Första SM tävlingen i Tranås

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
Olle är med i anmälningslistan.

Det är förresten max antal 44 i Rookie nu så det borde väl betyda A- och B-final så då får man ju iaf vara med och köra, hade räknat med att bli utkvalad annars. :)

JAG Hade räknat med att bli utkvalad inte DU
:tungan

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Nån som åker upp till tävligen från götet o har plats för en hoj till? Är sugen på o va med, men vill dela släp/buss med nån.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Olle är med i anmälningslistan.

Det är förresten max antal 44 i Rookie nu så det borde väl betyda A- och B-final så då får man ju iaf vara med och köra, hade räknat med att bli utkvalad annars. :)
Ja eller så är det för att man inte har tid med mere än två kvalgrupper!?

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Farsan hade kollat på deras hemsida, vet inte om det är skrivet i tråden ännu men..

10 min fri träning
15 min kval 1
15 min kval 2

Kan det här verkligen stämma?!
Det låter lite som att det är i minsta laget..

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag har ringt och pratat med Johan nu, det är några som betalt in men som det inte synts vem det är ifrån. Jag är en av dessa. Tag med kvitto på inbetalningen om ni är en av dessa! :tummenupp

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
Enligt SVEMO:s reglemente för Svenskt Mästerskap i Supermoto Solo gäller följande :

2 FÖRARE

Tävlingen är öppen för förare som uppfyller följande krav :
a) Svensk Förare som innehar av SVEMO utställd helårslicens i SuperMoto förar-klass A.
b) ..........

11 TÄVLINGSUPPLÄGG
SM-deltävlingar i SuperMoto arrangeras enligt följande modell :

För båda klasserna
Open och 450
- Friträning > 15 minuter
- 1 x Tidsträning > 20 minuter

Reglementet säger klart och tydligt att det skall vara minst 15 minuters fri träning och minst 20 minuters tidsträning ( kval ) . Det räcker att en förare hävdar att tävlingen skall genomföras enligt SVEMO:s reglemente så måste det bli så .

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
men..
om någon klagar på det kommer troligen tidsplanen att spricka och då kanske något heat blir kortare etc.etc....

Varför vart det bara en endags tävling?

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
men..
om någon klagar på det kommer troligen tidsplanen att spricka och då kanske något heat blir kortare etc.etc....

Tiden för friträning och tidskval påverkar ej tiden på heaten , ett heat skall motsvara 15 minuters körtid och det ser ut att räcka till .

För de som ej tävlat i Tranås tidigare är det nödvändigt med så mycket tränings- och kvaltid som möjligt . Nu när vi har ett omarbetat reglemente så är det bara att följa det , avvikelser från reglementet skall beslutas av sektionen innan Tävlimgsinbjudningar kommer ut i IB MOTORSPORT .

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
men..

Tiden för friträning och tidskval påverkar ej tiden på heaten , ett heat skall motsvara 15 minuters körtid och det ser ut att räcka till .

För de som ej tävlat i Tranås tidigare är det nödvändigt med så mycket tränings- och kvaltid som möjligt . Nu när vi har ett omarbetat reglemente så är det bara att följa det , avvikelser från reglementet skall beslutas av sektionen innan Tävlimgsinbjudningar kommer ut i IB MOTORSPORT .

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj

Jo men jag menar så här..

Om alla klasser får ex antal minuter förlängd träning och kval kommer hela tävlingen (träning, kval, race) att förlängas vilket kanske resulterar i att tävlingen håller på längre än den får. Ja menar det brukar ju vara tajt nog som det är.

Jag själv har ju aldrig ens sett banan så jag vill gärna ha längre träning men eftersom dagen antaligen är ganska tajt så ja...
Fast å andra sidan bör väl jag kanske inte bry mig om det, jag vill inte ha min första tävling ännu svårare pga av att jag inte hinner lära mig banan.

Är upp till arrangören att följa reglementet som sagt..

Last edited:

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
Jag har talat med tävlingsledaren , och det kommer säkert en reviderad tidplan innan tävlingen , vi får vänta och se . Han var tacksam för våra synpunkter och skall sätta sig in i reglementet .

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Enligt SVEMO:s reglemente för Svenskt Mästerskap i Supermoto Solo gäller följande :

2 FÖRARE

Tävlingen är öppen för förare som uppfyller följande krav :
a) Svensk Förare som innehar av SVEMO utställd helårslicens i SuperMoto förar-klass A.
b) ..........

11 TÄVLINGSUPPLÄGG
SM-deltävlingar i SuperMoto arrangeras enligt följande modell :

För båda klasserna
Open och 450
- Friträning > 15 minuter
- 1 x Tidsträning > 20 minuter

Reglementet säger klart och tydligt att det skall vara minst 15 minuters fri träning och minst 20 minuters tidsträning ( kval ) . Det räcker att en förare hävdar att tävlingen skall genomföras enligt SVEMO:s reglemente så måste det bli så .
Kör vi enligt tranåsmodellen innebär det att vi får 40 minuters körning innan första heatet. Svemos modell innbär ju bara 35 min. Själv tycker jag att det är mycket bättre med två kval. Måste ju hinna skruva lite fjädring ju:)

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Det är ju på tiden att sätta sig in i reglementet nu :rolleyes:

Även fast det har varit lite väl mkt slarv/fel hittills så både hoppas & tror jag tävlingen kommer bli super bra :tummenupp

Som Ola säger spelar det ingen som helst roll hur deras tidsschema ser ut om det inte uppfyller reglementet. Speciellt kanske när reglementet sätter, som jag ser det, ganska låga krav på träningstider osv.
Men deras tidschema innehöll 2 kval, så det borde ju finnas utrymme för 20 träning + 20 min kval nu iaf?

Vad tycker ni om regeländringen med bara ett kval förövrigt?

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Håller absolut med!
Dessutom skulle jag vilja se att det finns sistachansen heat i de fall man får kvala för en finalplats.

Tidskval för att avgöra startordningen i första heatet, sedan stege som det var förut.
Tycker jag.:tummenupp

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Fyfan va pissigt, Rookie betalar samma pengar men får bara köra ett heat och all körning sker på morgonkvisten när det uppskattningsvis är 4 grader ute, riktigt trist att hälften blir utkvalade också, det hade varit bättre att inte ta emot så många anmälningar.

Jag skulle hellre bli placerad på lördagen och få genomföra en riktig tävling istället, om ingen ändring sker får nog hojen stanna hemma.

Nu står det dessutom att samtliga deltagare ska ha transponder, förra veckan lät det som att vi skulle få hyra, kul att få veta en vecka innan även om det säkert går att låna mellan klasserna.

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Fyfan va pissigt, Rookie betalar samma pengar men får bara köra ett heat och all körning sker på morgonkvisten när det uppskattningsvis är 4 grader ute, riktigt trist att hälften blir utkvalade också, det hade varit bättre att inte ta emot så många anmälningar.

Jag skulle hellre bli placerad på lördagen och få genomföra en riktig tävling istället, om ingen ändring sker får nog hojen stanna hemma.

Nu står det dessutom att samtliga deltagare ska ha transponder, förra veckan lät det som att vi skulle få hyra, kul att få veta en vecka innan även om det säkert går att låna mellan klasserna.

På 20 minuter borde ni ju hinna med en A och en B-final. Eller?
Ja på 25 minuter iaf.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...