Facebook?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
FB fyller 10 och jag har kommit på mig själv med att använda det mer och mer sällan.

Har det mest som en yta för att lägga upp och dela bilder till en väldigt begränsad skara.
Det är mest semesterbilder och bilder på ungarna.

Vad finns det för alternativ? En tjänst där man kan spara bilderna i full storlek och dessutom dela ut valda bilder vore optimal. Kan man (jag) skriva små kommentarer till bilderna vore det också bra.

G+ finns ju, men det är lite overkill för det jag vill ha det till.

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Framkalla/printa ut bilderna, skriv nåt fyndigt på baksidan å skicka med snigelpost?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Dropbox funkar ju finfint för bilder. Den skapar ju upp smidiga bildspel för visning i browsern och möjlighet att ladda ner bilderna i fullstorlek. Du hade väl redan ett premiumkonto?

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Yes! Snart är vi flera som inte använder facebook.
Jag har aldrig haft ett konto och kommer inte skapa ett.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Yes! Snart är vi flera som inte använder facebook.
Jag har aldrig haft ett konto och kommer inte skapa ett.

Internet är bara fluga!

Själv tror jag stenhårt på faxens comeback :fakta

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Facebook är bara skit. Det är som sagt kul att lägga upp lite semesterbilder ibland men thats it. Skriver man något så blir man påhoppad bara för man skrev hej eller liknande. Har varit utan facebook i telefonen i minst 4 månader och fy sjutton vad skönt! Man får ju behovet att "titta till" facebook varje kvart annars.

Om jag inte skulle haft nytta av kalender, mobilbank och sådant bra att ha så hade jag köpt mig en gammel knapptelefon!

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Om jag inte skulle haft nytta av kalender, mobilbank och sådant bra att ha så hade jag köpt mig en gammel knapptelefon!

Så om du inte haft behov av smartphone så hade du inte haft det? :hihi

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Internet är bara fluga!

Själv tror jag stenhårt på faxens comeback :fakta

Fast det är ju inte så att Facebook är en teknisk revolution.
Så som internet, faxen, mobiltelefonen eller hjulet. Facebook är bara en hype som kommer att försvinna. Om det är dom själva som skapar kannibalism eller om det kommer en annan aktör är en annan sak.
Trots att ett program är bra så kan det inte överleva i oändlighet. Det kommer alltid andra tekniska förutsättningar.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Så som internet, faxen, mobiltelefonen eller hjulet. Facebook är bara en hype som kommer att försvinna. Om det är dom själva som skapar kannibalism eller om det kommer en annan aktör är en annan sak.
Trots att ett program är bra så kan det inte överleva i oändlighet. Det kommer alltid andra tekniska förutsättningar.

Inte bara det att tekniken förändras. Vi som konsumenter förändras också, och vi kräver i princip ständig förändring och utvekcling (=nyhetens behag). Då menar jag inte en långsam evolution som på FB, utan en helt ny tjänst.

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18

Facebook i sig kanske försvinner men social media överhuvudtaget är något som enormt har förändrat hur individer och företag använder internet och där har Facebook varit en stor del.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj

Frågan är mer om den försvinner om 5 år eller 50 år, lite som faxen.

Använder det till kommunikation, bara det att kunna ta en fika med en vän från förr som man inte sett på 15 år på ett enkelt sätt.

Telefonboken har jag hunnit nollställa 5-6 gånger under den tiden.

Matbilder är en fluga.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Nej faktiskt inte. Jag ser telefonen som en telefon. Kameran på telefonerna är ju kassa iallafall så då behöver man en sådan brevid.

Aha, du måste ha en sån där gammal smartphone :rofl
Kameran på min är löjligt vass, funkar dessutom under vatten! :)
Men ja, Facebook är hemskt, men man hittar alltid något annat att fylla ut tiden med.
Numera sitter jag och slösurfar tapatalk hela dagarna istället...

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Aha, du måste ha en sån där gammal smartphone :rofl
Kameran på min är löjligt vass, funkar dessutom under vatten! :)
Men ja, Facebook är hemskt, men man hittar alltid något annat att fylla ut tiden med.
Numera sitter jag och slösurfar tapatalk hela dagarna istället...

Hade en Iphone 4s tidigare och nu har jag en sony xperia v som är cirka tre månader. kameran suger balle

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Facebook är bara skit. Det är som sagt kul att lägga upp lite semesterbilder ibland men thats it. Skriver man något så blir man påhoppad bara för man skrev hej eller liknande. Har varit utan facebook i telefonen i minst 4 månader och fy sjutton vad skönt! Man får ju behovet att "titta till" facebook varje kvart annars.

Låter som om du kanske skulle skaffa nya vänner. :7peta

Men jag håller med om att det är skönt att inte ha FB i telefonen längre, avinstallerade appen i våras och har inte saknat den ett dugg. I samband med det gjorde jag även en kraftig gallring i vilkas uppdateringar jag ville se i flödet, det blev inte mycket kvar kan jag säga.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag är typ uteslutande aktiv i grupper. Som vår lokal hojklubb och typ Supermoto sverige, eller extremenduro Nyköping. Ja ni fattar. En kompis som aldrig har haft konto kommer skaffa det nu endast för att det faktiskt är den enklaste sättet att sprida info om hojgaraget. Vi har haft mail-listor och fan vet vad. Det som funkar bäst är vår slutna grupp på fejjan. Tråkigt men så är det.

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha