Fartkamera!!!!!

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Hur kommer det sig att så många som svarar inte har en aning vad de snackar om men ändå måste sitta här och spekulera och lägga fram sina gissningar som om de vore sanningar...
Fan va trött jag blir :huvet
Snälla, tänk igenom det ni skriver. Är det något du vet eller har du hört det genom din kusins gamla kompis som hade läst det någonstans.....
Är det spekulation så klargör det!

Det är inga som helst problem för en polis med laser att mäta hastigheten på en MC.
Det hjälper inte att måla hojen mattsvart eller strippa den på kåpor eller vad för andra roliga idéer som kommer upp.

Fartkamror (plåtpoliser) kan inte fälla en MC för fortkörning med dagen teknik.

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
M:et skrev:
Hur kommer det sig att så många som svarar inte har en aning vad de snackar om men ändå måste sitta här och spekulera och lägga fram sina gissningar som om de vore sanningar...
Snälla, tänk igenom det ni skriver. Är det något du vet eller har du hört det genom din kusins gamla kompis som hade läst det någonstans.....

Det är inga som helst problem för en polis med laser att mäta hastigheten på en MC.
Det hjälper inte att måla hojen mattsvart eller strippa den på kåpor eller vad för andra roliga idéer som kommer upp.

Fartkamror (plåtpoliser) kan inte fälla en MC för fortkörning med dagen teknik.
Hehehe, tänkte just på detta.. Unga snillen spekulerar.. :hihi

Konstigt att ingen skanderat moppefucko än... :va

Dark Helmet

Ludacrious speed.... Go!
Gick med
26 Nov 2004
Hoj
Honda CBR 600
Ponera att jag har "tappat" min regskylt eller alternativt placerat den där Kling och Klang inte ser den så bra! Då kan det bli jobbigt att bötfälla mig eller? :va Vet någon påföljden för något av dessa scenarion om jag blir stoppad ändå?

Jag har lekt med tanken på att montera en plexiskiva som man bara kan se igenom rakt framifrån. En sån dom har till datorer, när dom inte vill att man ska kunna tjuvkika på skärmen från sidan. Då har jag ju plåten på rätt ställe, men ordningsmakten måste ligga bra nära och rakt bakom mig för att se den.

Skulle det vara bra eller anus? :tummenupp :arsele

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
annars kan man ju mot all förmoden råka sätta en hemgjord skylt med samma regnummer som elake polisen i stan har på sin privat bil...och köra framför fartkameran ett par gånger,,, i veckan,,, i full blås...

men nej, det vore ju olagligt kom jag på nu.... :tungan

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
å när regnummret kollas å de ser att de e klangs BIL så anar de fuffens å spanar efter bågen å då torskar du väl för förfalskning eller nått

[/spekulation]

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
detta vore ju på din bil,,, men som sagt,, olagligt... hehe

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Tänkte precis det samma...

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
mr_Pink skrev:
Än så länge är det föraransvar och inte ägaransvar som gäller vid trafikbrott, om man blir fotad av en fartkamera måste föraren identifieras, men (nu gissar jag!) bilden från fartkameran kollas med bilregistret och körkortsregistret, stämmer ägarens bild från kk-reg med fotot från kameran= bot hem i brevlådan.
Kan bekräfta att du har 100% rätt.... Men kan också tillägga att ägaransvar är under utredning.. :eek:(

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03

Det är ju för fan sporthoj.com

:huvet

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Gustav1 skrev:
Det är ju för fan sporthoj.com

:huvet

Men du förstår väl att de här eminenta herrarna bara öppnar käften när de vet ngt. Det är ju förbjudet o spekulera, gud föbjude...

:rolleyes:

Last edited:

p_lydell

Tuppen
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
CBR1000RR+YZ450F
Om du gömmer skylten är det 600kr i böter och om du gör en egen skylt lr ändra storlek på den så är det urkundsförfalskning(lr vad de heter) och det är det ganska stränga straff på vet ej riktigt vad straffet är men men...

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
p_lydell skrev:
Om du gömmer skylten är det 600kr i böter och om du gör en egen skylt lr ändra storlek på den så är det urkundsförfalskning(lr vad de heter) och det är det ganska stränga straff på vet ej riktigt vad straffet är men men...
400kr kostar det.
Jag har prövat.
Håller fortfarande på att överklaga det dock. Hände förra året i Juni. Snart blir det nerlagt. :hihi

//Fredda

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Jag kör numer helt utan skylt....å införs ägaransvar tänker jag fanimej ta bort ram å motornummer oxå.

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Gustav1 skrev:
Ja, och så här håller det på. :D

:klappar

Ja för fan vad härligt. Vissa bara vägrar ge fan i att skriva något även fast de inte vet något om't.
Vem vill läsa att du inte vet? Frågar man så vill man väl prata med någon som vet och inte dem som inte vet...? eller?

//Fredda

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Var det inte en MC försäljare som åkte dit för fortkörning för inte så länge sen (tror det var en artikel i bike om det) han påstod att en kund hade lånat hans skinnställ och hjälm men det hjälpte inte eftersom han åkte dit ändå, vilket betyder att polisen inte alls behöver identifiera föraren utan bara hitta någon med likadant skinnställ

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Mr. Fraghappy skrev:
Var det inte en MC försäljare som åkte dit för fortkörning för inte så länge sen (tror det var en artikel i bike om det) han påstod att en kund hade lånat hans skinnställ och hjälm men det hjälpte inte eftersom han åkte dit ändå, vilket betyder att polisen inte alls behöver identifiera föraren utan bara hitta någon med likadant skinnställ

Polismannen ansåg sig känna igen föraren, enligt bike.

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
spinnanders skrev:
Vad händer om polisen skjuter med sin fartkamera mot dig när du möter honom,hur kan han se min hastighet? Reflekteras det inte mot regplåten som en bil? Eller har jag fel===????

laser reflekteras nog i de flesta fall
lasern går i 300000km/s , slå det sporthojsförare

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras