta här och låta som en FI-anhängare, då jag är lika förmögen till att våldta någon som vilken man som helst.
Ville bara påpeka det som jag hoppas att alla redan har förstått, att det är VANLIGA killar som våldtar.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Nitrogen skrev:
Klantigt vet jag inte, klart att sanningen sticker i ögonen.
Nu ska jag inte sitta här och låta som en FI-anhängare, då jag är lika förmögen till att våldta någon som vilken man som helst.
Ville bara påpeka det som jag hoppas att alla redan har förstått, att det är VANLIGA killar som våldtar.

Tur för mig och alla som känner mig att jag är ovanligt jävla bra då! :mattias

Eg. borde jag fått nått slags pris.. En medalj eller statyett eller dylikt, när man tänker efter... :fakta
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
HanneZ skrev:
Tja det är väl ganska klantigt uttryckt.
Jag måste nog hålla med eftersom 95% av SH:arna troligen inte läser mer än den meningen och därefter skiter fullständigt i resten av innehållet, i ett annars läsvärt inlägg, för att spy galla över feminister och försöka skönmåla sig själva och berätta hur otroligt stötta de blivit när någon rent retoriskt sagt att alla män är "potentiella våldtäktsmän" och därefter redogjort för sin poäng...
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
korvgubbe skrev:
Jag måste nog hålla med eftersom 95% av SH:arna troligen inte läser mer än den meningen och därefter skiter fullständigt i resten av innehållet, i ett annars läsvärt inlägg, för att spy galla över feminister och försöka skönmåla sig själva och berätta hur otroligt stötta de blivit när någon rent retoriskt sagt att alla män är "potentiella våldtäktsmän" och därefter redogjort för sin poäng...

Kan du kirra en tunnbrödrulle med dubbla chorizo, räksallad, rostad lök och 2 extra kulor mos åt mig? Vore juste som fan!
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Nitrogen skrev:
Varför blir ni män så förbannade när feminister hävdar att ni är potentiella våldtäktsmän? Jo, för att det är sant. Ja, du läste rätt. Om du är man så är du en potentiell våldtäktsman.
Låt mig förklara varför.
Vi lever i ett samhälle där myten om våldtäktsmannen ger en falsk bild av verkligheten.
De flesta våldtäkterna begås inte utomhus, även om kvällspressen gör sitt bästa för att få oss att tro att det är så. I själva verket sker 80 procent av alla våldtäkter inomhus. De begås av killar som är bekanta med tjejen som utsätts för övergreppet. Killar som utåt sett ger ett fullständigt normalt intryck.
Killar som er här t,ex.

Att våldtäktsmannen skulle vara psyksjuk, eller av en bestämd etnisk härkomst är också en myt. Förra året anmäldes drygt 2 500 våldtäkter, och mörkertalet kan vara tio gånger så stort.
Tror du verkligen att de begås av 2 500–25 000 psykiskt sjuka människor? Då har du fel.
För det är inte psykiskt störda män, inte kriminella eller invandrare, som står för majoriteten av våldtäkterna.
Det är vanliga killar, som ni.
Du är kanske en vit ostraffad medelklass-kille som är relativt välanpassad i samhället.
Det är sådana som dig kvinnor ska akta sig för.
Som man måste jag buga mig i stoffet och erkänna att du har rätt och att jag faktiskt är en del, om än jag tycker en realtivt liten del, av problemet. :pannkyss Jag har aldrig hört en man ställa sig upp och försvara kvinnors rätt till respekt i en bastu eller ett omklädningsrum eller något annat scenario för den delen. Å det är ju en del avf det som vi kallar "moralupplösnig" som lägger en grund för detta problem.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
korvgubbe skrev:
Är du både döv blind och dum? Du hade bara behövt lyfta blicken en centimeter så hade du sett att länken redan finns här och diskuteras...


....och vad vill du få sagt? Skickar en länk utan kommentar?! Har du läst artikeln?... eller har du ägnat dig åt att dansa i lyckorus efter att endast ha läst rubriken? :7peta

Såja inte vara ledsen nu för att verkligheten tränger sig på....

juha01 skrev:
Ja då har du en human människosyn till just som du tycker om... Finns säkert ett ord för det med, men jag är glad att sådana som du är en minoritet.
.

Jag fördömer starkt misshandel.

Oj nu lät jag visst som FN. De är duktiga på att sitta med armarna i kors medans folk lider under diktatorers grepp.
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
bonny skrev:
Jag har aldrig hört en man ställa sig upp och försvara kvinnors rätt till respekt i en bastu eller ett omklädningsrum eller något annat scenario för den delen. Å det är ju en del avf det som vi kallar "moralupplösnig" som lägger en grund för detta problem.

Dags att byta umgänge kanske. Jag har faktiskt aldrig behövt det.

80% av alla spädbarnsmord sker av kvinnor. Jag ser inte hur det gynnar debatten att utpeka alla kvinnor som barnamörderskor. Visst jag kan fysiskt kanske våldta en kvinna, så därför är jag en potentiell våldtäcksman men i så fall är jag potentiell sjävmordbombare också.
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
ah17 skrev:
Såja inte vara ledsen nu för att verkligheten tränger sig på....
´

Verklighet? Är det någon som har förnekat överrepresentationen av invandrare i brottsstatistiken?

Till skillnad från dig tror jag inte bara att det har att göra med att de ogillar oss kristna demokrater så mycket eller att de hatar frihet och jämställdhet så oerhört att de för att hämnas våldtar var och varnnan tjej de ser...

"-Kulturella skillnader och religion som förklaring till våldtäkter är nonsens, säger Jerzy Sarnecki, professor i kriminologi.
-Eftersom invandrare är överrepresenterade i de mest utsatta grupperna i samhället syns de också i brottsstatistiken."


Fast varför bry sig... han är ju bara professor i ämnet... Dessutom hjärntvättad av Partiet och som grädde på moset är han ju blatte!


(har en svag känsla av att någon ej namngiven strax sågar Sanecki vid fotknölarna...)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top