Vilka ni? Jag är bara en person, faktiskt. Och nej, jag missförstår inte med flit, jag försöker föra en diskussion och jag tyckte att jag var tydlig nog genom texten jag la till i slutet, men uppenbarligen inte. Tråkigt om du satt en stämpel på mig redan och tolkar det jag skriver utifrån det.
Det var du som tog upp viftande och petande som provokation för misshandel vilket skulle påverka resultatet i rätten. Eftersom det kom under en diskussion om provokation i olika brott, däribland våldtäkt, så antog jag att det hade något att göra med den saken. Jag tycker inte heller att viftande och petande är att jämställa med att krypa ner i säng med någon annan, därav att jag jämförde det med att flirta, för att jag tyckte det låg på ungefär samma nivå.
Dock har jag fortfarande svårt att se hur irriterande och otrevlig provokation kan jämställas med exempelvis flirtande eller klädval, vilket väl brukar vara vad det handlar om i våldtäktsfall. Är det inte vad du har gjort får du gärna tala om det och förklara vad du syftar på istället för att anta att jag medvetet missförstår.
För övrigt så anser jag att det är en självklarhet att man när som helst ska kunna ändra sig och inte vilja ha sex, och det ska accepteras. Om det så är mitt under sexakten, och det gäller givetvis båda könen. Jag ser inte problemet med det, för mig är det sunt förnuft att man slutar om den andra parten inte vill.