Första bögparet gifte sig i Frankrike igår

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Lyckliga eller inte...det är en självklarhet att de ska ha samma rättigheter som ett par som består av en man och en kvinna.
De vill och ska få visa sin tillgivenhet o kärlek på samma sätt som resten av befolkningen.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Fast då handlar det inte av att må dåligt av andras lycka utan att må dåligt över att andras önskan att diktera hur folk ska leva.
Att somliga dikterar hur andra ska leva är ju inget konstigt, det är ju så alla rättsstater fungerar, inklusive Sverige.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vincent och bruno! det roliga är att jag har en polare vars son heter vincent och hans hund bruno, epic:rofl

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Är faktiskt lite förvånad över reaktionen här. Var är sd gänget?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Att det har tagit såhär lång tid för folk att få bestämma över sina egna liv och beslut är egentligen för jävligt.

För min del får man gärna vara homosexuell. Finns en del homofober på jobbet, roligaste man kan göra är att ge dom en klapp på röven.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Att somliga dikterar hur andra ska leva är ju inget konstigt, det är ju så alla rättsstater fungerar, inklusive Sverige.

Så länge inte andra människor tar skada tycker jag man ska få göra som man vill. Jag har inte påstått att jag tycker Sveriges system är optimalt.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tycker väl lite synd om dem... Att gifta sig under en religion som kallar dem alla möjliga konstigheter, samt tycker att de ska dö känns konsigt. Åas har jag inte läst på om det här, så de kanske gifte sig borgerligt?

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Är faktiskt lite förvånad över reaktionen här. Var är sd gänget?

Fast SD är inte homofober förrän man gräver i partiet. I partiprogrammet står det om alla likas värde osv. Först när man gräver i frågor som homo-adoption får man fram att de är emot. Jag tror inte SDs väljare gräver så djupt i partiet att de inser att de är homofober. Är väl lite samma med KD?

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Homosexuella skall självfallet få vara lika miserabla som alla heterosexuella, gifta, par.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Att det har tagit såhär lång tid för folk att få bestämma över sina egna liv och beslut är egentligen för jävligt.

Det fullständigt vansinnigt! Jag kan för min själ inte förstå att ett samhälle har rätten att bestämma om människors kärlek och neka två personer som älskar varandra att ingå äktenskap oavsett kön. Lite Nordkorea light känns det som.

Att vissa politiska strömningar och kyrkan sätter käppar i hjulet för det här är inte så förvånande men det visar samtidigt att det är en bit kvar att jobba med vad gäller frihet i samhället. Lagstiftning och rättigheter är sociala konstruktioner som man kan rösta och besluta om. Kärlek kan man inte besluta om, det bara händer och den är mycket starkare än alla samlade lagparagrafer i världen.

Last edited:

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Tycker väl lite synd om dem... Att gifta sig under en religion som kallar dem alla möjliga konstigheter, samt tycker att de ska dö känns konsigt. Åas har jag inte läst på om det här, så de kanske gifte sig borgerligt?

Frågan är iofs hur man kan vilja vara kvinna och kristen. T.ex. Kvinnan ska tiga i församlingen.
Läser man gamla testamentet blir det ännu värre.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Frågan är iofs hur man kan vilja vara kvinna och kristen. T.ex. Kvinnan ska tiga i församlingen.
Läser man gamla testamentet blir det ännu värre.
Läser man gamla testamentet och har ett uns av mänsklighet i sig är det fortfarande svårt/obegriplig att förstå hur man kan vara kristen eller påstå att det är en kärlekens religion...

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
V11 Sport -01
Läser man gamla testamentet och har ett uns av mänsklighet i sig är det fortfarande svårt/obegriplig att förstå hur man kan vara kristen eller påstå att det är en kärlekens religion...

Blir iofs inte mycket bättre i nya testamentet. Lite färre folkmord, men kärleken får man fortfarande leta efter. :fakta

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer

Intressant att i en tid som då, bara hänga med 12 andra män, och kalla en av dem "sin älskade".

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Blir iofs inte mycket bättre i nya testamentet. Lite färre folkmord, men kärleken får man fortfarande leta efter. :fakta

Jag har inte mycket till övers för religion men i ärlighetens namn får man väl ändå säga att kristna inte direkt lever efter GT eller NT särskilt ordagarant. FÖRUTOM (vissa iaf) just när det gäller bögeriet. Rätt fet dubbelmoral.

Bögar kan väl få gifta sig om de vill. Vem orkar bry sig. Kommer antagligen själv snart få gå på bögbröllop och det är nog det enda bröllopet jag nånsin har sett fram emot. Jag har på känn att det jämfört med traditionella sömnpiller till bröllop kommer bli ett jävla röj. Bögar är grymma på att festa och ofta väldigt o-pk i snacket faktiskt. Vilket alltid är bra. :banana

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ja det är en bra fråga.

Någon som vet om det är kyrkan som fått vika på sig, eller rent generellt att all vigsel är tillåten numera.

Såg borgerligt ut på TV, framförallt eftersom det var en kvinna som utförde vigseln och det vet ju alla med någon form av upplysning att de inte är lämpliga att utdela guds välsignelse genom att läsa innantill från ett manuskript och vifta lite med armarna. Kyrkan står nog styvnackat på sig och nekar homosexuella rätten att gifta sig, man måste ju vara myndig för att gifta sig vilket gör de männen på tok för gamla för att väcka intresse hos kyrkans män att utdela sin välsignelse.

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...