Tolf skrev:hört att dom har diskuterat hur dom ska kunna ta motorcyklar. genom att sätta upp en kamera åt andra hållet också, inte vet jag om det kan fungera, men snacket har varit uppe.
P-E skrev:Jag har hört att det kvittar om Polisen ser din plåt eller inte då de inte ser ditt ansikte och sånt.
Har hört att på bil får ägaren till bilen böteslappen hem
Eller har jag fel?
Mie skrev:Ja du har fel.. när det gäller det där med bilen.. kameran måste ha fångat ditt ansikte än så länge men det är prat om en lag ändring, så att den som äger bilen får ta smällen..
Mie skrev:Ja du har fel.. när det gäller det där med bilen.. kameran måste ha fångat ditt ansikte än så länge men det är prat om en lag ändring, så att den som äger bilen får ta smällen..
Lasern måste få fäste på något. Ex, på en bil framifrån finns ju endast numer plåten. Man vet ju själv vad som händer om man lyser genom glas. (vindrutan).bjerka skrev:Dem siktar på regskylten för att det är mitt på bilen, svårare med en MC, men d finns ju dem som åkt fast så det går iaf.
spinnanders skrev:Vad händer om polisen skjuter med sin fartkamera mot dig när du möter honom,hur kan han se min hastighet? Reflekteras det inte mot regplåten som en bil? Eller har jag fel===????
nasholm82 skrev:har inget att göra med regskylten fram.
Radaren städer iväg strålar som stutsar mot hela föremålet och kan där med känna hur mycka snabbare det blir mellan varje som kommer tillbax.
Mr. Red skrev:en liten tanke... om man nu vill undvika att bli tagen för fortkörning, borde man inte lacka hela hojen mattsvart? alternativt om man har goda kontakter och kan få tag på såndär stelth-färg som dom har på stridsflygplan o. dyl., dessutom borde väl naket vara att föredra framför kåpor?
Det gör ont att klota också...ozto skrev:borde funka men det blir nog kallt o köra naken
men räkroland varförraukroland skrev:Det klart som fan att det går att skjuta... Man behöver inte skjuta på en regplåt för att det ska reflekteras tillbaka till laserpistolen...
Polisen sköt på mig framifrån i somras när jag åkte hoj och då fick jag böter...
Mr. Red skrev:en liten tanke... om man nu vill undvika att bli tagen för fortkörning, borde man inte lacka hela hojen mattsvart? alternativt om man har goda kontakter och kan få tag på såndär stelth-färg som dom har på stridsflygplan o. dyl., dessutom borde väl naket vara att föredra framför kåpor?
Fredda66 skrev:Ja eller måla hela hojen i spegelfärg så det ser ut ungefär som i rovdjuret (filmen alltså) då kan inte polisen se hojen för det ser ut som om det är en del av omgivning! Fatta ballt asså!
Eller kanske montera såna där typ stealth fighter plan grejer utöver hela hojen så att alla laser bara studsar på kanterna och det blir helt omöjligt att åka dit!
Bravismo! :kocko
//Fredda
stämmer än, dom får inte skjuta GENOM rutorna.. men därimot kan dom sitta i bilen och skjuta ut genom fönstret om dom har vevat ner det..Lonewolf skrev:Polisen får inte skjuta med lasern genom vindruta eller bakruta även om de stod still. Så var det iaf när lasern kom men det har kanske ändrats nu?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|