Fartkameror och vårt beteende.

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
Jörgen, förmodligen har du sett våra filmer och sett att vi tar oss ungefär dit vi vill på vilket sätt vi känner för.

wINBLAD: om du har rätt i att de bara slänger dem så känns den här tråden ganska meningslös som ungefär 99% av alla andra trådar på böghoj.com och ingen behöver längre vara rädd för att någon ska se dessa bilder :rolleyes:

Jag hoppas fortfarande det sitter någon paragrafryttare och blir precis skitförbannad när de ser kamera efter kamera att och tiderna emellan kamerorna och vad som händer i fototillfället :yoparty
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Kamerorna mäter ingen bredd, dom mäter hastighet och avstånd, däremot kan motorcyklar kanske vara för liten målyta för att utlösa kameran.

Det finns ju gott om bilder på motorcyklar från kameraskåp, bland annat den berömda med två stycken på bakhjulet som prydde aftonbladet, den var tagen på vägen mellan Umeå och Vännäs tror jag.


Potatoe, potato same shit but diffrent. Hur många av er som skriver i den här tråden eller på forumet har blivit fotade? Jag vet hur det ser utnär man blir fotat men har aldrig upplevt det när jag åkt hoj, förklaringen är? :va
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Hahaha... helt fantastiskt o se alla reaktioner :D Roligast av allt är att efter ett inlägg så känner halva sverige mig och vet hur min personlighet är och dessutom hur gammal jag är :yoparty

Keeeep it coming :arsele

Tyvärr har jag min hoj utlånad idag, men imorgon får det bli ett finger extra åt kamerorna. Kommentarerna från alla här gör det hela ännu roligare då reta upp folk är ett av det roligaste som finns då vissa tänder direkt ;)
Tror du överskattar din egen betydelse en aning. Av de totalt sju personer som kommenterat dina inlägg verkar två vara uppretade och fem mest tycka att du är patetisk. Jag gissar att de flesta av de drygt två tusen andra som läst vad du skrivit men inte ens brytt sig om att kommentera hör till den senare kategorin.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jörgen, förmodligen har du sett våra filmer och sett att vi tar oss ungefär dit vi vill på vilket sätt vi känner för.

Nej jag har inte sett några av era filmer det kan jag lova dig. Du verkar gilla att uppträda framför kamera, linslus? :hihi Det finns nog med mästerproducenter ur begåvningsreserver häruppe i Sthlm som stolt lägger upp filmer där de kör motard på trottoaren i Sthlm city så att folk får hoppa undan, med mera.

Av Mc-Karlskrona minns jag dock mest olyckorna ni haft på sistone. Den värsta fick några av de knuttar jag känner i Karlskrona att sluta åka vilket jag tycker är tråkigt.
 
Last edited:

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Okey nu är inte jag en färsk snorunge, har haft kort några år och tycker det är roligast att köra på bana, för att gatkörning ska bli roligt måste man kryssa mellan bilar och göra outlaw grejer, det är då adrenalinet rusar och man skakar efteråt med en god känsla så man måste tända en cigg fast man inte röker vanligtvis.
Ni moralbitches kan fortsätta åka med era platta däck och chickenstripes, det är ok för för mig men inget av erat tjat kommer förändra mitt betende pungt...

:yoparty
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Okey nu är inte jag en färsk snorunge, har haft kort några år och tycker det är roligast att köra på bana, för att gatkörning ska bli roligt måste man kryssa mellan bilar och göra outlaw grejer, det är då adrenalinet rusar och man skakar efteråt med en god känsla så man måste tända en cigg fast man inte röker vanligtvis.
Ni moralbitches kan fortsätta åka med era platta däck och chickenstripes, det är ok för för mig men inget av erat tjat kommer förändra mitt betende pungt...

:yoparty

Som du kanske vet så dog 56st mcåkare i olyckor ifjol.......
Samtidigt så dog c:a 2500st av direkt rökning......och c:a 8-10000st av rökning totalt.

Tror inte att det finns någon här som tror att det som skrivs här har nån som helst inverkan
på vare sig ditt eller andras beteende......för vissa krävs det mer konkreta saker för att
en ändring ska komma till stånd:

- Allvarlig olycka där dom själva skadas allvarligt.....kanske krävs att dom till sist hamnar i rullstol.

- Att farbror "doktorn" talar om för dom att....."du har inte astma, men däremot obotlig lungcancer".

KentW
 

sasse67

1WD
Gick med
31 Mar 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Triumph Sprint ST
Vänner!
Showande framför dessa kameror kommer som amen i kyrkan bara påskynda regelförändring till att det blir ägaransvar och inte föraransvar.

Fundera en halv sekund vad ett mittuppslag i Aftonbladet med bara bilder på hojar klockade i 170 km/h, bakhjulsåkningar och långfingrar skulle göra med Svenssons sympatier för hojåkarkollektivet.

"Så här gör Sveriges MC-åkare"

I anslutning till artikeln visas bilder på livlösa hojåkare och buckliga bilar under rubriken "MC-döden"

I debatten i dess eftersvall kommer kommentarer som "förbjud dem"!

Gör oss alla en tjänst och smyg förbi dem så det inte blir en enda hoj med på bild i år!

Kör försiktigt!

/H

Håller med fullständigt, och det finns system som fotar bakplåten, de använder det i england, (tro mig jag blev drabbad) bara en tidsfråga innnan vi får det här också, då bötfälls ägaren till fordonet, vi slapp inte undan ens med en hyrbil .:pangihuve
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Dom slänger hon bara i papperskorgen direkt.
Fortsätt slanga, men inte framför kamerorna:tungan

Det är med andra ord ingen annan än hon som ser dem? Perfekt, då är det ju bara att slanga vidare, det är bara din morsa som får se dem! :tummenupp

Ärligt talat, det finns VÄRRE grejjer som måste förändras i vårt trafikbeteende än att en kvarts procent eller färre av de 10% sporthojsåkarna utgör i mc-kollektivet drar förbi fartkameror på slangen och visar kroppsdelar. För djävulen, sluta sila mygg!
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Håller med fullständigt, och det finns system som fotar bakplåten, de använder det i england, (tro mig jag blev drabbad) bara en tidsfråga innnan vi får det här också, då bötfälls ägaren till fordonet, vi slapp inte undan ens med en hyrbil .:pangihuve
Just England har verkligen ett jobbigt system för hojåkare om jag fattat rätt. Dom har ägaransvar vilket gör att man inte kan ha sin regskylt på korrekt sätt om man ska slippa undan.
Att inte ha regskylten på korrekt sätt kan ge 3 mån. i fängelse/£2000 i böter (redan för några år sedan). Dessutom gäller inte försäkringen.
Blir ju t.o.m. problem att tanka hojen med sådana lagar.
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Dum fråga men hur blir man tagen av en fartkamera på MC? omöjligt att identifiera samt att nummerplåten sitter bak? :va :va
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Dum fråga men hur blir man tagen av en fartkamera på MC? omöjligt att identifiera samt att nummerplåten sitter bak? :va :va

Läs hela tråden:pannkyss

Kan inte mer än hålla med. Har inte en sjysst (nogorlunda iaf) sporthoj för att köra 70 på 70-väg. Sen får man väl iofs välja tillfällen lite. Men jag kör hellre roligt (läs olagligt) i ett par år en lagligt resten av livet. :yoparty

Vem sa att du måste köra lagligt:va
 
Last edited:

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag har inte läst tråden men... Det finns rent sjukt med fartkameror mellan Ödeshög och Örebro, vad den vägen nu heter. Det måste vara minst 20 i vardera riktningen. Ska vi åka dit och wheela, hela bunten :D
 
Last edited:

Bananen

Guest
Jag har inte läst tråden men... Det finns rent sjukt med fartkameror mellan Ödeshög och Öebro, vad den vägen nu heter. Det måste vara minst 20 i vardera riktningen. Ska vi åka dit och wheela, hela bunten :D

:D :D haha, jag är på:tummenupp
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Det är med andra ord ingen annan än hon som ser dem? Perfekt, då är det ju bara att slanga vidare, det är bara din morsa som får se dem! :tummenupp

Ärligt talat, det finns VÄRRE grejjer som måste förändras i vårt trafikbeteende än att en kvarts procent eller färre av de 10% sporthojsåkarna utgör i mc-kollektivet drar förbi fartkameror på slangen och visar kroppsdelar. För djävulen, sluta sila mygg!

Ja det är ju inte så att jag vill att dom ska lägga ner en massa pengar på det. Men Om man får någon som håller på att löjla sig framför kamerorna här på sporthoj att sluta för att han läser denna tråd, så har man ju lyckats.
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Finns det nånstans man kan se dessa omtalade bilder? Har missat dom totalt... Skulle ju vara kul med en sida där man kan skicka in sina kameraskåpsbilder om man råkat eller medvetet blivit fotad!

Jag har inte blivit fotad än... Men om jag skulle bli så skulle jag lätt rama in bilden och hänga den på väggen. :)
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Det finns väl bara en känd bild, den från Vännäs.
Ser ut så här
 

Bifogat

  • Fartkamera - Vännäs.JPG
    Fartkamera - Vännäs.JPG
    47.3 KB · Visningar: 2,256

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Även om det i sverige skulle bli olagligt att köra hoj på annat ställe än bana, vem skulle då sluta köra hoj på väg?

..... ..... ne juste, tänkte väl de. Om de skulle förbjuda hojar skulle vi alltså få ännu fler förbrytare och jag är nästan säker på att försök till smitningar skulle öka och iomd också olyckorna.

Jag har den uppfattningen att fartkameror ställer till med problem (men inte bara, man måste ju lita på statistik :va). Tex i tunnlarna i sthlm för när det är tjockt med bilar, filbyten och skit ska man samtidigt passa sig så man inte kör för fort och blir fotad.

De tror jag kan orsaka olyckor eftersom kamerorna tar fokus ifrån omgivningen och lägger den på att titta på hastighetsmätaren varannan sekund.

Teorin av en snorunge som, gissa vad? Också kör för fort framför kameror och på alla andra ställen också för den delen också.
 

Mc Knutte

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Tung mc
Jag har inte läst tråden men... Det finns rent sjukt med fartkameror mellan Ödeshög och Örebro, vad den vägen nu heter. Det måste vara minst 20 i vardera riktningen. Ska vi åka dit och wheela, hela bunten :D

Skitbra....Då kanske alla mcåkare får en regplåt framtill om något år...Va snyggt det blir och så kan vi alla tacka dig för det sedan..ok ?:huvet
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top