Fartkamera!!!!!

m_robban

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
FZR 600
Frågan är väl om de skulle pallra ner sig i bilen o börja jaga en.. vad tror ni?

När de står och skuter med laser har de ofta en mc uppställd i köriktningen redo att starta. Den står inte där bara för att skryta...
Robban

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
p_lydell skrev:
Om du gömmer skylten är det 600kr i böter och om du gör en egen skylt lr ändra storlek på den så är det urkundsförfalskning(lr vad de heter) och det är det ganska stränga straff på vet ej riktigt vad straffet är men men...

Urkundsförfalskning :rofl :rofl

Ta det lite lugnt med profetiorna nu va...

Vroom

NO REGRETS
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Hojlös
När jag ser en fartkamera växlar jag ner till 2an och drar upp gumman på bakhjulet :yoparty och hoppas kameran tar kort, vem vet det kan ju komma med i tidningen :D :D

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
CBR 900 Streetfighter
Om man nu hela tiden oroar sig för att åka dit för alla fortkörningar och annat olaglit som man håller på med varför ha skylt överhuvudtaget. Vad är böter för avsaknad skylt, 600-800 eller nåt va. Det är väl ändå ganska lindrigt gentemot vad man skulle åka dit på om man blev igenkänd på vägen i över 200. Har blivit stannad utan skylt och aldrig blivit bötfäld för det.

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
spinnanders skrev:
Vad händer om polisen skjuter med sin fartkamera mot dig när du möter honom,hur kan han se min hastighet? Reflekteras det inte mot regplåten som en bil? Eller har jag fel===????
En MC-polis tar tid har jag för mig om han möter dig, vänder och följer efter tills han kommer ikapp och på det sättet så får han en hastighetsmätning på dig.

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Men om vi tar senariot där vi lyckas dra ifrån polisen när dom har skjutit med lasern på dig. Du åker hem o så vidare. Nån timma senare knackar det på dörren o det är farbor blå som kommer då har de sett din skylt. Va ska man säga i detta läge för att komma undan ??

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Clifton skrev:
Men om vi tar senariot där vi lyckas dra ifrån polisen när dom har skjutit med lasern på dig. Du åker hem o så vidare. Nån timma senare knackar det på dörren o det är farbor blå som kommer då har de sett din skylt. Va ska man säga i detta läge för att komma undan ??

Wasn't me!
:cool:

:slicka

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
Mr. Fraghappy skrev:
Var det inte en MC försäljare som åkte dit för fortkörning för inte så länge sen (tror det var en artikel i bike om det) han påstod att en kund hade lånat hans skinnställ och hjälm men det hjälpte inte eftersom han åkte dit ändå, vilket betyder att polisen inte alls behöver identifiera föraren utan bara hitta någon med likadant skinnställ

Ja och det överklagades till hovrätten som avkunnade dom sent i höstas och han blev frikänd,fallet var ett så kallat prejudikat fall

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...