p_lydell skrev:Om du gömmer skylten är det 600kr i böter och om du gör en egen skylt lr ändra storlek på den så är det urkundsförfalskning(lr vad de heter) och det är det ganska stränga straff på vet ej riktigt vad straffet är men men...
En MC-polis tar tid har jag för mig om han möter dig, vänder och följer efter tills han kommer ikapp och på det sättet så får han en hastighetsmätning på dig.spinnanders skrev:Vad händer om polisen skjuter med sin fartkamera mot dig när du möter honom,hur kan han se min hastighet? Reflekteras det inte mot regplåten som en bil? Eller har jag fel===????
Clifton skrev:Men om vi tar senariot där vi lyckas dra ifrån polisen när dom har skjutit med lasern på dig. Du åker hem o så vidare. Nån timma senare knackar det på dörren o det är farbor blå som kommer då har de sett din skylt. Va ska man säga i detta läge för att komma undan ??
Zee skrev:Wasn't me!
Mr. Fraghappy skrev:Var det inte en MC försäljare som åkte dit för fortkörning för inte så länge sen (tror det var en artikel i bike om det) han påstod att en kund hade lånat hans skinnställ och hjälm men det hjälpte inte eftersom han åkte dit ändå, vilket betyder att polisen inte alls behöver identifiera föraren utan bara hitta någon med likadant skinnställ
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|