Fan repa i kolven!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
När cyllen/kolven går från normalt skick till dedär... vad jag nu ska kalla det så märks det!.. det kallas för att hojen skär.. och om du inte har märkt av något sådant.. eller någon märkbar effektskillnad så lovar jag dig att du har kört med det i det skicket hela tiden.
Jag hade sett det positivt.. ny cylle, mer effekt.. om du tyckte den gick bra redan innan.. du har mycket att förvänta.. spec om kolvringen satt fast! :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
philsson skrev:
När cyllen/kolven går från normalt skick till dedär... vad jag nu ska kalla det så märks det!.. det kallas för att hojen skär.. och om du inte har märkt av något sådant.. eller någon märkbar effektskillnad så lovar jag dig att du har kört med det i det skicket hela tiden.
Jag hade sett det positivt.. ny cylle, mer effekt.. om du tyckte den gick bra redan innan.. du har mycket att förvänta.. spec om kolvringen satt fast! :tummenupp

Nja, tycker hojen mest kan rycka till för att få sånna där skador.. iofs svårt att bedömma repans grovhet genom en unken bild

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Anton_Ljunghusen skrev:
Nja, tycker hojen mest kan rycka till för att få sånna där skador.. iofs svårt att bedömma repans grovhet genom en unken bild
Då skär den.. jag sa aldrig att den behövde nypa. :7peta

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Anton_Ljunghusen skrev:
Isåfall skar min moppe minst 10 ggr på samma kolv!

Edit: Anyway, ge hojen mer olja
Så fort något går löst i cylindern så låter det för konstigt.. känns garanterat också.. om det inte bara är nåt gruskorn eller nåt.

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
yeha köpte cylle+ kolv å allt skit idag. Kommer om 2 veckor då får fan våren komma längtar något så fruktansvärt. :D

gurra snurra

Lagen är lika för alla !!!
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
URAL och en BMW1150
0nicke0 skrev:
Hej tog in min hoj i mitt rum idag.. Tog kort in i avgasutblåset å fick se ett märkligt streck på kolven.. kände efter å nageln fastnade till där. Det är bara köpa ny kolv nu eller? :huvet

Bättre en repa i kolven en ett hack i ballen :D

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
haha ja det e sant.. men nu är en helt ny påväg å den cyllen med 29 hk istället för crm cylle som jag har med 25 hk

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
0nicke0 skrev:
haha ja det e sant.. men nu är en helt ny påväg å den cyllen med 29 hk istället för crm cylle som jag har med 25 hk
hoppas du köpte en ny avgasport också.. för det är olika på dom cylindrarna.

aprilia killen!

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2004
Hoj
VN800, XS650
Hallå! bara en liten fråga,, som kanske sträcker sig utanför ämnet, men jag har en Aprilia rs-01 som har gått ca:2000mil, och den är inte bytt kolv på en enda gång,, :gnissla ,, är tiden inne eller :confused: ?

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
philsson skrev:
Så fort något går löst i cylindern så låter det för konstigt.. känns garanterat också.. om det inte bara är nåt gruskorn eller nåt.

Jepp, min kolv såg ut så där också. CRM en orkade inte ett skit och jag fick åka fullvarv på 2an upp för en lång och seg backe, la jag i 3an så orkade den inte.. Med nya kolven kan jag dra ur den på 5an och lägga i sexan och den fortsätter dra.. så visst blir den slöare/klenare.

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
aprilia killen! skrev:
Hallå! bara en liten fråga,, som kanske sträcker sig utanför ämnet, men jag har en Aprilia rs-01 som har gått ca:2000mil, och den är inte bytt kolv på en enda gång,, :gnissla ,, är tiden inne eller :confused: ?

Ja det börjar väl bli dax!! Riv isär och kolla hur den ser ut, det skadar ju inte att byta kolv :)

secondsky

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
RS 125
0nicke0 skrev:
Hej tog in min hoj i mitt rum idag.. Tog kort in i avgasutblåset å fick se ett märkligt streck på kolven.. kände efter å nageln fastnade till där. Det är bara köpa ny kolv nu eller? :huvet

tja'!
har hänt mej engång på min aprilia, du har inge val är att byta skiten!!!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Det e surt detta med nypning och 2takt.. synd bara att det är så dålig effekt i 4 takt.. :död

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras