PippiT
Professionell mobbare
Jag är maskulinist.
Måste man inte vara maskulin då?
Jag är maskulinist.
Även om jag är emot attaflatorna som vill uppfostra alla ungar till hen så tycker jag att en unge kan få gå till skolan i vad hen vill. Jag skulle aldirg hindrat en son att gå till skolan i klänning. Jag skulle ifrågasätta varför han vill gå till skolan i flickkläder men jag skulle inte hindrat honom. Han märker nog redan första dagen att det är olämpligt, om han inte går i en genusskola där lärarna har gjort varenda unge helt förvirrad.
Själv har jag bara en dotter och tänker inte uppfostra henne till en hen men nog kommer hon få en minicross så snart hon är stor nog.
Ja, hade han tagit på sig Ninja turtles så hade jag gladeligen skickat iväg honom. Men jag ser en viss skillnad där i den jämförelsen men det kanske inte du gör?
Både ja och nej, dvs det kanske kan tyckas mer normalt att en tjej klär ut sig till militant sköldpadda, men min kusins kille gick i tyllkjol o prinsess-grejer rätt ofta när han var 3-5 år gammal (även på dagis). Han överlevde också och är fullt "normal" idag.
För den oinsatte, feminsimens mål är att kvinnan ska vara likställd med mannen; ekonomiskt, socialt och politisk i ett samhälle.
PunGt.
Det är okej om föräldrarna är genus, men de skall ge fan i att sätta sina barn i frontlinjen... så tycker jag.
Mina föräldrar tryckte på mig en klänning när jag var liten, för att hindra mig att klättra på inventarierna i huset (och allt annat)... Vet inte om det är därför, men nåt fel är det ju på mig.
Haha, det är ju helt sant i ditt fall. Men min kusins kille satte själv på sig grejerna för han tyckte det var fint och hade ännu inte förstått att det finns en mindre förlåtande genus-värld där ute, utanför dagis väggar dvs.
Att sätta på en kille en kjol som förälder "to make a statement" däremot är ju bara dumt.
Om han inte råkar vara skotte förstås o vi pratar kilt.... hmmm... jag tycker faktiskt att kilt är riktigt snyggt på rätt karl. Såg en kille som hade kombinerat kilt o lite mer rockiga kläder. Grymt snyggt!
Här snackar vi dagisbarn, de inser inte det olämpliga i att killar bär klänning. Är det olämpligt då frågar sig genusmaffian? Ja, jag anser det helt klart. Var det bättre förr? Ja, många gånger var det bättre förr
Min dotter får åka cross och min son får rida på en häst, det lägger jag ingen större vikt vid. Men han får rida i POJKkläder.
Får dottern klä sig i pojkkläder då frågar sig många. Ja, det är ju skillnad på en pojke som bär klänning mot en tjej som bär jeans. Anser jag.
Och ordet hen är överflödigt, man använder han eller hon, eller den. Den dagen då det föds människor utan kön kanske det kan komma väl till pass men mig veterligen förekommer det inte
Och förbjöd är ett ganska hårt ord när jag tänker efter, jag sa helt enkelt att han inte fick gå i sådana kläder då det är tjejkläder, politiskt korrekt va
Han få å andra inte gå dit i trasiga eller smutsiga kläder heller även om han vill det ibland...
Jag har inga barn, och har inte mycket till övers för genusmaffian men samtidigt kan jag se den viss diskrepans i att tycka att det är okej att tjejer har killkläder men under inga omständigheter är det okej att killar har tjejkläder. Det är ett förtryck av killar att ringa in dem och förbjuda vissa klädmässiga uttryck.
Det är bara att kolla på vad vuxna män har för socialt acceptabla val vad gäller kläder. Alla ser för fan likadana ut, med lite variation på färgval. Skittråkigt.
Men, att tvinga fram likhet mellan könen är helt jävla skitdumt, eftersom att det FINNS en skillnad som är genetiskt betingad. Att tvinga killarna (och vice versa även om vindarna inte blåser dithän) att vara tjejiga är lika vettigt som att vinga homosexuella att vara hetero. Det enda man får är en emotionellt förvirrad individ som inte mår bra.
Jag har inga barn, och har inte mycket till övers för genusmaffian men samtidigt kan jag se den viss diskrepans i att tycka att det är okej att tjejer har killkläder men under inga omständigheter är det okej att killar har tjejkläder. Det är ett förtryck av killar att ringa in dem och förbjuda vissa klädmässiga uttryck.
Det är bara att kolla på vad vuxna män har för socialt acceptabla val vad gäller kläder. Alla ser för fan likadana ut, med lite variation på färgval. Skittråkigt.
Men, att tvinga fram likhet mellan könen är helt jävla skitdumt, eftersom att det FINNS en skillnad som är genetiskt betingad. Att tvinga killarna (och vice versa även om vindarna inte blåser dithän) att vara tjejiga är lika vettigt som att vinga homosexuella att vara hetero. Det enda man får är en emotionellt förvirrad individ som inte mår bra.
Tycker nog män skall ha längd ner till ankeln. De håriga skenben man ser på bilden är liksom inte hygieniska på något vis? Men okej, han jobbar inte på restaurant ...
Kärringen,
Särk är ett manligt klädesplagg. Men skall man jobba ute i vårt klimat vill man nog ha byxor, det kan ju vara det som spökar.
Bra inlägg i övrigt.
Tackar, men är särk det verkligen ett "accepterat" mansplagg idag? Och var går gränsen mellan klänning o särk förutom att man kan välja att kalla det olika?
Däremot så är det nog inte många kvinnor som väljer kjol/klänning när de jobbar fysiskt. Det är ju som du påpekar inte så praktiskt.
Det beror ju på var du är i världen... i arabvärlden och Indien är ju särk manligt såklart. Det luftar skönt ju...
Så det är rätt många nya svenskar som tycker särk är macho.
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|